Payday 3 czeka na obiecaną rewolucję skilli, lecz na razie aktualizacje otrzyma poprzednia odsłona rabunkowej serii.
PayDay 2 wraca do regularnych aktualizacji po udostępnieniu subskrypcji dodatków, by twórcy mogli skupić się na rozwoju (czytaj: naprawie) PayDay 3.
Trzecia część serii PayDay najgorszy okres ma już chyba za sobą, ale nawet teraz, po 2 latach ciągłych poprawek, grze wciąż daleko do „w większości pozytywnych” opinii na Steamie. Być może zmieni się to wraz z premierą nowego systemu zdolności, ale nic zapowiada jego rychłego udostępnienia.
Tymczasem studio Starbreeze zaskoczyło fanów serii. W nowym ogłoszeniu na Steamie zapowiedziano następny rozdział PayDay 2 na PC – aczkolwiek nie z nową zawartością, a „tylko” wieloma poprawkami. Deweloperzy wraz z zespołem Sidetrack Games zamierzają wydać garść aktualizacji, w których poprawią komfort rozgrywki i rozprawią się z babolami dręczącymi „dwójkę”.
Pierwsze z tych uaktualnień trafi do PD2 jutro, tj. 23 października. Wraz z nim twórcy chcą poprawić stabilność gry oraz „ogólne doświadczenie”.
Część graczy żartuje, że ten „powrót” do PayDay 2 to kolejny dowód na to, jak wielkim rozczarowaniem była trzecia odsłona cyklu. Tak, deweloperzy stawiają sprawę jasno: współpraca z Sidetrack Games ma pozwolić Starbreeze w pełni skupić się na rozwoju PayDay 3, a jednocześnie zapewnić fanom PD2 „oddane, eksperckie wsparcie, na jakie zasługują”.
Niemniej nawet taki powrót do „dwójki” 2 lata po premierze kontynuacji wiele mówi o stanie tej produkcji. Zwłaszcza że miesiąc temu udostępniono także subskrypcję DLC, a liczba graczy PD2 jest wielokrotnie większa niż w „trójce” (via serwis SteamDB).
Przypomnijmy też, że na początku miesiąca Starbreeze anulowało projekt w uniwersum Dungeons and Dragons. Wtedy też deweloper tłumaczył się chęcią całkowitego poświęcenia czasu i wysiłków studia na naprawę PayDay 3.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).