Doczekaliśmy się wreszcie premiery Grand Theft Auto 5 na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W sieci pojawiło się już sporo filmików, pokazujących ulepszenia graficzne oraz krótsze loadingi.
Na rynku zadebiutowały wreszcie next-genowe wersje Grand Theft Auto V oraz Grand Theft Auto Online, wykorzystujące możliwości oferowane przez konsole Xbox Series X/S oraz PlayStation 5.
Niestety ulepszone wydania nie są dostępne jako darmowy upgrade dla posiadaczy starszych wersji. Na pocieszenie przygotowano ciekawą ofertę. W sklepie PlayStation z poziomu konsoli PS5 kampanię fabularną Grand Theft Auto V można kupić z rabatem za 42,25 zł (czyli o 75% taniej niż standardowo). Ponadto posiadacze konsoli Sony mogą bezpłatnie pobrać GTA Online. Obie promocje obowiązują do 14 czerwca. Z kolei w Microsoft Store tryb fabularny i moduł sieciowy na XSX/S zostały przecenione o połowę. Pierwszy zakupimy za 84,50 zł, drugi – za 44,50 zł.
Premiera nie obyła się bez kłopotów. Początkowo niektórzy użytkownicy nie mogli dokonać migracji kont GTA Online z PS4 i XONE na wersje next-gen w sytuacji, gdy wcześniej dokonali migracji konta do wersji PC. Ten problem został już jednak rozwiązany.
Niestety mimo tej poprawki metoda transferu save’ów wciąż budzi spore kontrowersje:
Z bardziej pozytywnych wieści warto wspomnieć, że loadingi w wersji next-gen na PS5 są znacznie krótsze niż na PS4. Redaktorzy serwisu IGN przeprowadzili kilka testów.
W przypadku konsol firmy Microsoft różnice w tempie wczytywania danych możecie zobaczyć na materiale kanału MrWilliamThor:
Zmiany w oprawie graficznej w wersji next-gen można zobaczyć na ciekawym materiale wideo kanału GTA Series Videos. Porównano w nim cztery wydania gry – na konsole PlayStation 3, 4 i 5 oraz edycję PC. Filmik dobrze ilustruje, że o żadnych wielkich zmianach nie ma mowy.
Na koniec warto wspomnieć o materiałe FA GAMEZ, który pokazuje obszerny gameplay z wersji na PlayStation 5 z ray tracingiem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.