Powstaje Flashback 2 - kontynuacja kultowej platformówki
Firma Microids zapowiedziała grę Flashback 2, czyli kontynuację kultowej platformówki z początku lat 90. Tytuł ma się ukazać w 2022 roku. W pracach nad nim udział weźmie Paul Cuisset, twórca oryginału.

Firma Microids oraz Paul Cuisset ogłosili dziś na Twitterze, że powstaje Flashback 2 – kontynuacja dwuwymiarowej gry zręcznościowej z 1992 roku. „Jedynka” zyskała miano kultowej dzięki niezłym jak na tamte czasy animacjom, a także złożonej i wciągającej fabule. Raz zaczętą, historię błyskotliwego naukowca Conrada B. Harta po prostu trzeba było poznać do końca. W 2022 roku użytkownicy PC i konsol będą mogli natomiast zobaczyć jej ciąg dalszy.

Na tę chwilę na temat projektu nie wiadomo w zasadzie nic. Mamy powyższe logo, przybliżony termin premiery i obietnicę nowych informacji „wkrótce”. Pozostaje nam czekać z nadzieją, że entuzjazm Stephane’a Longearda, dyrektora generalnego odpowiedzialnej za Flashback 2 firmy Mircroids, oraz Paula Cuisseta, jednego z „ojców” oryginału i współzałożyciela nieistniejącego już studia Delphine Software, przełoży się na jakość powstającej „dwójki”. Panowie wydają się zadowoleni z dotychczasowej współpracy:
Jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc zaoferować fanom kontynuację tego arcydzieła francuskiej historii gier wideo. W Microids rozwijamy się, tworząc gry, które podkreślają rzemiosło utalentowanych osób. Paul Cuisset jest osobistością znaną na całym świecie. To zaszczyt, że razem z nim i jego zespołem możemy pracować nad tym projektem – stwierdził Longeard.
Opracowanie kontynuacji Flashbacka to pomysł, z którym nosiłem się od bardzo dawna. Nie mogę się doczekać, aż gracze odkryją nowe przygody Conrada B. Harta, postaci stworzonej prawie 30 lat temu. Razem z Microids chcemy zadowolić fanów oryginału, ale też przyciągnąć nowych graczy, którzy mają słabość do futurystycznych produkcji – dodał Cuisset.
Wspomniani przez Paula Cuisseta fani oryginału mogli przeczuwać, że marka Flashback nie została definitywnie porzucona, a pełnoprawna „dwójka” jest możliwa – dziwi tylko, że twórcy zdają się ignorować w swoich wypowiedziach grę Fade to Black z 1995 roku (pierwszy w historii tytuł ukazujący akcję z perspektywy trzeciej osoby), która opowiedziała już dalsze losy Conrada B. Harta. Źródłem nadziei fanów mogła być premiera odświeżonej wersji „jedynki”, zatytułowanej Flashback: 25th Anniversary – nie mylić z raczej nieudanym remakiem – i wydanej na PC, PS4, XONE i Switcha w 2018 roku.
Teraz, gdy prace nad Flashbackiem 2 zostały potwierdzone, można tylko zastanawiać się, czy tytuł okaże się czymś zupełnie nowym, czy może odświeżoną wersją Fade to Black. Brak wspominku o tej grze może – choć nie musi – sugerować to ostatnie. Nie byłoby to raczej postrzegane jako pójście na łatwiznę, tylko prawdziwy ukłon w stronę fanów serii. Natomiast w przypadku sukcesu projektu być może wkrótce otrzymalibyśmy nawet część trzecią. Cóż, sympatycy Harta czekali ponad ćwierć wieku, więc kilka dodatkowych miesięcy powinni wytrzymać.

Gracze
OpenCritic
- zapowiedź (gry)
- Flashback (seria)
- Paul Cuisset
- platformówki
- Microids / Anuman Interactive
- Find Your Next Game
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
vorimenn Generał

Niepewny twórca. Szykuje się niezły kupsztal mocno jadący po nostalgii starszych graczy.
maciell Senator

Jako, ze Amiga 500 byla moim 1 komputerem to oczywiscie ogralem zarowno Another World jak i Flashbacka. Flashbacka ogralem drugi raz 2 lata temu na swoim retro komputerze podlaczonym pod CRT. Oczywiscie na emulatorze amisi. Na CRT ta gra wyglada najlepiej.
seraf5 Pretorianin

Od Microids to ja za dużo nie oczekuję. Asterixy są robione maksymalnie po kosztach, remaster dwójki nie wygląda ani trochę na remaster, trójka to robiona na kolanie gra z zupełnie innego gatunku, a remaster jedynki poniekąd jest strasznie zabugowany. Do tego Syberia 3 jest jedną z najsztywniejszych przygodowek jakie widziałem, a na XIII Remake lepiej spuścić zasłonę milczenia. Wydawcy nie sposób odmówić ambicji - reanimują mnóstwo starych, zapomnianych marek, no ale w każdej grze widać braki budżetowe. Mimo to, życzę im oczywiście jak najlepiej. THQ Nordic też stopniowo stawało się coraz większe, a zaczynali praktycznie tylko od wydawania takich remasterów, jak Darksiders 1 i 2, a dzisiaj są jednym z największych wydawców.
Wiedźmin Legend

vorimenn/seraf5
Niby Microids to obecnie niepewny twórca, ale kiedyś jednak wyprodukowali znakomite Syberia 2002, Syberia 2 2004, Still Life 2005. A to bardzo ścisła elita gier przygodowych, ale tu jak wiadomo dominują całkowicie gry z lat 1990-2005 w tym gatunku bardzo mocno w Top 30. Do tego postać z Syberia 1 i 2 czyli Kate Walker stała się jedną z najbardziej lubianych bohaterek w grach komputerowych. W naszym kraju był bonus, że te dwie gry miały jeden z najlepszych dubbingów PL jakie powstały. W mało które gry poza tym tak kobiety zagrywały się jak właśnie w Tomb Raider 1-4 z lat 90' z Larą Croft, Resident evil 2 1998 z Claire Redfield, The Longest Journey 1999 z April Ryan, Syberia 1 i 2 z Kate Walker, Dreamfall-The Longuest Journey 2006 z Zoe Castillo/April Ryan.
Późniejsze gry Microids po 2005 roku niestety były rozczarowaniem. A już zwłaszcza bardzo wyczekiwana Syberia 3 2016. Kolejna część po demie Syberia: The World Before też mnie nie kupuje.
Przy serii The Longest Journey też był regres z każdą częścią, ale nie było to drastyczne jak przy Syberia. Nawet ostatnia 3 część Dreamfall Chapters jest całkiem niezła i poprawiła sterowanie od dwójki Dreamfall-The Longuest Journey. Za trójkę odpowiadało Red Thread Games, gdy jedynkę i dwójkę wyprodukowało studio FunCom. Tym bardziej pozytywnie zaskakuje, że potrafiło inne studio zgrabnie pokończyć wszystkie wątki oraz zrobić cliffhanger nawiązujący do jedynki na sam koniec. No, ale wybitna jest tylko jedynka.
Macroids nie produkował remasterów Asterix i XIII remake. Był tylko wydawcą tych gier. XIII remake 2020 to gniot przy oryginalnym XIII 200, który z powodu komiksowego stylu graficznie nawet nie zestarzał się w ogóle. Zbędny remake.
xittam Generał
Fajnie gdyby zrobili remake 1szej części porządnie, np. w stylizacji cellshadingu. Zobaczymy co 2jka pokaże, bo poprzeczka jest wysoko.