Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2013, 10:28

autor: Adrian Werner

Ever, Jane - gra MMO oparta na romansach Jane Austen sfinansowana przez Kickstartera

Na serwisie Kickstarter sukcesem zakończyła się zbiórka na projekt Ever, Jane. Będzie to gra MMORPG osadzona w Wielkiej Brytanii na początku XIX wieku, w której zamiast walką zajmiemy się rozsiewaniem plotek i budowaniem własnej pozycji społecznej.

Serwis Kickstarter umożliwił sfinansowanie wielu nietypowych tytułów. Najnowszym projektem tego typu stało się Ever, Jane, czyli gra MMORPG zainspirowana powieściami Jane Austen, której akcja osadzona zostanie początku XIX wieku. Autorzy, czyli ludzie ze studia 3 Turn Productions prosili o 100 tysięcy dolarów i ten cel minimalny udało im się przekroczyć o 9 tys.

Gra toczyć się będzie w Wielkiej Brytanii w tzw. okresie rejencji, czyli latach 1811-1820. Zgodnie z tradycją powieści Jane Austen, gracze zajmą się budowaniem własnej pozycji społecznej i rozsiewaniem plotek, a nie walką. Odzwierciedlone to zostanie w mechanizmach zabawy. Zamiast standardowych statystyk, takich jak Siła czy Zręczność, postacie opisane będą współczynnikami odpowiadającymi cechom charakteru, takim jak dążenie do szczęścia czy chęć spełniania własnych powinności.

Gra skoncentruje się na budowaniu własnej pozycji społecznej. - Ever, Jane - gra MMO oparta na romansach Jane Austen sfinansowana przez Kickstartera - wiadomość - 2013-12-03
Gra skoncentruje się na budowaniu własnej pozycji społecznej.

Na te statystyki wpływać mają decyzje i czynności użytkowników. Przykładowo, gra zaoferuje system zapraszania innych graczy na przyjęcia. Gość o pozycji wyższej niż nasza zwiększy status społeczny gospodarza. Ale będzie to ryzykowne, gdyż jeśli odmówi przybycia, to status bohatera ulegnie pogorszeniu. Ponadto, gdy użytkownik zaakceptuje zaproszenie z poczucia obowiązku status społeczny ulegnie tylko lekkiemu polepszeniu, natomiast jeśli zrobi to z radością to wzrost będzie znacznie większy. Podobnie działać ma system plotek. Rozsiewanie fałszywych informacji okaże się skutecznym orężem w walce z innymi graczami, ale też skończy się dla nas bardzo źle, jeśli zostaniemy przyłapani na kłamstwie. Ryzyko stosowania takich metod zwiększy fakt, że postacie o zacięciu detektywistycznym będą mogły spróbować wyśledzić źródło plotki.

Bohaterowie regularnie mają organizować własne bale oraz wystawne kolacje i być zapraszani na cudze. Uczestnictwo w takich przyjęciach wymagać będzie odpowiedniego ubioru oraz karocy. Podczas nich zajmiemy się głównie tańcem i plotkowaniem. Ponadto gra zaoferuje spory zestaw mini gierek, takich jak łowiectwo oraz wędkarstwo (dla mężczyzn), czy szydełkowanie oraz gra na fortepianie (w przypadku kobiet). Odnoszenie w nich sukcesu wpłynie na rozwój drugorzędnych cech osobowości postaci. Istotną rolę odegra również system rodzin, funkcjonujących niczym gildie w grach MMORPG.

Ever, Jane powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Premiera pełnej wersji zaplanowana została na styczeń 2016 roku. Już teraz jednak można zagrać w prototyp, a w maju przyszłego roku mają ruszyć pierwsze testy alfa na serwerze dla maksymalnie 500 użytkowników. Z czasem liczba ta będzie zwiększana i dodane zostaną kolejne serwery.

  1. Ever, Jane: The Virtual World of Jane Austen – strona Kickstartera
  2. Ever, Jane – oficjalna strona gry
  3. Ever, Jane – pobierz prototyp

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej