Far Cry 6 - zespół opuścił producent gry Emile Liang

Po ponad dwóch dekadach pracy z firmą Ubisoft pożegnał się Emile Liang, czyli producent m.in. Far Cry 6. Nie powinno to jednak negatywnie wpłynąć na szóstą część cyklu.

Adrian Werner

Far Cry 6 - zespół opuścił producent gry Emile Liang.
Far Cry 6 - zespół opuścił producent gry Emile Liang.

Firmę Ubisoft opuścił Emile Liang, czyli producent Far Cry 6. Była to decyzja samego dewelopera, który postanowił przejść na częściową emeryturę. Wciąż będzie się realizował w branży gier, ale w innej formie. Zamierza skoncentrować się na swoim startupie SkillTree, którego celem jest pomoc innym twórcom gier w rozwijaniu swoich karier oraz umiejętności.

Emile Liang spędził ostatnich pięć lat w studiu Ubisoft Montreal, pracując nad Far Cry 6. Ta gra jest już w końcowym etapie produkcji, a jej premiera nastąpi za niecałe dwa miesiące. Tym samym odejście tego producenta nie wpłynie negatywnie na projekt.

Liang to prawdziwy weteran, który przepracował w firmie Ubisoft 24 lata. Objął stanowisko producenta w Ubisoft Montreal raptem rok po założeniu tego studia. Pierwszym nadzorowanym przez niego projektem było Prince of Persia: The Sands of Time. Później pracował m.in. przy Prince of Persia: The Two Thrones, Splinter Cell: Conviction, Assassin’s Creed III oraz Assassin’s Creed Unity.

Następnie Emile Liang przeniósł się do oddziału zlokalizowanego w Toronto, gdzie pełnił rolę producenta przy Far Cry 4, Far Cry Primal oraz Far Cry 6.

Warto dodać, że to nie jedyny ważny deweloper zajmujący się FC6, który w ostatnim czasie pożegnał się z Ubisoftem. W marcu tego roku firmę opuścił starszy projektant rozgrywki Marc McGinley. Był on nowszym nabytkiem wydawcy i został zatrudniony w 2017 roku specjalnie do prac nad szóstą częścią serii.

Przypomnijmy, że Far Cry 6 zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5. Gra zadebiutuje 7 października tego roku.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Far Cry 6 - trochę wojenny horror, trochę komedia dla nastolatków
  3. Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6

Far Cry 6

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 7 października 2021

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-08-17
11:33

zanonimizowany1349061 Generał

"Nie powinno to jednak negatywnie wpłynąć"
Tak się składa że wszelkie poprawki, fixy, tweaki, zmiany przed wdrążeniem są zgłaszane i to producent daje zielone światło.
Chyba że u UbiLOLa jest inaczej, nie zdziwiłoby mnie to bo od kilkunastu lat same alphy na premierę klepią.

Komentarz: zanonimizowany1349061
2021-08-17
11:33

KMyL Generał

KMyL

Nie powinno to jednak negatywnie wpłynąć na szóstą część cyklu.
Ta gra jest już w końcowym etapie produkcji, a jej premiera nastąpi za niecałe dwa miesiące. Tym samym odejście tego producenta nie wpłynie negatywnie na projekt.

Oczywista oczywistość - inna sprawa: co to zapowiada? Mógł odejść po premierze. Bo niezbyt to pozytywne info przed premierą tej gry.
Także samo raczej nie wpłynie na niedługą premierę - gorzej, jeżeli zapowiada coś, z czego fani serii nie będą zadowoleni...

Komentarz: KMyL
2021-08-17
12:05

zanonimizowany1360374 Pretorianin

Dobra wiadomość. Jeszcze tylko Yves Guillemot i może w końcu wrócą do formy po tylu latach...

Komentarz: zanonimizowany1360374
2021-08-17
12:12

Persecuted Legend

Persecuted

Jego portfolio jest o tyle zabawne, że z wyjątkiem Piasków Czasu, żadna z wyprodukowanych przez niego gier nie była uniwersalnym hitem czy magnum opus swojej serii (choć ja osobiście lubię je wszystkie). PoP: The Two Thronnes było najsłabszą odsłoną trylogii, SC: Conviction było niezłe, ale dopiero Blacklist przywróciło marce blask, AC III i Unity były całkiem spoko, ale dopiero AC IV (Black Flag) i Syndicate rozwinęły odpowiednio formuły swoich poprzedniczek. FC 4 i Primal były świetne, ale nie przebiły FC 3 (przy czym "czwórka" robiła wszystko dobrze, po prostu nie miała tego klimatu i świeżości co "trójka", a Primal w ostatniej chwili rozrosło się do pełnoprawnej gry, bo zaczynało swój byt jako mini-kampania pokroju Blood Dragon).

Inna rzecz, że koleś odpowiadał za dosyć "pionierskie" projekty. PoP: Sands of Time było otwarciem nowej serii, SC: Conviction było nowym, eksperymentalnym otwarciem dla starszej serii, która zaliczyła dłuższą rynkową przerwę. AC III i Unity były pierwszymi grami z cyklu po przesiadce na nową generację silnika (więc w pewnym sensie trzeba było je robić od podstaw).

Niemniej Origins i Far Cry 3 też otwierały nowe rozdziały w historii swoich serii i od razu zawiesiły poprzeczkę na tyle wysoko, że dla niektórych stanowią najbardziej udane odsłony po dziś dzień. Więc może jednak nie był taki dobry w swoim fachu?

Komentarz: Persecuted
2021-08-17
14:46

zanonimizowany523693 Pretorianin

Teraz strach się zwolnić z takiej spółki bo w domyśle jest że macałeś tego kogo nie wolno i nie trzeba. Kłania się Bareja i "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz". W jednej ze scen w Paryżu słyszymy: "nie, tam to nie radzę"

Komentarz: zanonimizowany523693

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl