Duże zmiany w Anno 117? Niepozorna grafika pokazuje tylko jedną drogę, ale fani i tak robią wielkie oczy
Nadchodzące Anno 117: Pax Romana może zaserwować graczom prawdziwą rewolucję w kwestii budowania dróg. Takie spekulacje wywołała jedna, niepozorna grafika.

Celowo lub nie, Ubisoft wywołał wśród fanów całą falę spekulacji. Wszystko z powodu udostępnionego na X posta zawierającego grafikę z gry Anno 117: Pax Romana. Prezentuje ona malowniczy krajobraz, ale tym, co najbardziej przykuło uwagę graczy, jest kręta droga.
Co prawda nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ale miłośnicy serii potraktowali ową grafikę jako zapowiedź rewolucji w kwestii budowania dróg. Przypomnijmy, że wszystkie dotychczasowe odsłony cyklu Ubisoftu oferowały siatkę, pozwalającą na budowanie zakrętów tylko pod kątem prostym. Powyższa grafika pozwala jednak wierzyć, że Anno 117 zapewni w tej kwestii większą swobodę.
Dodatkowej pikanterii sprawie dodaje dość zagadkowy komunikat, jakim ją opatrzono.
17 stycznia... co za odpowiedni dzień, aby powiedzieć, że wracamy na drogę!
Dokąd ona prowadzi? Co zobaczymy po drodze? Bądź na bieżąco! – ogłaszają enigmatycznie twórcy.
Oczywiście trudno uwierzyć, że gra zostanie pozbawiona siatki budowania dróg, jak na przykład Manor Lords. Niemniej jednak produkcja może przynieść spory przełom w tej funkcji.
Na koniec przypomnijmy, że Anno 117: Pax Romana zmierza na PC, PS5 oraz XSX/S. Dokładna data premiery pozostaje nieznana, aczkolwiek debiut gry przewidziano na 2025 rok.

Komentarze czytelników
Procne Generał
Mogę Ci wyjaśnić - chodzi o to cholerne scrollowanie między artykułami dodane w zeszłym roku. Gdy scrollujesz do kolejnego artykułu zauważysz, że zmienia się też URL w pasku adresu przeglądarki. Ta zmiana następuje gdzieś na wysokości komentarzy. Po napisaniu komentarza po prostu odświeżana jest strona przy użyciu aktualnego adresu. Więc jeśli zescrollowałeś wystarczająco nisko by ten adres się zmienił to po napisaniu komentarza przeglądarka przeładuje stronę i wyświetli Ci ten kolejny artykuł
Procne Generał
To żaden okrąg ani kwadrat. Po prostu budynki mają zasięg x kratek po drodze od miejsca w którym droga dotyka budynku. Liczą się kratki drogi (a nie sama odległość) i jak droga jest kręta to zasięg kończy się w mniejszej odległości od budynku. W sumie to prowadzi do sytuacji gdzie zasięg jest kwadratem (zakładając równomierną i prostopadłą siatkę drogi), tylko obróconym o 45 stopni.
W szczególności ulepszanie drogi do kamiennej zwiększało ten zasięg, jakby takie kratki liczyły się jako mniej.
MewsoNs Generał
Tak, ale idzie zasięg po okręgu, a nie kwadracie i to miałem namyśli, może źle to ująłem. Chodziło mi żeby zasieg był na sztywno te ilość kratek od budynku zarówno w pionie i poziomie. Wiem, że jest mniej realistyczne rozwiązanie, ale znacznie bardziej przystępne.