Studio Turtle Rock ujawniło szczegóły trybu Evacuation, który znajdziemy w kooperacyjnej strzelance Evolve. W jego skład wejdą trzy obszerne wyzwania rozgrywane na odrębnych mapach.
Od dnia premiery kooperacyjnej strzelanki Evolve dzielą nas już tylko dwa miesiące. Ze studia Turtle Rock płynie więc obecnie wartki strumień nowych informacji i materiałów z tego projektu. Najnowszym tego owocem jest ujawnienie szczegółów trybu Evacuation - według autorów najbardziej ambitnego, jaki znajdziemy w grze. Ma on zaoferować szeroki wybór map, potworów oraz postaci, a wszystkie te elementy zostaną wykorzystane w sposób, który zwiększy dynamikę zabawy, sprawiając, że za każdym razem czekają na nas nowe wyzwania. Całość złożona będzie z trzech odrębnych mini-trybów nazwanych Nest (Gniazdo), Rescue (Ratunek) oraz Defend (Obrona). Poza informacjami twórcy udostępnili także nowy materiał video prezentujący fabularne tło Evacuation.
W Nest zadaniem gracza kierującego potworem ma być obrona własnego gniazda, podczas gdy reszta użytkowników spróbuje zniszczyć zlokalizowane tam jaja. W Rescue na mapie umieszczeni w losowych miejscach zostaną ranni koloniści i grający ludźmi będą musieli ich odnaleźć, postawić na nogi oraz doprowadzić bezpiecznie do punktu ewakuacji. Na samym końcu, grając w Defend, otrzymamy rozkaz obrony punktu ewakuacji przed atakami głównego potwora i wspierających go hord mniejszych bestii. Będziemy musieli wytrzymać wystarczająco długo, aby statek służący do ucieczki mógł uzupełnić paliwo.
Każdy z tych mini trybów będzie w dużym stopniu nieliniowy i autorzy szacują, że w sumie możliwych ma być ponad 800 tysięcy wariantów przebiegu rozgrywki. Przykładowo, w jednej sekcji pojawi się szansa uratowania tamy. Osiągnięcie tego przywróci zasilanie i pozwoli aktywować elektryczne ogrodzenie, zmniejszając tym samym o połowę rozmiar mapy, którego obroną musimy zaprzątać sobie głowę. Ponadto sukces i porażki każdej ze stron na jednym etapie, wpłyną również na sytuację w kolejnych.
Przypomnijmy, że Evolve powstaje z myślą o pecetach i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. Premiera zaplanowana została na luty przyszłego roku. W styczniu ruszy otwarta beta, ale niestety będzie ona dostępna wyłącznie dla posiadaczy najnowszej platformy firmy Microsoft.
Warto na koniec dodać, że niedawno autorzy ogłosili, że wszystkie DLC z nowymi mapami dostępne będą za darmo, a płatne obejmą postacie oraz potwory. Osoby, które nie dokonały zakupu rozszerzeń wciąż będą mogły brać udział w zabawie i jedynie nie otrzymają opcji wcielenia się w dodatkowych bohaterów i monstra.
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.