Microsoft i studio Playground Games zapowiedziały wczoraj Forza Horizon 5. Teraz poznaliśmy minimalne wymagania sprzętowe wersji PC nowej odsłony popularnej serii wyścigów. Będą one mogły pochwalić się ray tracingiem.
Bartosz Woldański
Forza Horizon 5 była jedną z nowości prezentacji Xbox & Bethesda Games Showcase, choć trudno nazwać ją wielką niespodzianką. Wielu graczy spodziewało się oficjalnej zapowiedzi nowych wyścigów od studia Playground Games, w których udamy się do Meksyku. Kolejny dzień targów E3 przyniósł nowe wieści na temat gry. Karta produktu na platformie Steam zdradziła minimalne wymagania sprzętowe, które są niemal bliźniaczo podobne do tych z Forza Horizon 4:
Niestety, nie poznaliśmy rekomendowanych wymagań sprzętowych Forza Horizon 5, ale mogą one być zauważalnie wyższe niż w przypadku „czwórki”. Powód jest prosty. Gra zaoferuje sporo zmian w grafice: nowy system wolumetrycznego oświetlenia, mocniej podkręcone dynamicznie zmieniające się efekty pogodowe, wyraźnie zwiększony zasięg rysowania obiektów i wysokiej jakości tekstury, do których stworzenia wykorzystano zdjęcia fotogrametryczne w rozdzielczości 12K. Będzie nawet ray tracing (także na konsolach nowej generacji), ale niestety trafi on tylko do trybu Forzavista, w którym oglądanie samochodów będzie przyjemniejsze dla oka.
Na Xboksie Series X zagramy w rozdzielczości 4K w 30 fps, z kolei słabszy Xbox Series S pozwoli na 1080p i płynność animacji na poziomie 30 klatek na sekundę. Obie konsole zaoferują tryb wydajności z 60 fps (przy zapewne niższej i/lub dynamicznej rozdzielczości, ale tej informacji niedoprecyzowano). Nie zabraknie także obsługi HDR.
Premiera Forza Horizon 5 została zaplanowana na 9 listopada 2021 roku. Docelowymi platformami sprzętowymi są PC oraz konsole Xbox One i Xbox Series X/S. Gra trafi w dniu premiery do usługi Xbox Game Pass. Będzie ona dostępna z polskimi napisami.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
35