Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2025, 10:53

Deweloperzy PoE 2 przepraszają za „nieakceptowalny poziom usług”. Wyczekiwany patch 0.2.0g napotkał niespodziewany problem

Path of Exile 2 otrzymało istotną aktualizację wprowadzającą szereg zmian do systemu łupów. Sprawiła ona jednak twórcom spory problem.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Od momentu wydania aktualizacji Dawn of the Hunt, Path of Exile 2 nie ma łatwego życia. Wersja 0.2.0 spotkała się z słabym odbiorem ze strony graczy, którzy narzekali na wiele elementów. Od tamtej pory Grinding Gear Games nieustannie ulepsza grę, wypuszczają kolejne istotne łatki. Najnowsza z nich sprawiła jednak spory problem.

Problematyczna aktualizacja

Aktualizacja pierwotnie zadebiutowała wczoraj, jednak po jej wdrożeniu twórcy zaczęli otrzymywać zgłoszenia o usuwaniu klejnotów umiejętności podczas logowania. W związku z tym serwery PoE 2 zostały wyłączone na około 5 godzin, a deweloperzy podjęli próbę przywrócenia bazy danych.

Niestety, proces ten miał potrwać ponad 24 godziny, więc zdecydowano się skorzystać z najnowszej kopii zapasowej i „przesunąć ją do przodu” do właściwego momentu. Z nieznanych przyczyn nie powiodło się to jednak w przypadku bazy danych drabinki (ang. Ladder), przez co jest ona opóźniona o około 3,5 godziny. Uznano jednak, że będzie to lepsze rozwiązanie, niż dalszy brak dostępu do gry.

Następnie twórcy wyjaśnili przyczynę powstania problemu z usuwaniem klejnotów umiejętności, zwracając uwagę, że zawiodły wszystkie sposoby na wykrywanie tego typu błędów. Zapowiedzieli przy tym szereg zmian, mających na celu nie dopuścić do powtórzenia się podobnej sytuacji w przyszłości.

Oczywiście ten incydent jest nie do zaakceptowania i chcielibyśmy przeprosić za wszystkie niedogodności. To nie jest poziom usług, jaki chcemy oferować. Wprowadzimy poprawki w odpowiedzi na ten incydent i mamy nadzieję, że tak długa przerwa w działaniu już się nie powtórzy.

Warto zaznaczyć, że obecnie serwery PoE 2 działają normalnie, a aktualizacja została już wprowadzona.

Zmiany w wersji 0.2.0g

Wersja 0.2.0g skupia się przede wszystkim na poprawie jakości zdobywanych przedmiotów. W grze istnieje statystyka, która ma na to wpływ, jednak twórcy zauważyli, że nie działała ona tak, jak powinna. W związku z tym wprowadzone zostały znaczące zmiany w tym zakresie.

  1. W większości przypadków bossowie nie upuszczą już normalnego wyposażenia.
  2. Przeciwnicy częściej upuszczą rzadki przedmiot lub walutę, zamiast stosów złota. Te ostatnie są teraz dwukrotnie większe, więc średnia ilość zdobywanego złota powinna pozostać taka sama.
  3. Przedmioty, takie jak magiczna waluta, mikstury czy runy, rzadziej wypadają teraz z silnych potworów. Skutkuje to większą ilością rzadkiej waluty, np. Exalted Orb.
  4. Rzadkie i magiczne wyposażenie wyższego Tieru wypada teraz znacznie częściej. Do tego usunięto z nich wiele niskopoziomowych modyfikatorów.

Ponadto niemal wszyscy unikalni bossowie zawsze upuszczą po zabiciu rzadki przedmiot. To samo tyczy się potworów opętanych przez Azmerian Wisps. Drastycznie zwiększono także rzadkość i ilość łupów ze skrzyń, ale znajdziemy ich teraz nieco mniej.

Aktualizacja 0.2.0g wprowadza oczywiście znacznie więcej zmian w kontekście łupów. Dotyczą one m.in. Strongboxów, a także mechanik Expedition oraz Delirium. Zalecam więc zapoznać się z pełną listą, którą znajdziecie na stronie gry.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej