Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 15 maja 2013, 13:34

autor: Jiker

Frostbite Go - EA przenosi technologię w realia platform mobilnych

Z informacji opublikowanych przez Electronic Arts wynika, że koncern pracuje wytrwale – zapewne przy dużym udziale studia DICE – nad mobilną wersją silnika Frostbite. Technologia, określana mianem Frostbite Go, doczekała się krótkiej wzmianki na oficjalnej stronie internetowej Frostbite, poddanej niedawno liftingowi graficznemu.

Z informacji opublikowanych przez Electronic Arts wynika, że koncern pracuje wytrwale – zapewne przy dużym udziale studia DICE – nad mobilną wersją silnika Frostbite. Technologia, określana mianem Frostbite Go, doczekała się krótkiej wzmianki na oficjalnej stronie internetowej Frostbite, poddanej niedawno liftingowi graficznemu.

EA określa Frostbite Go mianem „jednego z najbardziej ekscytujących projektów firmy”. Z dodatkowych informacji wynika, że silnik pomyślany jest jako narzędzie dla wewnętrznych zespołów EA i ma na celu ułatwić produkcję wysokiej jakości gier, dedykowanych wszystkim głównym platformom mobilnym (zapewne chodzi tu o systemu Android, iOS oraz Windows Phone). Konkretów zabrakło – czekamy też na pierwsze materiały graficznego, prezentujące możliwości platformy Frostbite Go.

Takie widoki na smartfonach i tabletach? Raczej wątpliwe, ale szansa na małą rewolucję istnieje

Większe zainteresowanie EA rynkiem gier mobilnych nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Firma przeżywa obecnie trudne chwile – objawem tego jest niemała restrukturyzacja. W ostatnim czasie pracę straciło 10% pracowników firmy, a po odejściu Johna Riccitiello zarząd koncernu ciągle nie wybrał nowego szefa. Co prawda, wyniki finansowe za ostatni rok fiskalny nie są złe, lecz nie zmienia to faktu, że EA musi szukać dodatkowych źródeł zarobku. Stąd m.in. przejęcie licencji na gry z serii Star Wars, a także położenie większego nacisku na gry mobilne.

Ostatnia aktualizacja: 2013-05-15

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.