Gears of War: Ultimate Edition – premiera PC dopiero po debiucie na Xboksie One
Przedstawiciel Microsoftu potwierdził, że gra Gears of War: Ultimate Edition, która jest ulepszoną reedycją pierwszej części cyklu Gears of War, pojawi się na komputerach PC dopiero jakiś czas po sierpniowej premierze na Xboksie One. Tytuł będzie współpracował jedynie z pecetami wyposażonymi w system Windows 10.
Michał Kułakowski
Od jakiegoś czasu wiemy o tym, że Gears of War: Ultimate Edition, a więc odświeżona edycja pierwszej odsłony cyklu Gears of War z 2006 roku, trafi poza Xboksem One także na komputery PC. Microsoft do tej pory nie dzielił się jednak informacjami na temat tego czy edycja ta pojawi się wraz ze swoim konsolowym odpowiednikiem czy też pecetowcy będą musli uzbroić się w cierpliwość. Dziś się to jednak wreszcie zmieniło. Phil Spencer potwierdził na Twitterze, że tytuł w pierwszej kolejności ukaże się na Xboksie. Nie sprecyzował jednak jak długo będzie trwał okres wyłączności dla tej platformy. Biorąc pod uwagę to, że obecnie każdy ekskluzywny tytuł na konsoli jest na wagę złota, pecetowi fani marki będą musieli pewnie poczekać co najmniej kilka miesięcy, a może nawet i rok. Premiera Gears of War: Ultimate Edition na Xboksie została wyznaczona na 23 sierpnia.
Przypomnijmy, że zgodnie z szumnymi zapowiedziami Microsoftu, Gears of War: Ultimate Edition nie będzie jedynie prostym remasterem. Produkcja ma wprowadzić szereg zmian, oferując ulepszoną warstwę dźwiękowo-muzyczną, dedykowane serwery, nowe mapy oraz warianty rozgrywek multiplayer. Najbardziej promowaną nowinką jest jednak poprawiona szata graficzna, obsługiwana przez silnik Unreal Engine 4. Najlepiej ma się ona prezentować na pecetach. Twórcy obiecują wsparcie dla rozdzielczości 4K oraz wykorzystanie zalet DirectX 12. Z tym ostatnim wiążę się jednak fakt, że w tytuł zagramy wyłącznie na sprzęcie wyposażonym w system Windows 10, którego oficjalny debiut będzie miał miejsce w przyszłym tygodniu.
Więcej:Nowości na Steam. Fani WoW powinni się przygotować na coś wyjątkowego

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- daty premier / opóźnienia (gry)
- The Coalition
- PC
- XONE
Komentarze czytelników
dominik1218 Legionista
Hmm... To miała być pierwsza gra obsługująca DX 12,dostępna już w sierpniu.Czy oni są nienormalni? Tyle szumu wokół Win10 i DX 12,a w jaki sposób zwykły Kowalski ma się przekonać co to będzie warte? Zero jakiegokolwiek tech demka,benchmarku,gry z patchem pod DX 12-NIC.Ale po raz kolejny potwierdza się że PC do gier jest tylko dla hobbystów, po to żeby INTEL,NVIDIA,AMD mogło sprzedać swoje produkty.Ja też się do nich NIESTETY zaliczam,ale zaczyna mnie to już wqurwiać... To co?, premiera 10 już za moment,a oni naprawdę na premierę nie mają nic przygotowane co by pokazało POTĘGĘ i PRZEŁOMOWOŚĆ DX 12???
zanonimizowany871976 Generał
Persecuted
Dokładnie tak jak mówisz. Sam się kiedyś nad tym zastanawiałem i dziwiło mnie podejście MS, że jeszcze niczego z tym nie zrobili, a przecież mogą i to ile.
Zamiast bez sensu usiłować konkurować, mogli by wyciągnąć, z postępowania o jakim piszesz, daleko idące korzyści.
Cóż, może jak pojawi się realna konkurencja, to wtedy coś zacznie się dziać ;) ale to chyba za szybko nie nastąpi.
Irek22 Legend

Już nie marudźcie, że tylko na Windows 10. Swego czasu taki np. Just Cause 2 też miał chodzić tylko na Windows 7. I było podobne oburzenie. Prędzej czy później i tak musiałoby to nastąpić.
Tak jak jestem krytyczny wobec działań M$ i prędko na Windows 10 raczej się nie przesiądę, tak w tym przypadku nie widzę nic dziwnego ani złego. No, może poza tym, że w M$ pracują jakieś kompletne #&*%&$@$, jeśli myślą, że Gears of War Remaster na PC sprzeda się choćby zadowalająco*. A przez "only Windows 10" sprzeda się jeszcze mniej egzemplarzy tej gry, niż by się sprzedało, gdyby działała ona także na Windows 7 i 8. W przypadku tej gry jest tak wiele negatywnych czynników, które spowodują jej marną sprzedaż na PC, że głowa mała! Nie przypominam sobie takiego przypadku. Nawet z Halo 2 - mimo żenującej konwersji - było lepiej, bo tamta gra wcześniej na PC przynajmniej nie była dostępna. Oczywiście winę za żenującą sprzedaż Gears of War Remaster na PC twórcy zrzucą tradycyjnie na piractwo. Zieeeew...
*Oczywiście piszę tu o sprzedaży w okolicach premiery, bo - ze względu na to, że nie będzie wymagać tego gównianego Games for Windows LIVE - sam pewnie ją kupię, gdy za 2-3 lata trafi na jakąś wyprzedaż za 4,99 euro.
lordpilot Legend

A przez "only Windows 10" sprzeda się jeszcze mniej egzemplarzy tej gry, niż by się sprzedało, gdyby działała ona także na Windows 7 i 8.
^^ Co za różnica skoro posiadacze 7 i 8 (a raczej 8.1) mogą się przesiąść na Win 10 za friko ? Nowy system operacyjny, a także nowe API nie jest tu w żadnym wypadku przeszkodą (bo DX12 w choćby podstawowym stopniu będzie wspierać nawet tak stare karty jak GeForce serii 4xx). Rozumiem, że ktoś nie zagra, bo już dawno temu zaliczył pierwowzór i remaster (nawet tak solidnie zrobiony) nie przyprawia go o szybsze bicie serca. OK.
Ale zmuszać M$ żeby robić grę pod stare systemy i mocno już leciwy i ograniczony DX11 bo "hamulcowi" mają takie życzenie ? Wolne żarty, tym bardziej, że TYM RAZEM upgrejd na wymagany przez grę system i API dostaje się nie płacąc ani złotówki. Osobiście to mam nadzieję, że w ciągu tego roku na Win10 i DX12 przeskoczy jak najwięcej ludzi, o co postulują także (a nawet przede wszystkim) deweloperzy (choćby DICE). Byłbym mocno zawiedziony, gdyby gracze pecetowi postanowili na siłę hamować postęp jak to miało miejsce przy Win XP i DX9. Oby tak się nie stało, tym bardziej, że teraz nie ma "zamachu na portfele" i na nowe można wskoczyć od razu bez ponoszenia kosztów (no chyba, że ktoś siedzi na zabytkach supportujących jedynie DX9 lub DX10, ale w takim wypadku i tak już nie gra na PC w nowe gry).
ps. Taka uwaga do newsmana - remaster ma działać na podrasowanym UE3, nie UE4 (sam tak myślałem, ale po testach bety gdzieś doczytałem, że to jednak UE3).