Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu

Niedawne doniesienia związane z Cities: Skylines 2 sprawiły, że gracze zaczęli obawiać się, iż gra będzie pozostawiała dużo do życzenia pod względem optymalizacji.

Adrian Werner

Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu, źródło grafiki: Paradox Interactive.
Fani gier o budowaniu mają obawy o optymalizację Cities: Skylines 2 po ostatnich nerwowych ruchach Paradoxu Źródło: Paradox Interactive.

Studio Colossal Order i firma Paradox Interactive trochę popsuły graczom radosne oczekwianie na premierę city buildera Cities: Skylines II. Ostatnie nowiny sugerują bowiem, że produkcja może mieć problem z optymalizacją.

Obawy graczy co do optymalizacji Cities: Skylines 2

Na Reddicie i innych forach gracze wyrażają swoje obawy co do wydajności gry.

Niektórzy fani zwracają uwagę, że oficjalne materiały wideo od twórców nie prezentują płynnie działającej gry, a w niektórych momentach wydaje się, że silnik generuje mniej niż 30 klatek na sekundę.

Duży wzrost wymagań sprzętowych gry

Wielu graczy wyraża również niepokój z uwagi na ogłoszone wczoraj podwyższenie wymagań sprzętowych gry. Zmiany prezentują się następująco:

 

Procesor:

Karta graficzna:

Dawne wymagania minimalne:

Intel i7 4790K / AMD Ryzen 5 1600X

Nvidia GeForce GTX 780 / AMD Radeon RX 470

Obecne wymagania minimalne:

Intel i7 6700K / Ryzen 5 2600X

Nvidia GeForce GTX 970 lub analogiczna AMD:

Dawne wymagania zalecane:

Intel i7-9700K / AMD Ryzen 5 5600X

Nvidia GeForce RTX 2080 Ti / AMD Radeon RX 6800 XT

Obecne wymagania zalecane:

Intel i5 12600K / AMD Ryzen 7 5800X

Nvidia GeForce RTX 3080 lub analogiczny AMD

Jak widać, wymagania poszły ostro w górę. Autorzy tłumaczą to następująco:

Cities: Skylines 2 jest tytułem następnej generacji i wymagania sprzętowe to oddają. Wcześniejsze specyfikacje zostały ustalone, gdy gra była jeszcze w fazie rozwoju. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych testów na różnym sprzęcie podjęliśmy decyzję o aktualizacji minimalnych/zalecanych wymagań, aby zapewnić graczom lepsze wrażenia.

Opóźnienie wersji konsolowej

Podejrzenia graczy o słabej optymalizacji wzmacnia fakt, że wczoraj ogłoszono decyzję o opóźnieniu wydania wersji konsolowych. Pierwotnie miały one zadebiutować wraz z wersją pecetową, czyli 24 października. Zdecydowano jednak, że Cities: Skylines 2 trafi na Xboksa Series S, Xboksa Series X i PlayStation 5 dopiero wiosną przyszłego roku.

Decyzję o opóźnieniu wersji konsolowych wytłumaczono koniecznością lepszego dopracowania gry pod względem jakości i wydajności. Gra musiała więc naprawdę kiepsko działać na konsolach, skoro konieczna okazała się aż tak duża obsuwa. Wiele o tym mówi również fakt, że nie podano konkretnej nowej daty premiery tych wydań.

  1. Strona oficjalna Cities: Skylines II
  2. Cities: Skylines II na Steamie
Cities: Skylines II

Cities: Skylines II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 października 2023

Informacje o Grze
5.4

GRYOnline

4.8

Gracze

5.3

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2023-10-02
09:18

geohound Generał

Oh nie, nowe gry wymagają większej mocy sprzętu. Kto by pomyślał?

Komentarz: geohound
2023-10-02
13:21

Rumcykcyk Legend

Rumcykcyk

Nie trzeba grać żeby wiedzieć, że będzie potrzebny najmocniejszy procek na rynku.

Komentarz: Rumcykcyk
2023-10-02
18:42

gerth Konsul

Ja już zrobiłem upgrade sprzętu - specjalnie pod Cities Skylines 2:

i5 13600K
rtx 4060 (dla 1920x1200px)
64 GB DDR5

Obstawiam że na początek grania (pierwszy rok) wystarczy, potem pewnie trzeba będzie dokupić drugie 64GB RAM.

Komentarz: gerth
2023-10-02
18:58

MrPawlo112 Pretorianin

MrPawlo112

Spokojnie, dodadzą DLSS bo po co próbować optymalizować a gawiedź będzie się cieszyć że po coś wydali kasę na RTX 4XXX.

Komentarz: MrPawlo112
2023-10-02
19:44

Matticzak Chorąży

tej grze dlls nie doda klatek niestaty

Komentarz: Matticzak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl