Google Bard ma jedną ogromną przewagę nad innymi chatbotami AI: dostęp do YouTube'a
Dodana kilka tygodni temu do Google Bard funkcja rozumienia filmów w serwisie YouTube jest wyjątkowo użyteczna. Dzięki możliwości stworzenia podsumowania wideo pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Jak informowaliśmy, chatbot Google Bard otrzymał niedawno funkcję szczegółowej analizy filmów publikowanych na portalu YouTube. Dzięki niej może „zrozumieć” wybrany materiał, oszczędzając użytkownikom wiele czasu, który musieliby poświęcić na ich oglądanie.
Bard zyskał przewagę nad rywalami
Na rynku dostępnych jest wiele czatbotów AI, które mają zasadniczo bardzo podobne funkcje. Na ich tle wyróżnia się jednak Google Bard, który za pomocą nowej wtyczki został niedawno zintegrowany z YouTube.
Narzędzie potrafi stworzyć krótkie podsumowanie wybranego wideo, podobnie jak w przypadku witryny internetowej lub długiego dokumentu PDF. Funkcja bywa użyteczna, szczególnie jeśli oglądamy różnego rodzaju poradniki. Analiza dostarcza najważniejsze informacje i pozwala stwierdzić, czy interesujący nas film oferuje wiedzę, której potrzebujemy.
Wprawdzie umiejętność chatbota nie sprawdzi się tak samo dobrze w przypadku długich podcastów, gdyż autorzy dyskutują o bardzo różnych kwestiach, jednak tutaj można go poprosić o zebranie opinii. Wówczas AI wyszuka w całym nagraniu kluczowe kwestie, związane z poruszanymi tematami. Nie streści całej rozmowy, ale może zachęcić do wysłuchania jej w całości.
Dzięki tej funkcji Bard zyskał przewagę nad rywalami, gdyż oferuje możliwości, których konkurencja w postaci Microsoft Copilot lub ChatGPT na razie nie posiada. NIe oznacza to jednak, że w przyszłości one również nie zyskają podobnych narzędzi.
Google zamierza utrzymać tę przewagę jak najdłużej, dlatego obiecuje, że jest to dopiero pierwszy krok i nadal będzie rozwijało wspomnianą opcję, z czasem zwiększając jej możliwości. W przyszłości firma może więc zapewnić jeszcze bardziej szczegółowe podsumowania, ułatwiając wyciągnięcie najważniejszych faktów z publikowanych materiałów bez konieczności poświęcania mnóstwa czasu na ich oglądanie.