"e-Dystrybucja wyprze płyty w ciągu pięciu lat", twierdzi Jamie MacDonald z SCE

Jamie MacDonald, wiceprezes Sony Computer Entartainment Worldwide Studios Europe, stwierdził w wywiadzie udzielonym serwisowi Gameindustry, że jest przekonany, iż systemy e-Dystrybucji wyprą z rynku płytę, tradycyjny nośnik danych, w ciągu najbliższych pięciu lat.

Piotr Doroń

Jamie MacDonald, wiceprezes Sony Computer Entartainment Worldwide Studios Europe, stwierdził w wywiadzie udzielonym serwisowi Gameindustry, że jest przekonany, iż systemy e-Dystrybucji wyprą z rynku płytę, tradycyjny nośnik danych, w ciągu najbliższych pięciu lat.

MacDonald oznajmił, że takowy zwrot jest nieunikniony – głównym jego powodem będzie ciągły wzrost kosztów związanych z produkcją gier. Odbije się to oczywiście na procesie develepingu oraz sposobie dystrybucji. „Wydaje mi się, że w ciągu pięciu lat zdecydowana większość pozycji nie będzie już wydawana na płytach”, powiedział MacDonald. „System e-Dystrybucji otwiera przed nami wiele możliwości – oznacza bowiem, że możesz kontaktować się ze swoim klientem w różny sposób i do tego wiele razy. Jest to zatem całkowite przeciwieństwo dotychczasowej formy zakupu gry, kiedy to klient stykał się ze sprzedawcą tylko w momencie dokonania zakupu. W czasach sprzedaży pojedynczych przedmiotów, gier podzielonych na epizody oraz reklam zamieszczanych w grach istnieje wiele okazji, by odświeżyć kontakt z nabywcą. Jest to coś nowego dla nas, producentów – pewnego rodzaju zadanie, które powinniśmy wykonać jak najlepiej”.

MacDonald odniósł się również do Blu-ray’a. Stwierdził, że ilość danych, które aktualnie są wymagane w przypadku gier wydawanych na konsole nowej generacji skutecznie opóźnia moment nadejścia pełnoprawnej e-Dystrybucji. Najpopularniejsze obecnie łącza internetowe są po prostu zbyt wolne, by zapewnić bezproblemową możliwość nabywania kolejnych gier tą drogą. Dlatego też sieciowa dystrybucja dóbr rozwinie się dopiero za kilka lat.

Przypomnijmy, że do e-Dystrybucji odwoływało się już wiele osób należących do tzw. przemysłu growego. Byli to m.in. Ken Kutaragi oraz Izumi Kawanishi, który opisywał takowy system przeznaczony dla konsoli PSP. Phil Harrison twierdził natomiast, że jest w stanie wyobrazić sobie sytuację, kiedy to PlayStation 4 nie posiadałoby żadnego fizycznego napędu optycznego.

Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Rayman Szalone Kórliki po polsku

Następny
Rayman Szalone Kórliki po polsku

Ruszają zapisy na beta-testy multiplayer Supreme Commander

Poprzedni
Ruszają zapisy na beta-testy multiplayer Supreme Commander

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl