Final Fantasy XIII debiutuje na komputerach PC
Za kilka godzin w sklepie Steam odbędzie się oficjalna premiera PC-towej wersji gry Final Fantasy XIII od firmy Square Enix. Tytuł sprzedawany jest w cenie wynoszącej około 50 zł.
Kamil Zwijacz
Dostępna na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 od 2010 roku gra Final Fantasy XIII firmy Square Enix debiutuje dziś w cyfrowej dystrybucji w wersji na komputery osobiste. Tytuł zostanie odblokowany wieczorem w sklepie Steam, gdzie sprzedawany jest obecnie w ramach pre-orderów w cenie 11,69 euro (około 49 zł, po premierze koszt zakupu wzrośnie do 12,99 euro, czyli około 54 zł). Projekt możecie zamówić również u polskich sprzedawców, których oferty znajdziecie w ramce obok. Jest to pierwsza odsłona trylogii Final Fantasy XIII, w którą mogą zagrać użytkownicy PC-tów. Pozostałe dwie części, Final Fantasy XIII-2 i Lightning Returns: Final Fantasy XIII, ukażą się wiosną przyszłego roku. Przed zakupem warto jeszcze sprawdzić wymagania sprzętowe produkcji. Nie są one zbyt wysokie, ale warto zauważyć, ze tytuł potrzebuje aż 60 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym. Natomiast w razie problemów podczas zabawy, odsyłam do naszych poradników.

W Final Fantasy XIII trafiamy do świata Cocoon, którego mieszkańcy żyją w ciągłym strachu przed inwazją ze strony Pulse. Gdy pewnego dnia w mieście Bodhum wykryto uśpione wrogie fal'Cie (nieśmiertelna istota, dysponująca potężną mocą), cała populacja została skazana na śmierć, ale bohaterowie gry nie zamierzają się poddać i postanawiają uciec przed ścigającymi ich władzami.
Produkcja wzbudziła swego czasu mieszane uczucia wśród fanów serii, ale mimo wszystko udało się jej odnieść wielki sukces, sprzedając się w krótkim czasie w ilości około 5,5 mln egzemplarzy. Obecnie, oprócz prac nad przeniesieniem kolejnych dwóch odsłon Final Fantasy XIII na PC-ty, deweloperzy ze Square Enix zajmują się także grą Final Fantasy XV.

GRYOnline
Gracze
Steam
- jRPG
- premiera (gry)
- Square Enix
- PC
Komentarze czytelników
Cyniczny Rewolwerowiec Senator
A co to za różnica komu dziękować? Gra jest słaba i mało mnie obchodzi czyja to wina.
Trzymanie za rękę też dzięki konsolom i graczom którzy nie radzą sobie jak trzeba pokombinować...
Taaa, i właśnie dlatego na konsole wychodzą jedne z najbardziej wymagających produkcji o które żebrze potem pc master race. :D
zanonimizowany170920 Pretorianin
Tak ? a które to mainstreamowe produkcje są tak wymagające ? GTA ? Uncharted ? Destiny ? AC ? czy może CoD ? sorry ale to że gry zostały na maxa uproszczone to właśnie dzięki dzieciom konsol które nie mogą się wysilać za bardzo.
Jedyny wyjątek potwierdzający regułę to Dark Souls
Ictius Generał

@destiny_
Tak ? a które to mainstreamowe produkcje są tak wymagające ? GTA ? Uncharted ? Destiny ? AC ? czy może CoD ? sorry ale to że gry zostały na maxa uproszczone to właśnie dzięki dzieciom konsol które nie mogą się wysilać za bardzo.
Zostały uproszczone, żeby dotrzeć do jak największej liczby osób, a nie dlatego, że zue komsole. Gry przestały być tylko dla 'nerdów' itp. Sięgają po nie ludzie w różnym wieku i dlatego twórcy chcą mieć jak najszersze grono odbiorców poprzez upraszczanie, żeby każdy mógł się połapać w danej grze. Btw. z 5 serii, które podałeś tylko Uncharted i Destiny to exy. Równie dobrze można napisać, że pecetowe dzieci niszczą rynek, bo grają w Asasyna i GTA (o które zawsze się tak domagają).
Cyniczny Rewolwerowiec Senator
@destiny
Tak ? a które to mainstreamowe produkcje są tak wymagające ? GTA ? Uncharted ? Destiny ? AC ? czy może CoD ? sorry ale to że gry zostały na maxa uproszczone to właśnie dzięki dzieciom konsol które nie mogą się wysilać za bardzo.
Jedyny wyjątek potwierdzający regułę to Dark Souls
Monster Hunter, Bayonetta, Ninja Gaiden, Metal Gear Solid, Vanquish, Catherine, Valkyria Chronicles, Fire Emblem, Disgaea, Etrian Odyssey, Shin Megami Tensei, The World Ends With You... to tak na szybko z głowy. Można długo wyliczać dalej, choćby większość gier Atlusa.
Ictius Generał

@Beliar23
Domagają się GTA. Nie było przypadkiem tak, że pecetowcy pisali błagalne petycje o wydanie GTA V? Czy to nie oni twierdzili, że dopiero na pececie ten tytuł pokaże swoją świetność? Nie oni pisali o konsolowcach jako beta testerach? Przy Asasynach też są narzekania, że dlaczego na pc później wychodzi.
Wielka szkoda tylko że przez to że chcą trafić do szerszej publiki tak bardzo psują gry, kiedyś liczył się klimat, teraz oczojebna BF'owska grafika gdzie broń i otoczenie od refleksów świeci sie jak psu jajca.
Nie chcę być chamski, ale komu najczęściej zależy na grafice i odrzuca tytuł, bo ma np. słabsze tekstury?
Jedyny wyjątek potwierdzający regułę to Dark Souls
Bo z dorobku From Software jedynie Dark Souls 1 i 2 ukazały się na pc (można też doliczyć Ninja Blade, ale developerem na pc było ND Games). FS ma też np. serię Armored Core (swoje początki miała na PS 1), która do łatwych nie należy czy choćby seria King's Field (w uproszczeniu Demon's/Dark Souls z widoku pierwszej osoby i będąca swego rodzaju przodkiem Soulsów). Większość pecetowców nawet nie ma pojęcia ile gier wychodzi na konsole, znają tylko te najpopularniejsze, np. Uncharted, które do bardzo wymagających nie należy i tu kończy się ich wiedza. Ale jakoś nikt nie narzeka na to, że przeróżne symulatory śmieciarki czy farmy dobrze się sprzedają.