Twórca Manor Lords mówi o specjalizacji regionów oraz pyta graczy o cele wczesnego dostępu na 2024 rok. Zastanawia się też, co zrobić z nadmierną konsumpcją napojów wyskokowych wśród NPC.
Po sukcesie swojej gry twórca Manor Lords prosi graczy o opinię na temat ich oczekiwań co do wczesnego dostępu w 2024 roku. Takie pytanie zadał Grzegorz Styczeń w ramach kolejnej ankiety skierowanej do nabywców polskiego city buildera (via Discord).
W zasadzie od początku Steam Early Access Polak wypytuje graczy o kwestie związane z dalszym rozwojem swojego debiutanckiego projektu. Tym razem Slavic Magic chce wiedzieć, co powinno uznać za priorytet w najbliższych miesiącach.
W chwili publikacji tego tekstu największą popularnością cieszyła się druga opcja, czyli poprawki sztucznej inteligencji w miastach oraz dyplomacji (34% z ponad 30 tysięcy głosów). Nieco mniej ankietowanych pożąda zamków, murów miejskich oraz mechaniki oblężeń (27%). Pozostałe opcje zebrały znacznie mniej głosów (11-15%).
Ankieta jest dostępna także w serwisie X, aczkolwiek bez jednej pozycji (ogólnego dopracowania Manor Lords). Wyniki są podobne, z tą różnicą, że zamki i oblężenia nieco wyprzedzają AI (34,8% do 33,3%). Sporo osób chce też tzw. endgame, ale już opcja „inne rodzaje map” zebrała mniej niż 9% głosów.
Niejako przy okazji Styczeń odniósł się do narzekań części graczy dotyczących rolnictwa (via Reddit). Polak twierdzi, że niektórzy nabywcy są chyba zbytnio przyzwyczajeni do „typowych” city builderów, w których „budują wszystko”. Tymczasem, jak zdradził twórca, Manor Lords losowo generuje dwie mocne strony regionu przy rozpoczęciu rozgrywki. Może się więc zdarzyć, że żyzność ziemi w danym miejscu będzie fatalna, co sprawi, że próba budowy licznych farm nie przyniesie pożądanych efektów.
Deweloper wspomniał też o rzekomo „zbyt dobrych” warzywach, czy raczej ich uprawie. Większość graczy uznaje to za najlepszy sposób na wyżywienie populacji. Tyle że, jak zdradził Styczeń, niedawno zostało to „sekretnie” osłabione – wieśniacy z wielkimi ogrodami warzywnymi „w teorii nie będą wykonywać przydzielonych im zadań tak często”, jak powinni.
Styczeń już wcześniej wspominał, że bynajmniej nie ma nic przeciwko specjalizacji regionów – przeciwnie, twierdził, że tak właśnie powinno się grać w Manor Lords. Najwyraźniej nie była to tylko jego opinia, lecz również założenie designerskie.
Sporo graczy zgadza się z twórcą i podaje własne przykłady elementów, na które narzekają niektórzy nabywcy, a które w praktyce wynikają z niezrozumienia mechanik rozgrywki.
Niemniej są i tacy internauci, którym niespecjalnie podoba się obecna mechanika zbiorów, głównie z powodu mikrozarządzania, by nie stracić części z nich. Twórca przygląda się już tej kwestii (via Reddit), podobnie jak problemowi nadmiernej konsumpcji alkoholu, co było tematem poprzedniego głosowania (via Discord).
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).