Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2023, 12:29

autor: Adrian Werner

Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu

Niedawne doniesienia związane z Cities: Skylines 2 sprawiły, że gracze zaczęli obawiać się, iż gra będzie pozostawiała dużo do życzenia pod względem optymalizacji.

Źródło fot. Paradox Interactive
i

Studio Colossal Order i firma Paradox Interactive trochę popsuły graczom radosne oczekwianie na premierę city buildera Cities: Skylines II. Ostatnie nowiny sugerują bowiem, że produkcja może mieć problem z optymalizacją.

Obawy graczy co do optymalizacji Cities: Skylines 2

Na Reddicie i innych forach gracze wyrażają swoje obawy co do wydajności gry.

Niektórzy fani zwracają uwagę, że oficjalne materiały wideo od twórców nie prezentują płynnie działającej gry, a w niektórych momentach wydaje się, że silnik generuje mniej niż 30 klatek na sekundę.

Duży wzrost wymagań sprzętowych gry

Wielu graczy wyraża również niepokój z uwagi na ogłoszone wczoraj podwyższenie wymagań sprzętowych gry. Zmiany prezentują się następująco:

 

Procesor:

Karta graficzna:

Dawne wymagania minimalne:

Intel i7 4790K / AMD Ryzen 5 1600X

Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon RX 470

Obecne wymagania minimalne:

Intel i7 6700K / Ryzen 5 2600X

Nvidia GeForce GTX 970 lub analogiczna AMD:

Dawne wymagania zalecane:

Intel i7-9700K / AMD Ryzen 5 5600X

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti / AMD Radeon RX 6800 XT

Obecne wymagania zalecane:

Intel i5 12600K / AMD Ryzen 7 5800X

Nvidia GeForce RTX 3080 lub analogiczny AMD

Jak widać, wymagania poszły ostro w górę. Autorzy tłumaczą to następująco:

Cities: Skylines 2 jest tytułem następnej generacji i wymagania sprzętowe to oddają. Wcześniejsze specyfikacje zostały ustalone, gdy gra była jeszcze w fazie rozwoju. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów na różnym sprzęcie podjęliśmy decyzję o aktualizacji minimalnych/zalecanych wymagań, aby zapewnić graczom lepsze wrażenia.

Opóźnienie wersji konsolowej

Podejrzenia graczy o słabej optymalizacji wzmacnia fakt, że wczoraj ogłoszono decyzję o opóźnieniu wydania wersji konsolowych. Pierwotnie miały one zadebiutować wraz z wersją pecetową, czyli 24 października. Zdecydowano jednak, że Cities: Skylines 2 trafi na Xboksa Series S, Xboksa Series X i PlayStation 5 dopiero wiosną przyszłego roku.

Decyzję o opóźnieniu wersji konsolowych wytłumaczono koniecznością lepszego dopracowania gry pod względem jakości i wydajności. Gra musiała więc naprawdę kiepsko działać na konsolach, skoro konieczna okazała się aż tak duża obsuwa. Wiele o tym mówi również fakt, że nie podano konkretnej nowej daty premiery tych wydań.

  1. Strona oficjalna Cities: Skylines II
  2. Cities: Skylines II na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej