Gracze League of Legends coraz bardziej mają dosyć bezsensownego poddawania gier, gdy zwycięstwo wciąż jest możliwe. Jeden z ostatnich klipów ze streamu Jankosa pokazuje patologię wewnątrz gry.
Możliwość poddania gry w League of Legends istnieje od samego początku istnienia produkcji Riotu. Dzięki temu jedna z drużyn może zagłosować, żeby postanowić o natychmiastowym zakończeniu meczu i oddaniu zwycięstwa. Czasami jest to jednak nadużywane pod wpływem emocji, co pokazał niedawny stream Jankosa. Klip ukazuje, że być może należy zrezygnować z mechaniki, o co apeluje gracz, który przedstawił sytuację na Reddicie.
We wspomnianym nagraniu widać, że mecz trwa już ponad 20 minut i drużyna Jankosa ma przewagę. Zniszczyła więcej wież, ma więcej zabójstw oraz najważniejsze – Jankos jest solidnie nafeedowany, co w przypadku profesjonalnego gracza daje duże możliwości kontrolowania przebiegu całej rozgrywki. Niestety jedno starcie z drużyną przeciwną zakończyło się przegraną i wszyscy członkowie drużyny Jankosa postanowili się poddać, co nie spotkało się z aprobatą streamującego gracza.
W komentarzach internauci od razu zwrócili uwagę, że oddanie gry było bez sensu. Nawet jeśli przewaga nie była duża, to i tak sam fakt nafeedowania Jankosa przemawiał za kontynuowaniem gry. Jeden z komentujących próbował usprawiedliwić członków drużyny prosa stwierdzając, że zrobili to pod wpływem emocji. To jednak spotkało się z kolejną krytyką i stwierdzeniem, że za takie zachowanie powinien być report za griefing.
Użytkownicy Reddita stwierdzili także, że to kultura całej gry odpowiada za takie zachowanie. Jeśli dany gracz sam nie jest nafeedowany i nie będzie carry’ował całej gry, to podda się, bo chce być głównym bohaterem meczu:
To nie jest kultura poddawania się, tylko syndrom głównego bohatera. Wszyscy myślą, że są najważniejsi w swoim rankedzie i jeśli nie wygrywają, to się poddają.
– intecknicolour
Gracze chcą carry'ować i czuć się op. Jeśli będą z tyłu, to poddadzą się i pójdą dalej. Dla nich nieważne jest, czy grę da się wygrać, bo nie tego szukają. Chcą się czuć głównymi bohaterami meczu.
– AnonagonSky
Aktualnie w LoL-u chodzi o to, żeby zdobyć jak najwięcej killi i być gwiazdą programu. Jeśli nie jesteś tego w stanie zrobić, to mecz jest przegrany i powinien być natychmiastowo zakończony, żebyś mógł spróbować ponownie. Zwycięstwo jest fajne, ale nie obowiązkowe. Wspinanie się na kolejne rangi czyni grę trudniejszą, więc to tak naprawdę utrudnia osiągnięcie twojego celu. Robi się zbyt ciężko? Kup kolejne konto smurfa, żeby gnieść innych dalej.
– EcumenistChateau
Jak widać, największym problemem ponownie może być mentalność graczy, którym w grze drużynowej bardziej zależy na indywidualnym celu, niż dobru całej ekipy. Trudno jednak powiedzieć, czy usunięcie poddania się rozwiązałoby problem. Takie działanie mogłoby spotkać z reakcją jeszcze intensywniejszego intowania gier pod wieżami oraz feedowania, żeby jak najszybciej zakończyć mecz, którego nie da się oddać.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Zbigniew Woźnicki
Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.