W kierunku PoE 2 zmierza kolejna lawina zmian. Najważniejsze dotyczą endgame'u, który ma być mniej monotonny i bardziej satysfakcjonujący
Twórcy Path of Exile 2 zapowiedzieli aktualizację 0.2.1. Zmiany obejmują głównie endgame, który stanie się mniej monotonny i bardziej satysfakcjonujący.

Grinding Gear Games zapowiedziało kolejne zmiany do Path of Exile 2, które wejdą do gry wraz z aktualizacją 0.2.1. Jej premiera planowana jest na koniec przyszłego tygodnia.
Path of Exile – plany na wersję 0.2.1
Nagrody w endgame
W aktualizacji 0.2.0g twórcy poprawili nagrody zdobywane z potworów i skrzyń, ale nadal czują, że brakuje satysfakcjonujących momentów, kiedy wypada coś wartościowego lub potężnego. Jednym z głównych celów 0.2.1 jest więc uczynienie pożądanych przedmiotów bardziej powszechnymi, a także dodanie nowych, których warto będzie szukać.
Unikatowe przedmioty
Zwiększona zostanie częstotliwość wypadania niezwykle rzadkich unikatów, a do gry zawita także wiele nowych. W przyszłym tygodniu ujawnione zostaną pierwsze z nich. Ponadto część słabszych unikatów zostanie wzmocniona.
Przedmioty do gniazd
Twórcy zwrócili uwagę na brak interesujących przedmiotów do umieszczania w gniazdach, kiedy dotrzemy do endgame’u. W związku z tym dodane zostaną 22 nowe runy, 14 soul core’ów i 7 talizmanów. Niektóre z nich mają być „szalone”, ale też trudne do znalezienia.
Rytuał
Obecnie mechanika Rytuału jest mało ekscytująca ze względu na słabe nagrody, więc twórcy sprawią, że rzadsze omeny staną się nieco powszechniejsze. Warto jednak zaznaczyć, że ogólna ich liczba pozostanie taka sama.
Esencje
Częstotliwość zdobycia skażonych (ang. corrupted) esencji podczas używania Vaal Orb na uwięzionych w nich potworach zostanie zwiększona mniej więcej sześciokrotnie.
Rogue Exiles
Mniej więcej trzykrotnie zwiększona zostanie liczba posiadanych – a tym samym upuszczanych – unikatowych przedmiotów przez Rogue Exiles.
Twisted Domain
Znacznie zwiększona zostanie liczba rzadkich potworów w lokacji, a wszyscy przeciwnicy będą upuszczać więcej łupów, które do tego również staną się rzadsze. Oznacza to, że tuż przed walką z bossem, kiedy następuje duży zrzut przedmiotów, powinny być one bardziej wartościowe.
Co więcej, wśród nich gwarantowane będzie pojawienie się kilku rzadkich Breach Ringów.
Expedition Logbooks
Twórcy pracują nad zwiększeniem liczby potworów pojawiających się podczas Ekspedycji, szczególnie na wysokich poziomach, aby dopasować ją do innych treści z endgame’u. Dodatkowo zwiększona zostanie odległość między ładunkami wybuchowymi oraz ich promień działania.
Ponadto wprowadzone zostaną konkretne usprawnienia do trzech obszarów: Lush Isle, Frigid Bluffs i Barren Atoll.
Endgame
W planach jest zwiększenie różnorodności map, aby bieganie po nich nie było tak monotonne. Niektóre z nich pojawiały się zbyt często (np. Hidden Grotto), a twórcy zmienią losowość tak, abyśmy mieli więcej okazji trafiać też na inne obszary.
Zmieniony zostanie sposób generowania Cytadeli. Od teraz, gdy pojawi się ona w Atlasie, system zadba o to, by w pobliżu stworzyły się także pozostałe dwa typy.
Ponadto otrzymamy wiele mniejszych zmian, które osłabią niektóre z najbardziej śmiercionośnych modyfikatorów map, takich jak np. Volatile Plants.
Trial of the Sekhemas
Zmieniono negatywny bonus, który całkowicie usuwał Energy Shielda. Od wersji 0.2.1 będzie jedynie zmniejszał go o połowę. Dodatkowo odkryto błąd, sprawiający, że niektóre z bonusów miały stukrotnie wyższe prawdopodobieństwo wystąpienia, niż powinny.
Pozostałe zmiany
- Ulepszone wyszukiwanie na drzewku umiejętności – po wpisaniu nazwy i naciśnięciu klawisza Enter, gra automatycznie przeniesie nas do wyszukanego węzła. Jeśli jest ich więcej, wystarczy ponownie nacisnąć przycisk, aby przejść do kolejnego. Dodatkowo reszta drzewka zostanie przyciemniona, co zapewni lepszą widoczność.
- Odwrócenie Tierów przedmiotów – twórcy wracają do sposobu ich wyświetlania znanego z PoE 1: im niższy Tier bonusu na przedmiocie, tym lepszy on będzie.
- Modyfikatory map na Atlasie zostaną podzielone na kategorie, aby łatwiej można było zobaczyć, skąd pochodzą.
- Poprawa wydajności – mniejsze obciążenie CPU i redukcja tzw. „wąskiego gardła”.
- Ulepszenia sklepu i panelu kosmetycznego poprzez m.in. dodanie przycisku „wyposaż teraz” przy zakupie skórki.
Chociaż wypisana przeze mnie liczba zmian jest naprawdę obszerna, to nie zawarłem w niej wszystkich udostępnionych przez GGG szczegółów. Z całością możecie się zapoznać na stronie gry.
Path of Exile 2 dostępne jest we wczesnym dostępie na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.