Twórcy Dying Light 2 mają za dużo pomysłów na rozwój gry, szukają rady wśród graczy
Techland chce zrobić z Dying Light naprawdę mocną markę. Twórcy DL2 przedstawili propozycje nowych trybów gry, a także proszą graczy o przesyłanie pomysłów na dalszy rozwój tytułu.

Techland wprowadził niedawno do Dying Light 2: Stay Human aktualizację Good Night, Good Luck, która sprawia, że noc jest o wiele trudniejsza do przetrwania. Teraz twórcy chcą poznać opinie graczy o nowościach, a także zachęcają społeczność do podsuwania własnych pomysłów na dalszy rozwój gry.
Masz pomysł na rozwój DL2? Techland chętnie posłucha
Aktualizacja Good Night, Good Luck ukazała się 29 czerwca i przyniosła większą liczbę zarażonych w nocy, która stała się też mroczniejsza. W ramach update’u rozwinięto też parkour, a także dodano mapy stworzone przez fanów tytułu.
Kilka dni po wprowadzeniu świeżej zawartości Techland chce się dowiedzieć, co o nowościach sądzą gracze. W tym celu polskie studio przygotowało ankietę, której wypełnienie zajmuje 5-10 minut.
Twórców Dying Light 2 interesują jednak nie tylko opinie o najnowszej aktualizacji. Chcą oni również poznać pomysły graczy na dalszy rozwój tytułu. Zainteresowani mogą przesyłać swoje koncepcje do deweloperów za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie produkcji. Po ich analizie twórcy przedstawią te najciekawsze i pozwolą wybrać fanom, które z nich ostatecznie znajdą się w grze.

Techland i propozycje czterech trybów do DL2
Techland ma naprawdę wiele pomysłów na Dying Light 2 – jest ich na tyle dużo, że sami gracze muszą pomóc deweloperowi w podjęciu pewnej decyzji. Tymon Smektała, główny twórca marki i reżyser Dying Light, stworzył na swoim profilu na Twitterze osobną ankietę, w której zapytał obserwujących, jaki tryb powinien zostać wprowadzony do DL2 jako pierwszy. Zaznaczył jednak, że głosowanie ma na razie tylko sprawdzić poziom zainteresowania.
Techland przygotował propozycje czterech trybów.
- Pierwszy z nich to tzw. Nightrunner – przewiduje on najwyższy poziom trudności i immersyjność oraz permanentną śmierć bohatera.
- Drugi to Survival – zasoby są ograniczone, a sama rozgrywka ma polegać na jak najdłuższym przetrwaniu w środowisku.
- Trzeci to Free Roam, czyli pozbawiona opowieści podróż polegająca na eksploracji świata i braniu udziału w restartujących się aktywnościach.
- Z kolei czwarty to Tag – gracze rywalizują w nim między sobą.
Do końca głosowania pozostało około 13 godzin (w momencie pisania tekstu). Do tej pory wzięło w nim udziału ponad pięć tysięcy osób. Aktualnie największą popularnością cieszy się tryb Survival, który zgromadził około 50% głosów.
W Dying Light 2: Stay Human mogą się bawić posiadacze PC, Xbox One, Xboksów Series X/S, PlayStation 4, PlayStation 5, a od grudnia także Nintendo Switch. Gra trafiła na rynek w lutym 2022 roku i nadal cieszy się sporą popularnością. Na Steamie gra ma prawie 110 tysięcy wystawionych recenzji, z czego 79% jest pozytywnych. Największa liczba jednoczesnych graczy w DL2 (via SteamDB) na platformie została odnotowana półtora roku temu – wtedy w grze znajdowało się jednocześnie 274 983 użytkowników.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
H@nys Centurion

Wydaje się że nie mając pomysłów na nowe fajne misje fabularne tymi nowymi trybami zaczęli zabijać grę.
bolek2018 Generał
Tryb Survival to nic innego jak Dying Light: Bad Blood.
Jaya Generał
Dawno może nie grałem i nie wiem co się zmieniło, ale trochę jestem zdziwiony, że dali ciemniejsze noce. Dla mnie to była jedna z lepszych rzeczy ze zmian w stosunku do DL2 . Ciemne noce powinny być opcjonalne przy wyborze poziomu trudności
Perma death - jeśli to pozycja obowiązkowa przy nowym poziomie to ktoś na prawdę nie zna się na grach. Jeśli już są tryby rogue like, ale dla mnie to zabawa na kilka godzin i finalnie zawsze robi się gra ekstremalnie nudna i powtarzalna, bezsensowna.
Aby Rogue like zadziałał na wiele godzin powinno być cała masa wariantów, losowych wydarzeń, talentów i finalnie i tak pewnie zachęci to inną grupę graczy niż fanów DL1. Może kogoś kto gra w karcianki typu Slay The Spire, czy Vampire Survivors.
"Drugi to Survival – zasoby są ograniczone, a sama rozgrywka ma polegać na jak najdłuższym przetrwaniu w środowisku"
"zasoby są ograniczone" - znowu rogue-like? Czy na prawdę ktoś tu słuchał fanów? Jak już były inwestycje w pielgrzyma czyli klimaty z Fallout to lepiej postawić na ekspedycje i w miarę nieograniczone zasoby, stawianie farm, placówek gdzie odbywałyby się jakieś automatyzacje. Zdecydowanie wolę grać w jakieś Satisfactory, Fallout 4 niż ograniczone survivale, których nazw nawet już nie pamiętam.
"Trzeci to Free Roam, czyli pozbawiona opowieści podróż polegająca na eksploracji świata i braniu udziału w restartujących się aktywnościach"
- to brzmi jak jakiś sandbox. Najlepiej jak będzie jakiś sens aby wykonywać te aktywności i nagrodą byłyby "auta do Forza Horizon 5". DL2 w tej chwili nie oferuje nic ciekawego do zbierania, albo budowania.
Trzeba by dodać coś immersyjnego - jakiś powód dla którego grupa chomikująca byłaby skłonna zbierać, lub grupa chcąca przeżyć przygodę, była by skłonna uwierzyć w sensowność przygody. Nowe widoki/mapy przygody czy multi to zazwyczaj też dobra przynęta na drugą grupę.
cloak_engage Centurion
Nie chce mi się u nich zakładać konta. Niech zrobią Battle Royale z zombiakami npc na mapie i misjami do wykonywania po drodze, nawet z podstawki, jeszcze jakby ogarnęli to f2p , to mają hit.
subspace Chorąży
Kiedy myślisz że polak głupek bardziej już nie zj**bie to okazuje się że jednak głupota nie ma granic i można bardziej.W wersji 1.10.x dorzucili volatile wszędzie w pomieszczeniach, teraz bladziaki biegają po nocy tłumnie jak głupie pomysły po łbie jarka.I o ile w 1.10. wystarczała kusza SP do ich zabicia,o tyle już nie wystarcza :D A lepszej broni miotającej zasadniczo nie uświadczysz w gniocie.Ale mozolnie gram,bo chce zobaczyć czy te upgrade do sprzętu cokolwiek dają.Dawały,we wcześniejszych wersjach gry.Teraz jak bladziaka nie ubijesz dynamitem (na max levelu) w lokacji od razu,to po odbiegnięciu energia im się odradza.Bladziaki przechodzą przez ściany sklepów,zabijają 2 ciosami,albo wychodzą z lokacji (sklep piętrowy np.) i atakują od tylca.Mając level 7,nie mogę ubić bladziaka lvl 4 kuszą SP,bo trzeba kilkadziesiąt bełtów,a bladych w nocy tłum.Wpadają do kontenerów w anomaliach, strzelają do wewnątrz stref uv,chociaż ja nie moge tam wyciągnąć broni.No i przez to że nie da się łazić po nocy,brakuje flaków rzadkich do upgrade,tak jakby nie brakowało ich wcześniej.Bladziaki zastąpiły wyjców,więc nie można odpalać pościgów i farmić flaków,bo bladziaki po wbiegnięciu w strefę uv kończą pościg.
Oprócz tego standardowa kolekcja błędów i debilizmów (co nadaje się na osobny post),co jasno udowadnia że techland nadaje się do poprawiania gniota jak pis do poprawiania Polski.Co "poprawią" to robi się bardziej spie***lone.
A co do szukania rad,to parkour jakoś daje radę :D, ale opcje dymania dookoła wieżowców na linach,półkach itd,albo wdrapywania się na anteny uważam za typowo polski debilizm,którego nawet pogardzany przez "prawdziwych graczy" (behehe) Far Cry nam oszczędził przy wdrapywaniu się na maszty radiowe itd.Wystarczy dorobić windy/drabiny albo zrobić kotwiczkę z części 1wszej zamiast tej biedy która jest teraz.Zamiast szukania nowych pomysłów,niech się wezmą za poprawianie starych.Ogólnie zmiany są,tylko na głupsze.Czyli oczywisty kierunek w PL.