Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać

Jak się okazuje, Google Stadia w grze Red Dead Redemption 2 ma mniejsze opóźnienia od Xboxa One X. Dokładny test został umieszczony w serwisie YouTube, na kanale Digital Foundry.

futurebeat.pl

Oliwer Stanisławski

Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale jak na razie nie odniosła dużego sukcesu. - Google Stadia – input lag jednak może zaskakiwać - wiadomość - 2019-11-23
Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale jak na razie nie odniosła dużego sukcesu.

Niedawno odbyła się premiera platformy streamingowej od Google. Usługa nie cieszy się dużym uznaniem wśród graczy, o czym już dla Was pisaliśmy. Pierwsze recenzje negatywnie oceniały ograniczone funkcje Stadii oraz ilość pobieranych danych i mocno krytykowały opóźnienia. Te ostatnie zostały jednak szybko poprawione, bowiem w teście przeprowadzonym przez ekipę Digital Foundry opisywana usługa nie wypadła najgorzej. Eksperci porównali Google Stadia (w wersji podstawowej i pro) z Xboksem One X oraz PC w Red Dead Redemption 2 – grze, która ostatnimi czasy często jest wykorzystywana do wszelkiego rodzaju testów.

Poniżej przedstawiamy materiał wideo z analizy porównawczej wszystkich wymienionych platform:

Autorzy filmu dogłębnie omówili wiele elementów związanych z jakością rozgrywki. Chandoog, użytkownik niemieckiego forum ResetEra, wyłapał najciekawszą kwestię – wysokość input lagów (opóźnień wejścia) występujących na testowanych platformach.

Tak prezentują się ustawienia Red Dead Redemption 2 w usłudze od Google, przy których były robione pomiary opóźnienia:

  • jakość tekstur: ultra,
  • filtrowanie anizotropowe: mniejsze niż 4x,
  • jakość oświetlenia: średnia,
  • jakość odbić: niska (jak na XB1X),
  • cienie w pobliżu: wysokie,
  • dalekie cienie: wysokie (wyższe niż na XB1X),
  • światło wolumetryczne: niskie/średnie (jak na XB1X),
  • teselacja: wysoka,
  • poziom szczegółowości drzew: niski,
  • poziom szczegółowości trawy: niski (jak na XB1X),
  • jakość futra: średnia (jak na XB1X).

Wyniki testu input lagów prezentują się następująco:

  • Google Stadia: 385 milisekund,
  • PC (60 FPS, potrójne buforowanie): 355 milisekund,
  • Xbox One X: 435 milisekund.

Jak widzimy, jakość na Stadia nie jest powalająca i pod względem renderowania jeszcze dużo jej brakuje do tej oferowanej przez PC i Xboxa. Jednakże zamieszczony powyżej test dowodzi tego, że platforma robi szybkie postępy i w zaledwie kilka dni po premierze pokonała Xboxa One X.

Podobało się?

15

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2019-11-24
11:09

zanonimizowany1255967 Generał

Na stronie Stadii musiał by być jakiś darmowy test na prostej gierce żeby sprawdzić jakie sie będzie miało opóźnienia, bez tego to loteria bo każdy będzie mieć jej inne

Komentarz: zanonimizowany1255967
2019-11-24
12:10

zanonimizowany722423 Generał

Coś nie moge uwierzyć że tak wysokie lagi mają konsole i PC, a tym bardziej że stadia jest niewiele wolniejsza od nich.

Komentarz: zanonimizowany722423
2019-11-24
12:39

krykry Generał

Znalazłem świetny darmowy program który zmyje wasze deluzje na temat input lagu.

https://phil-sa.itch.io/input-lag-simulator

Bardzo oświecające doświadczenie. Możecie sobie przetestować jak wygląda 385milisekund input lagu z google stadia.

(Aby wpisać wartość input lagu wciśnij ESC, pojawi się myszka).

Komentarz: krykry
2019-11-24
14:53

Legion 13 Senator

Legion 13

To co oni tutaj zmierzyli to nie input lag tylko jakaś wyimaginowana liczba dotycząca bezsensownego testu, co dalej będziemy mierzyć opóźnienie przy użyciu cutscenek z gier JRPG a wyniki będziemy podawać w godzinach? Tutaj jest test który pokazuje prawdziwe opóźnienia: https://www.youtube.com/watch?v=m0gILReDQsY w skrócie: jeśli gra jest mało wymagająca to Stadia daje jakoś radę (jest słabo ale nie tragicznie), jeśli gra jest wymagająca to opóźnienie jest duże, ale w niektórych przypadkach da się to przeżyć, jeśli gra wymaga dużej mocy komputera i dużej szybości reakcji (bijatyki, FPS) to lepiej odpuścić.

Komentarz: Legion 13
2019-11-24
22:04

bboy Konsul

bboy
😱

ŻEEE COOOOOOO??????? 355 milisekund na pececie???? Na czym oni to mierzyli, na telewizorze plazmowym sprzed 20 lat? Input lag pomiędzy (gamingową) myszką/klawiaturą a (gamingowym) monitorem nie powinien przekraczać 30 ms, a w zasadzie powinien być nawet sporo mniejszy.

https://www.youtube.com/watch?v=orhb7Njj3h8

Komentarz: bboy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl