Duże zmiany w Anno 117? Niepozorna grafika pokazuje tylko jedną drogę, ale fani i tak robią wielkie oczy

Nadchodzące Anno 117: Pax Romana może zaserwować graczom prawdziwą rewolucję w kwestii budowania dróg. Takie spekulacje wywołała jedna, niepozorna grafika.

Kamil Kleszyk

Duże zmiany w Anno 117? Niepozorna grafika pokazuje tylko jedną drogę, ale fani i tak robią wielkie oczy, źródło grafiki: Ubisoft.
Duże zmiany w Anno 117? Niepozorna grafika pokazuje tylko jedną drogę, ale fani i tak robią wielkie oczy Źródło: Ubisoft.

Celowo lub nie, Ubisoft wywołał wśród fanów całą falę spekulacji. Wszystko z powodu udostępnionego na X posta zawierającego grafikę z gry Anno 117: Pax Romana. Prezentuje ona malowniczy krajobraz, ale tym, co najbardziej przykuło uwagę graczy, jest kręta droga.

Ubisoft

Co prawda nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale miłośnicy serii potraktowali ową grafikę jako zapowiedź rewolucji w kwestii budowania dróg. Przypomnijmy, że wszystkie dotychczasowe odsłony cyklu Ubisoftu oferowały siatkę, pozwalającą na budowanie zakrętów tylko pod kątem prostym. Powyższa grafika pozwala jednak wierzyć, że Anno 117 zapewni w tej kwestii większą swobodę.

Dodatkowej pikanterii sprawie dodaje dość zagadkowy komunikat, jakim ją opatrzono.

17 stycznia... co za odpowiedni dzień, aby powiedzieć, że wracamy na drogę!

Dokąd ona prowadzi? Co zobaczymy po drodze? Bądź na bieżąco! – ogłaszają enigmatycznie twórcy.

Oczywiście trudno uwierzyć, że gra zostanie pozbawiona siatki budowania dróg, jak na przykład Manor Lords. Niemniej jednak produkcja może przynieść spory przełom w tej funkcji.

Na koniec przypomnijmy, że Anno 117: Pax Romana zmierza na PC, PS5 oraz XSX/S. Dokładna data premiery pozostaje nieznana, aczkolwiek debiut gry przewidziano na 2025 rok.

Anno 117: Pax Romana

Anno 117: Pax Romana

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 13 listopada 2025

Informacje o Grze
Przed premierą
45
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

1

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2025-01-23
14:30

jastab Legionista

Świetna informacja, czekam na tą grę!

Komentarz: jastab
2025-01-23
10:33

Procne Generał

MewsoNs
Mogę Ci wyjaśnić - chodzi o to cholerne scrollowanie między artykułami dodane w zeszłym roku. Gdy scrollujesz do kolejnego artykułu zauważysz, że zmienia się też URL w pasku adresu przeglądarki. Ta zmiana następuje gdzieś na wysokości komentarzy. Po napisaniu komentarza po prostu odświeżana jest strona przy użyciu aktualnego adresu. Więc jeśli zescrollowałeś wystarczająco nisko by ten adres się zmienił to po napisaniu komentarza przeglądarka przeładuje stronę i wyświetli Ci ten kolejny artykuł

Komentarz: Procne
2025-01-23
10:17

Procne Generał

To żaden okrąg ani kwadrat. Po prostu budynki mają zasięg x kratek po drodze od miejsca w którym droga dotyka budynku. Liczą się kratki drogi (a nie sama odległość) i jak droga jest kręta to zasięg kończy się w mniejszej odległości od budynku. W sumie to prowadzi do sytuacji gdzie zasięg jest kwadratem (zakładając równomierną i prostopadłą siatkę drogi), tylko obróconym o 45 stopni.

W szczególności ulepszanie drogi do kamiennej zwiększało ten zasięg, jakby takie kratki liczyły się jako mniej.

https://anno1800.fandom.com/wiki/Public_buildings#Range

Komentarz: Procne
2025-01-23
07:38

MewsoNs Generał

Tak, ale idzie zasięg po okręgu, a nie kwadracie i to miałem namyśli, może źle to ująłem. Chodziło mi żeby zasieg był na sztywno te ilość kratek od budynku zarówno w pionie i poziomie. Wiem, że jest mniej realistyczne rozwiązanie, ale znacznie bardziej przystępne.

Komentarz: MewsoNs
2025-01-23
02:16

Procne Generał

Przecież w Anno 1800 zasięg idzie po drogach...

Komentarz: Procne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl