Gracz Assassin's Creed Unity odkrył w grze rzadką animację. Swoim znaleziskiem podzielił się z innymi na Reddicie, a oni zwrócili uwagę na jeszcze jedną kwestię.
Choć Assassin’s Creed Unity zadebiutowało prawie 10 lat temu, to gracze nadal znajdują w grze sporo ciekawostek i funkcji, których nie byli świadomi. Jedną z nich podzielił się użytkownik M4TTHEW35 na subreddicie serii Assassin’s Creed.
Wspomniany użytkownik udostępnił krótki filmik, na którym widać, jak Arno – główny bohater – ukrywa się przed strażnikami. Aby uniknąć konfrontacji pomaga on przy wymianie uszkodzonego koła w wozie. Ta konkretna animacja „wtapiania się” w otoczenie jest na tyle rzadka, że jedynie niewielka część graczy na nią trafiła.
Przypomnijmy, że akcja Assassin’s Creed Unity rozgrywała się we Francji w okresie Wielkiej Rewolucji. Ubisoft wyposażył grę w mechanikę pozwalającą asasynowi „wtopić się” w tłum – nasz skrytobójca mógł na przykład usiąść na ławce razem z innymi mieszkańcami czy oprzeć się o ścianę.
Te dwie animacje ukrywania się były najpopularniejsze, więc nic dziwnego, że kilka zostało przegapionych przez graczy. Szczególnie, że gra nie mówi nam o wszystkich możliwych opcjach „wtapiania się” i na część z nich trafimy jedynie podczas samodzielnej eksploracji Paryża.
Twórca wątku na Reddicie sam zresztą stwierdził:
Mam ponad 150 godzin w grze i właśnie zdałem sobie sprawę, że jest więcej animacji „wtapiania się” niż tylko te domyślne typu „ławki”… Szczerze mówiąc, szczęka mi opadła.
Podobne reakcje, co zamieszczający nagranie użytkownik, miało sporo innych osób, które komentowały ten wątek. Co ciekawe – zwrócili oni uwagę na jeszcze jeden element widoczny w udostępnionym nagraniu.
W zamieszczonych komentarzach użytkownicy chwalą mechanikę „wtapiania się” w środowisko i potwierdzają, że gra rzeczywiście ma więcej animacji. Niektórzy z nich również są zaskoczeni odkryciem tej funkcji w grze po latach.
Fajne, pierwszy raz to widzę. Unity mogłoby być naprawdę wspaniałe, gdyby Ubisoft... nie był Ubisoftem.
– spider-jedi
Nie miałem o tym pojęcia. Dzięki!
– Dragonic_Overlord_
Jednak komentujący dopatrzyli się w nagraniu jeszcze jednej interesującej rzeczy. Chodzi mianowicie o błąd, w którym ubiór asasyna reaguje na wiatr, a odzienia pozostałych NPC-ów są nieruchome.
Wygląda na to, że twoja postać czuje silny wiatr, a NPC-ów jakby to nie dotyczyło. Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem.
– reboot-your-computer
Mimo tego Assassin’s Creed Unity jest dobrym przykładem, że nadal warto ogrywać kilkuletnie tytuły. W końcu nie wiadomo, co jeszcze można w nich odkryć.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
5

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.