Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu
Niedawne doniesienia związane z Cities: Skylines 2 sprawiły, że gracze zaczęli obawiać się, iż gra będzie pozostawiała dużo do życzenia pod względem optymalizacji.

Studio Colossal Order i firma Paradox Interactive trochę popsuły graczom radosne oczekwianie na premierę city buildera Cities: Skylines II. Ostatnie nowiny sugerują bowiem, że produkcja może mieć problem z optymalizacją.
Obawy graczy co do optymalizacji Cities: Skylines 2
Na Reddicie i innych forach gracze wyrażają swoje obawy co do wydajności gry.
Niektórzy fani zwracają uwagę, że oficjalne materiały wideo od twórców nie prezentują płynnie działającej gry, a w niektórych momentach wydaje się, że silnik generuje mniej niż 30 klatek na sekundę.
Duży wzrost wymagań sprzętowych gry
Wielu graczy wyraża również niepokój z uwagi na ogłoszone wczoraj podwyższenie wymagań sprzętowych gry. Zmiany prezentują się następująco:
Procesor: | Karta graficzna: | |
Dawne wymagania minimalne: | Intel i7 4790K / AMD Ryzen 5 1600X | Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon RX 470 |
Obecne wymagania minimalne: | Intel i7 6700K / Ryzen 5 2600X | Nvidia GeForce GTX 970 lub analogiczna AMD: |
Dawne wymagania zalecane: | Intel i7-9700K / AMD Ryzen 5 5600X | Nvidia GeForce RTX 2080 Ti / AMD Radeon RX 6800 XT |
Obecne wymagania zalecane: | Intel i5 12600K / AMD Ryzen 7 5800X | Nvidia GeForce RTX 3080 lub analogiczny AMD |
Jak widać, wymagania poszły ostro w górę. Autorzy tłumaczą to następująco:
Cities: Skylines 2 jest tytułem następnej generacji i wymagania sprzętowe to oddają. Wcześniejsze specyfikacje zostały ustalone, gdy gra była jeszcze w fazie rozwoju. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów na różnym sprzęcie podjęliśmy decyzję o aktualizacji minimalnych/zalecanych wymagań, aby zapewnić graczom lepsze wrażenia.
Opóźnienie wersji konsolowej
Podejrzenia graczy o słabej optymalizacji wzmacnia fakt, że wczoraj ogłoszono decyzję o opóźnieniu wydania wersji konsolowych. Pierwotnie miały one zadebiutować wraz z wersją pecetową, czyli 24 października. Zdecydowano jednak, że Cities: Skylines 2 trafi na Xboksa Series S, Xboksa Series X i PlayStation 5 dopiero wiosną przyszłego roku.
Decyzję o opóźnieniu wersji konsolowych wytłumaczono koniecznością lepszego dopracowania gry pod względem jakości i wydajności. Gra musiała więc naprawdę kiepsko działać na konsolach, skoro konieczna okazała się aż tak duża obsuwa. Wiele o tym mówi również fakt, że nie podano konkretnej nowej daty premiery tych wydań.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Paradox Interactive
- Colossal Order
- strategie ekonomiczne / tycoon
- wydajność / płynność animacji
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
geohound Generał
Oh nie, nowe gry wymagają większej mocy sprzętu. Kto by pomyślał?
Rumcykcyk Legend

Nie trzeba grać żeby wiedzieć, że będzie potrzebny najmocniejszy procek na rynku.
gerth Konsul
Ja już zrobiłem upgrade sprzętu - specjalnie pod Cities Skylines 2:
i5 13600K
rtx 4060 (dla 1920x1200px)
64 GB DDR5
Obstawiam że na początek grania (pierwszy rok) wystarczy, potem pewnie trzeba będzie dokupić drugie 64GB RAM.
MrPawlo112 Pretorianin

Spokojnie, dodadzą DLSS bo po co próbować optymalizować a gawiedź będzie się cieszyć że po coś wydali kasę na RTX 4XXX.