Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2025, 13:59

autor: Adrian Werner

Gracz PlayStation został permanentnie zbanowany bez podania przyczyny i otrzymał najbardziej nędzny typ odpowiedź od pomocy technicznej

Jeden z graczy został zbanowany bez podania przyczyny na PlayStation Network. Co gorsza, przy próbie wyjaśnienia sprawy otrzymał kompletnie niedorzeczną odpowiedź od firmy Sony.

Źródło fot. Sony
i

Gracz o ksywce Buff_Baby_22 został zbanowany w PlayStation Network. To samo w sobie nie byłoby niczym szczególnym, ale tutaj Sony się wyraźnie nie popisało w kwestii jakości obsługi klienta (via GamePro.de)

Buff_Baby_22 nie został poinformowany o powodach zablokowania jego konta. Gracz twierdzi, że nie zrobił nic, co uzasadniałoby taką karę (załączony screen nie pokazuje, by podjęto jakiekolwiek inne akcje wobec użytkownika). Skontaktował się więc z działem obsługi klienta PlayStation z prośbą o wyjaśnienie sytuacji. Za pierwszym razem rozmowę przerwano, gdy tylko opisał swoją sytuację. Za drugim razem otrzymał następującą odpowiedź.

Niestety, ze względów bezpieczeństwa nie jesteśmy w stanie udzielić Ci pomocy w kwestiach bezpieczeństwa. Przykro mi, że nie jest to rezultat, którego mogłeś się spodziewać. Dziękujemy za bycie częścią PlayStation i rozmowę z nami.

Na Reddicie, gdzie gracz podzielił się tymi doświadczeniem, kilka osób zasugerowało, że w rzeczywistości jego sprawy mógł nie wysłuchać żaden pracownik Sony. Zamiast tego kontaktami z klientami najpewniej zajmuje się sztuczna inteligencja, która nie zrozumiała o co dokładnie chodziło temu użytkownikowi, zwłaszcza że napisana przez niego wiadomość była całkiem obszerna. Buff_Baby_22 jest przekonany, że przy próbach telefonicznego kontaktu kilkukrotnie był przekierowywany do chatbota. Dopiero po skłamaniu w kwestii sprawy, w której dzwoni, trafił wreszcie na człowieka po drugiej stronie linii i obiecano mu tam, że wkrótce ktoś z Sony się z nim skontaktuje.

Pozostaje nam mieć nadzieję na szczęśliwy finał sprawy. Ban oznacza bowiem że Buff_Baby_22 stracił wszystko, co kupił na tym koncie, a że ma je od 2019 roku strata jest bardzo bolesna. Fakt, że Sony w praktyce pozbawiło go zakupionych legalnie produkcji bez podania żadnej przyczyny jest oburzający i mocno pokazuje, jak bezsilni są gracze w takich sytuacjach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej