Dryfowanie Joy-Conów - jak wygląda kwestia naprawy i gwarancji na Nintendo Switch?
W tym poradniku opisujemy, co oznacza dryfowanie Joy-Conów w konsoli Nintendo Switch, a także jak wygląda naprawa tego problemu w ramach gwarancji producenta.

Dryfowanie Joy-Conów to problem, z którym boryka się wielu posiadaczy Nintendo Switch. W tym artykule opisujemy, na czym on polega, a także jak wygląda kwestia pozbycia się go w ramach gwarancji producenta.
Nim przejdziemy do głównego tematu niniejszego tekstu, zachęcamy do zapoznania się z naszym przewodnikiem po wszystkich informacjach na temat Nintendo Switch 2. Poza tym warto przeczytać nasz artykuł, w którym tłumaczymy, dlaczego kontrolery się psują (oraz dlaczego wynika to z ich budowy).
Dryfrowanie Joy-Conów – o co chodzi?
- Kontroler dotknięty problemem dryfowania Joy-Conów wykrywa wychylenia drążka analogowego nawet wtedy, gdy nie jest on przez nas używany. Może to powodować różnorodne komplikacje podczas rozgrywki, na czele z problemami z celowaniem bądź niepożądanymi ruchami kamery.
- Źródłem tego problemu mogą być zarówno zabrudzenia, które przedostają się pod „grzybek” analogowy, jak i wady konstrukcyjne samych Joy-Conów.
Czy gwarancja na Nintendo Switch obejmuje dryfowanie Joy-Conów?
Firma Nintendo jest od dawna świadoma problemu trapiącego jej hybrydową konsolę, w związku z czym gwarancja producenta jak najbardziej obejmuje dryfowanie Joy-Conów. Co więcej, wiosną 2023 roku japoński producent ogłosił, że klienci z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (a co za tym idzie – w tym również z Polski), a także z Wielkiej Brytanii i Szwajcarii będą mogli skorzystać z bezpłatnej naprawy dryfujących Joy-Conów również po upływie 24-miesięcznego okresu gwarancyjnego.

Dryfujące Joy-Cony – gdzie wysyłać na gwarancję?
Jak można wyczytać na oficjalnej polskiej stronie internetowej Nintendo:
Przed wysłaniem jakichkolwiek produktów do Nintendo Service Centre zawsze prosimy (dystrybutor – przyp.red.) o wcześniejszy kontakt telefoniczny/mailowy ze sprzedawcą.
- A zatem pierwszym krokiem, który należy wykonać, by skorzystać z naprawy gwarancyjnej naszego Switcha, powinno być skontaktowanie się ze sklepem, w którym nabyliśmy urządzenie.
- Innym rozwiązaniem jest nawiązanie kontaktu z firmą ConQuest entertainment, odpowiadającą za dystrybucję Nintendo Switch między innymi na terenie Polski. Możemy to zrobić, pisząc e-mail na adres [email protected].
- Przygotowując konsolę do wysyłki, warto pamiętać o użyciu oryginalnego opakowania (w miarę możliwości), opisaniu usterki i dołączeniu kopii dowodu zakupu konsoli z datą transakcji.
Polecamy Twojej uwadze również następujące artykuły: