Doom Eternal nie otrzyma Invasion Mode, który miał umożliwić „najeżdżanie” innych graczy. Zamiast tego id Software stworzy nowy tryb Hordy dla jednego gracza i odświeży Battlemode, pozwalający na starcia 2 vs 1.
Studio id Software poinformowało, że Doom Eternal nie otrzyma obiecanego jeszcze przed premierą tytułu trybu wieloosobowego, który pozwoliłby najeżdżać światy innych graczy na podobieństwo multiplayera znanego z serii Souls. Jako przyczynę wycofania się z tego pomysłu twórcy podają przedłużający się z powodu pandemii proces produkcyjny. Nie zostaniemy jednak z niczym – deweloperzy obiecują skoncentrować się na przygotowaniu zupełnie nowego trybu Hordy, a także odświeżeniu Battlemode, pozwalającego na niesymetryczne starcia: para demonów kontra Slayer (wszyscy kontrolowani przez graczy).
Producent wykonawczy Doom Eternal, Marty Stratton, wyjaśnił decyzję studia w następujący sposób:
Invasion Mode miał zostać udostępniony w formie darmowej aktualizacji, jednak nieprzewidziane konsekwencje pandemii i pracy zdalnej negatywnie wpłynęły na postęp prac nad nim. Przez ten czas zrozumieliśmy też, jak wielu z Was lubi dostępne dodatki i poziomy mistrzowskie. Mając to na uwadze, postanowiliśmy przekierować naszą uwagę z Invasion Mode na stworzenie zupełnie nowego trybu Hordy dla jednego gracza. Jesteśmy przekonani, że zapewni on większą różnorodność i wyzwania, których szukacie w grze. Ponadto cały czas pracujemy nad odświeżeniem Battlemode – naszym celem jest uczynienie go bardziej konkurencyjnym w oparciu o rangi, poprawienie balansu rozgrywki oraz dodanie nowej mapy.
Więcej informacji na temat nadchodzących w Doom Eternal zmian otrzymamy prawdopodobnie podczas QuakeConu, który zaplanowano na sierpień. Przypomnijmy, że najnowsze dzieło id Software ukazało się 20 marca 2020 roku na PC, PS4 i XONE, a 8 grudnia wyszło także na Switcha. Natomiast w bieżącym tygodniu udostępniona została darmowa aktualizacja, dostosowująca produkcję pod PlayStation 5 oraz Xboxy Series X i S. W międzyczasie dostaliśmy również dwie części rozszerzenia The Ancient Gods… a także płatne skórki, choć wcześniej twórcy obiecywali brak mikrotransakcji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
34

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.