Strategiczne RPG Unicorn Overlord sprzedaje się w swojej ojczystej Japonii powyżej oczekiwań. W sklepach zabrakło pudełkowych egzemplarzy gry.
W miniony piątek na rynku zadebiutowała gra Unicorn Overlord, czyli taktyczne RPG studia Vanillaware. Produkcja okazała się dużym sukcesem kasowym.
Konsola: | Udział wersji pudełkowych w łącznej sprzedaży gier: | Udział wersji cyfrowych w łącznej sprzedaży gier: |
PlayStation 4 | 65% | 35% |
PlayStation 5 | 50% | 50% |
Nintendo Switch | 77% | 23% |
Licząc cały rynek, 70% sprzedaży wszystkich gier w Japonii przypada na egzemplarze pudełkowe. Dlatego wyczerpanie się nakładu Unicorn Overlord jest poważnym problemem. Pokazuje to również, że gra sprzedaje się lepiej, niż prognozowano.
Wieści o sukcesie gry są przede wszystkim ulgą dla studia Vanillaware. Okazuje się bowiem, że podczas prac zespołowi skończyły się środki na produkcję i prezes, George Kamitani, musiał resztę kosztów pokryć z własnej kieszeni. Za taką sytuację częściowo odpowiada wyjątkowo długi cykl deweloperski, który w sumie trwał 10 lat (choć oczywiście prace nie szły pełną parą przez cały ten okres).
Od wyniku Unicorn Overlord zależy więc przyszłość całego studia. Podejmowanie tak dużego ryzyka nie jest jednak niczym nowym dla Vanillaware, gdyż pieniądze na produkcję skończyły się twórcom także przy tworzeniu 13 Sentinels: Aegis Rim.
Unicorn Overlord zadebiutowało 8 marca. Grę opracowano z myślą o konsolach PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.
8

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.