Deweloperzy PoE 2 przepraszają za „nieakceptowalny poziom usług”. Wyczekiwany patch 0.2.0g napotkał niespodziewany problem
Path of Exile 2 otrzymało istotną aktualizację wprowadzającą szereg zmian do systemu łupów. Sprawiła ona jednak twórcom spory problem.

Od momentu wydania aktualizacji Dawn of the Hunt, Path of Exile 2 nie ma łatwego życia. Wersja 0.2.0 spotkała się z słabym odbiorem ze strony graczy, którzy narzekali na wiele elementów. Od tamtej pory Grinding Gear Games nieustannie ulepsza grę, wypuszczają kolejne istotne łatki. Najnowsza z nich sprawiła jednak spory problem.
Problematyczna aktualizacja
Aktualizacja pierwotnie zadebiutowała wczoraj, jednak po jej wdrożeniu twórcy zaczęli otrzymywać zgłoszenia o usuwaniu klejnotów umiejętności podczas logowania. W związku z tym serwery PoE 2 zostały wyłączone na około 5 godzin, a deweloperzy podjęli próbę przywrócenia bazy danych.
Niestety, proces ten miał potrwać ponad 24 godziny, więc zdecydowano się skorzystać z najnowszej kopii zapasowej i „przesunąć ją do przodu” do właściwego momentu. Z nieznanych przyczyn nie powiodło się to jednak w przypadku bazy danych drabinki (ang. Ladder), przez co jest ona opóźniona o około 3,5 godziny. Uznano jednak, że będzie to lepsze rozwiązanie, niż dalszy brak dostępu do gry.
Następnie twórcy wyjaśnili przyczynę powstania problemu z usuwaniem klejnotów umiejętności, zwracając uwagę, że zawiodły wszystkie sposoby na wykrywanie tego typu błędów. Zapowiedzieli przy tym szereg zmian, mających na celu nie dopuścić do powtórzenia się podobnej sytuacji w przyszłości.
Oczywiście ten incydent jest nie do zaakceptowania i chcielibyśmy przeprosić za wszystkie niedogodności. To nie jest poziom usług, jaki chcemy oferować. Wprowadzimy poprawki w odpowiedzi na ten incydent i mamy nadzieję, że tak długa przerwa w działaniu już się nie powtórzy.
Warto zaznaczyć, że obecnie serwery PoE 2 działają normalnie, a aktualizacja została już wprowadzona.
Zmiany w wersji 0.2.0g
Wersja 0.2.0g skupia się przede wszystkim na poprawie jakości zdobywanych przedmiotów. W grze istnieje statystyka, która ma na to wpływ, jednak twórcy zauważyli, że nie działała ona tak, jak powinna. W związku z tym wprowadzone zostały znaczące zmiany w tym zakresie.
- W większości przypadków bossowie nie upuszczą już normalnego wyposażenia.
- Przeciwnicy częściej upuszczą rzadki przedmiot lub walutę, zamiast stosów złota. Te ostatnie są teraz dwukrotnie większe, więc średnia ilość zdobywanego złota powinna pozostać taka sama.
- Przedmioty, takie jak magiczna waluta, mikstury czy runy, rzadziej wypadają teraz z silnych potworów. Skutkuje to większą ilością rzadkiej waluty, np. Exalted Orb.
- Rzadkie i magiczne wyposażenie wyższego Tieru wypada teraz znacznie częściej. Do tego usunięto z nich wiele niskopoziomowych modyfikatorów.
Ponadto niemal wszyscy unikalni bossowie zawsze upuszczą po zabiciu rzadki przedmiot. To samo tyczy się potworów opętanych przez Azmerian Wisps. Drastycznie zwiększono także rzadkość i ilość łupów ze skrzyń, ale znajdziemy ich teraz nieco mniej.
Aktualizacja 0.2.0g wprowadza oczywiście znacznie więcej zmian w kontekście łupów. Dotyczą one m.in. Strongboxów, a także mechanik Expedition oraz Delirium. Zalecam więc zapoznać się z pełną listą, którą znajdziecie na stronie gry.