Duże zmiany w WoW. Blizzard osłabi nieśmiertelnych tanków

Tank w World of Warcraft: The War Within nie będzie już tak żywotny jak dotychczas, ale Blizzard nie chce przesadzić ze zmianami.

Jakub Błażewicz

Duże zmiany w WoW. Blizzard osłabi nieśmiertelnych tanków.
Duże zmiany w WoW. Blizzard osłabi nieśmiertelnych tanków.

Blizzard bierze się za osłabianie tanków w World of Warcraft: The War Within. Twórcy WoW-a wyłożyli zmiany, które trafią do popularnego MMORPG. Szczegóły znajdziemy we wpisie menadżera do spraw społeczności, Randy’ego „Kaivaxa” Jordana.

Hordy nieśmiertelnych tanków

Jak czytamy, w dodatku Dragonflight tanki stały się zbyt odporne na obrażenia. Nowy system oraz nowinki z kolejnych sezonów sprawiły, iż postacie specjalizujące się w przyjmowaniu obrażeń były aż za dobre w swoim fachu. Doszło do tego, że nawet najtrudniejsza zawartość w grze nie wymaga dedykowanych klas leczących – a w każdym razie nie w celu utrzymania tanków przy życiu.

To w zasadzie stoi w sprzeczności z jednym z podstawowych założeń MMORPG i sprawia, że rola „healerów” jest o wiele mniej istotna niż powinna. Do tego, jak zwracają uwagę sami gracze, tank nie powinien być w stanie nawet próbować samemu ukończyć rajdu po śmierci całej drużyny, a tym bardziej nie powinno mu się to udawać (gdy boss ma względnie mało życia). Ale to nie jedyny powód.

Blizzard zwraca uwagę na problem z balansem tzw. endgame’u. Samodzielna żywotność tanków utrudnia pracę twórcom. Z jednej strony muszą bowiem zapewnić wyzwanie, by samoleczące się tanki nie trywializowały bossów. Ale z drugiej strony – deweloperzy nie mogą przesadzić z natychmiastowymi wzrostami obrażeń przyjmowanych przez postacie, bo prowadziłoby to do nagłych, nieoczekiwanych zgonów.

Tank taki sam, lecz inny

W największym skrócie, Blizzard osłabi oba kluczowe aspekty tanków: odpornośc na obrażenia oraz samoleczenie. Zaznaczono przy tym, że konieczne będzie zachowanie balansu poprzez utrzymanie trzech kluczowych wytycznych:

  1. tank ma przyjmować więcej obrażeń, ale nie ginąć o wiele częściej niż dotychczas (tj. „stały damage” będzie większy, ale postacie nie będą mniej odporne na nagłe wzrosty obrażeń);
  2. tank powinien dysponować sposobem na poradzenie sobie z zagrożeniami i uleczenie siebie w potrzebie, ale bez zbytniego polegania na stałych efektach leczących;
  3. klasy leczące nie zostaną zmuszone do skupienia się na samych tankach;
  4. i wreszcie – esencja grania tankiem pozostanie taka sama, tj. dotychczasowe taktyki powinny nadal być skuteczne.

W kolejny wpisie Jordan przedstawił konkretne zmiany, poczynając od uderzenia śmierci (Death Strike), by nie było już tak skuteczne, iż przyjęcie obrażeń de facto leczyło bohatera. Pełną rozpiskę znajdziecie na oficjalnym forum Blizzarda.

Pomysł dobry (?), ale co z wykonaniem?

Nie wszyscy gracze byli przekonani, że „nieśmiertelność” tanków była problemem, ale nawet Ci, którzy zgadzają się z filozofią Blizzarda (czyli w zasadzie większość fanów) nie jest pewna, czy skądinąd słuszne intencje twórców przełożą się na dobre zmiany. Zdaniem wielu osób w parze z tym osłabieniami będą musiały pójść zmiany w niektórych mechanikach rajdów (głównie tych, które wprowadzono niejako w odpowiedzi na żywotność tanków).

Co się tyczy konkretnych zmian, tu raczej nie ma się co rozpisywać, bo – jak to zwykle bywa – na razie gracze mają skrajnie różne opinie co do ogólnego zamysłu, a co dopiero do poszczególnych osłabień. Dość powiedzieć, że można znaleźć zarówno internautów wieszczących koniec dotychczasowych „buildów” rycerzy śmierci, jak i tych, według których „nerf” Death Strike niewiele zmienia w praktyce.

Oczywiście twórcy proszą graczy o opinie, gdy tylko fani dostaną możliwość przetestowania tych zmian. Miejmy nadzieję, że faktycznie przełoży się to na udaną przebudowę tanków.

World of Warcraft: The War Within zadebiutuje 26 sierpnia.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Już po Prime Day, a Amazon wciąż szokuje promocjami. Jedna z nich obniża cenę myszki Logitech G903 LIGHTSPEED do niespotykanego dotąd poziomu. Za te pieniądze po prostu trzeba ją mieć

Następny
Już po Prime Day, a Amazon wciąż szokuje promocjami. Jedna z nich obniża cenę myszki Logitech G903 LIGHTSPEED do niespotykanego dotąd poziomu. Za te pieniądze po prostu trzeba ją mieć

Walka Netflixa z udostępnianiem haseł nie wyszła gigantowi na dobre? Serwis odnotował najniższy wzrost liczby abonentów od ponad roku

Poprzedni
Walka Netflixa z udostępnianiem haseł nie wyszła gigantowi na dobre? Serwis odnotował najniższy wzrost liczby abonentów od ponad roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl