Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2021, 11:21

autor: Adrian Werner

Far Cry 6 - zespół opuścił producent gry Emile Liang

Po ponad dwóch dekadach pracy z firmą Ubisoft pożegnał się Emile Liang, czyli producent m.in. Far Cry 6. Nie powinno to jednak negatywnie wpłynąć na szóstą część cyklu.

Firmę Ubisoft opuścił Emile Liang, czyli producent Far Cry 6. Była to decyzja samego dewelopera, który postanowił przejść na częściową emeryturę. Wciąż będzie się realizował w branży gier, ale w innej formie. Zamierza skoncentrować się na swoim startupie SkillTree, którego celem jest pomoc innym twórcom gier w rozwijaniu swoich karier oraz umiejętności.

Emile Liang spędził ostatnich pięć lat w studiu Ubisoft Montreal, pracując nad Far Cry 6. Ta gra jest już w końcowym etapie produkcji, a jej premiera nastąpi za niecałe dwa miesiące. Tym samym odejście tego producenta nie wpłynie negatywnie na projekt.

Liang to prawdziwy weteran, który przepracował w firmie Ubisoft 24 lata. Objął stanowisko producenta w Ubisoft Montreal raptem rok po założeniu tego studia. Pierwszym nadzorowanym przez niego projektem było Prince of Persia: The Sands of Time. Później pracował m.in. przy Prince of Persia: The Two Thrones, Splinter Cell: Conviction, Assassin’s Creed III oraz Assassin’s Creed Unity.

Następnie Emile Liang przeniósł się do oddziału zlokalizowanego w Toronto, gdzie pełnił rolę producenta przy Far Cry 4, Far Cry Primal oraz Far Cry 6.

Warto dodać, że to nie jedyny ważny deweloper zajmujący się FC6, który w ostatnim czasie pożegnał się z Ubisoftem. W marcu tego roku firmę opuścił starszy projektant rozgrywki Marc McGinley. Był on nowszym nabytkiem wydawcy i został zatrudniony w 2017 roku specjalnie do prac nad szóstą częścią serii.

Przypomnijmy, że Far Cry 6 zmierza na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S i PlayStation 5. Gra zadebiutuje 7 października tego roku.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Far Cry 6 - trochę wojenny horror, trochę komedia dla nastolatków
  3. Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej