Nie na taki łup liczył gracz Diablo IV. Po pokonaniu Rzeźnika otrzymał legendarny przedmiot, który jest co najwyżej legendarnie bezużyteczny. A mógł trafić jeszcze gorzej.
Poszukiwania (czytaj: grind) rzadkich przedmiotów w Diablo 4 nie zawsze nagradza wytrwałych. Czasem po długich godzinach w grze otrzymujemy wyposażenie, które legendarne jest chyba tylko z nazwy.

Pamiętacie egzemplarz niezwykle rzadkiego miecza Grandfather zdobytego przez chińskiego gracza, którego statystyki pozostawiały wiele do życzenia? To i tak była niezła nagroda w porównaniu ze zdobyczą LavusVincere (u/LavusVincere) z serwisu Reddit, który najwyraźniej całe swoje zapasy szczęścia zmarnował już wcześniej. Inaczej nie da się wyjaśnić tego, jak potraktowało go Diablo 4.
Po wielu godzinach i walce z rzadkim Rzeźnikiem (Butcher) udało mu się zdobyć Boneweave Helm z legendarnym afiksem Aspect of the Crowded Sage. To wzmocnienie leczy bohatera za każdego pobliskiego wroga, co znacznie ułatwia przetrwanie (choć w tzw. „endgame” nie jest już aż tak przydatne).
Był tylko jeden problem: LavusVincere wylosował chyba jedne z najgorszych możliwych wartości dla tego aspektu.
Innym graczom zdarzało się trafić przedmiot z Aspect of the Crowded Sage leczący od 4 do nawet 119 punktów życia na sekundę do maksymalnie 120 lub nawet 398 hp/s. Ten egzemplarz przywraca „0 [0-2]” hp/s na wroga. Do maksymalnie 8 punktów zdrowia na sekundę. Auć.
Nie trzeba chyba mówić, że taki aspekt jest praktycznie bezużyteczny. Co zabawne, LavusVincere i tak miał szczęście. Inny internauta trafił na wersję z leczeniem „0 [0-1]” i limitem 6 hp/s. Pewny znak od losu, by nie brać udziału w loteriach. Albo nie grać na niskim poziomie, bo tak niskie wartości mogą wynikać z faktu, że obaj gracze zdobyli je przed dobiciem do 10. levelu.
Niewielkim pocieszeniem może być teoria, jakoby w rzeczywistości „0” oznaczało dziesiętną część punktu życia. Innymi słowy – jak „optymistycznie” zauważył jeden z użytkowników Reddita – jest szansa, że uda się uzyskać leczenie 8 hp/s… przy nieskończonej liczbie wrogów.
Ponadto nawet tak słabe aspekty można ulepszyć, zwiększając ich wartości. Inna sprawa, jak bardzo wzmocni to efekt. Kto wie, może uda się nawet dobić do 1 hp/s?
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
12

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).