Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2020, 19:13

Doom Eternal – poprawione wymagania sprzętowe i pre-load

W sieci pojawiły się zaktualizowane wymagania sprzętowe gry Doom Eternal. Oprócz tego firma Bethesda Softworks ujawniła, kiedy będzie można rozpocząć pre-load i opublikowała dokładną godzinę premiery tej produkcji na poszczególnych platformach. Na deser – techniczne szczegóły dotyczące wersji konsolowych.

W SKRÓCIE:
  1. poznaliśmy zaktualizowane wymagania sprzętowe gry Doom Eternal;
  2. na wszystkich platformach, na których ukaże się 20 marca, gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę;
  3. pliki gry są już dostępne do pobrania na Xboksie One; pozostali gracze rozpoczną pre-load na dwie doby przed premierą omawianej produkcji.

Firma Bethesda Softworks podzieliła się z graczami zaktualizowanymi wymaganiami sprzętowymi gry Doom Eternal. Poza tym poznaliśmy szczegóły związane z pre-loadem, a także dowiedzieliśmy się, jak omawiana produkcja będzie działać na konsolach Sony i Microsoftu oraz platformie Google Stadia. Bez zbędnego przedłużania – przejdźmy do konkretów.

Omówienie poprawionych wymagań sprzętowych należy zacząć od tego, że teraz wiemy już, jakiego sprzętu będziemy potrzebować, by móc cieszyć się grafiką w jakości ultra lub bawić się w rozdzielczości 1080p, jednocześnie podziwiając wysokie detale oprawy wizualnej. Co ciekawe, niektóre wymagania zostały obniżone; w wymaganiach minimalnych miejsce GeForce’a GTX 1060 z 6 GB RAM zajął jego odpowiednik wyposażony w 3 GB pamięci, z kolei w rekomendowanych widnieje 8 (a nie 16) GB RAM.

Demony wyglądają najlepiej tuż przed bolesną śmiercią. - Doom Eternal – poprawione wymagania sprzętowe i pre-load - wiadomość - 2020-03-11
Demony wyglądają najlepiej tuż przed bolesną śmiercią.

Wymagania ultra

4K, 60 klatek na sekundę, ustawienia ultra-nightmare lub 1440p, 120 klatek na sekundę, ustawienia ultra-nightmare

System operacyjny:

64-bitowy Windows 10

Procesor:

Intel Core i9-9900K lub lepszy, AMD Ryzen 7 3700X lub lepszy

Pamięć RAM:

16 GB

Karta graficzna:

NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti (11GB)

Wolne miejsce na dysku:

50 GB

Wymagania rekomendowane

1440p, 60 klatek na sekundę, ustawienia wysokie

System operacyjny:

64-bitowy Windows 10

Procesor:

Intel Core i7-6700K lub lepszy, AMD Ryzen 7 1800X lub lepszy

Pamięć RAM:

8 GB

Karta graficzna:

NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB) lub AMD Radeon RX Vega56 (8GB)

Wolne miejsce na dysku:

50 GB

Wymagania rekomendowane

1080p, 60 klatek na sekundę, ustawienia wysokie

System operacyjny:

64-bitowy Windows 10

Procesor:

Intel Core i7-6700K lub lepszy, AMD Ryzen 7 1800X lub lepszy

Pamięć RAM:

8 GB

Karta graficzna:

NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB), NVIDIA GeForce 970 (4GB; wymagane ustawienie jakości tekstur na średnie), AMD RX 480 (8GB)

Wolne miejsce na dysku:

50 GB

Wymagania minimalne

1080p, 60 klatek na sekundę, ustawienia niskie

System operacyjny:

64-bitowy Windows 7 lub 10

Procesor:

Intel Core i5 3.3 GHz lub lepszy, AMD Ryzen 3 3.1 GHz lub lepszy

Pamięć RAM:

8 GB

Karta graficzna:

NVIDIA GeForce 1050Ti (4GB), GTX 1060 (3GB), GTX 1650 (4GB) lub AMD Radeon R9 280 (3GB), AMD Radeon R9 290 (4GB) or RX 470 (4GB)

Wolne miejsce na dysku:

50 GB

Pochylmy się jeszcze nad kwestiami związanymi z pre-loadem i godziną premiery. Zacznijmy od tego, że na PlayStation 4 oraz Xboksie One zabawę będzie można rozpocząć 20 marca punktualnie o północy polskiego czasu, a na platformie Stadia – o 5:00. Pecetowcy znad Wisły (niezależnie od tego, czy korzystają z platformy Steam, czy też z Bethesda.net) zagrają natomiast o 1:01 rodzimego czasu. Co zaś tyczy się pre-loadu – posiadacze Xboksa One mogą zacząć pobieranie plików gry już teraz, zaś gracze bawiący się na komputerach osobistych oraz PlayStation 4 będą mogli to zrobić na 48 godzin przed premierą gry.

Na konsolach Sony i Microsoftu gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę. Niemniej na Xboksie One X i PlayStation 4 Pro uruchomi się ona w rozdzielczości 1440p, skalowanej do 4K. Posiadacze standardowego modelu PlayStation 4, Xboksa One oraz Xboksa One S będą musieli zadowolić się rozdzielczością 1080p. Doom Eternal będzie również wspierał technologię HDR, aczkolwiek tylko na Xboksie One X i platformie Stadia, na której zadziała w rozdzielczości 1080p (lub jeśli posiadamy ekran 4K – 1440p skalowanej do 2160p) oraz 60 (a jakże) klatkach na sekundę.

Przypomnijmy jeszcze, że Doom Eternal doczeka się u nas pełnej lokalizacji. Gra wprowadzi wiele zmian w stosunku do pierwowzoru, a przeczytacie o nich w naszej zapowiedzi. Na Nintendo Switch tytuł ma trafić w późniejszym terminie.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Doom Eternal
  2. Grałem w Doom Eternal i co za dużo... to na zdrowie!

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej