Disney wskrzesza studio Lucasfilm Games

[Aktualizacja: Disney dementuje informacje] Wytwórnia Disney – właściciel marki Star Wars – postanowiła przywrócić do życia założone w 1982 r. studio deweloperskie Lucasfilm Games, znane także pod nazwą LucasArts. Firma poszukuje pracowników zorientowanych w branży gier.

Bartosz Świątek

AKTUALIZACJA (21 marca 2019 r.): Disney zdementował wczorajsze doniesienia. W komunikacie przesłanym portalowi Digital Trends firma poinformowała, że Lucasfilm Games jest istniejącym podmiotem, wspierającym Electronic Arts w produkowaniu gier z uniwersum Star Wars. Wytwórnia planuje kontynuować obecną strategię, opartą na współpracy z EA. Sprawę skomentował też dziennikarz Kotaku Jason Schreier.

Disney przywraca do życia Lucasfilm Games. - Disney wskrzesza studio Lucasfilm Games - wiadomość - 2019-03-22
Disney przywraca do życia Lucasfilm Games.

W SKRÓCIE:

  1. Disney poszukuje pracowników do firmy Lucasfilm Games;
  2. taką nazwę nosiło studio założone 37 lat temu przez George’a Lucasa;
  3. podmiot ma się zająć produkcją gier opartych na IP należących do Lucasfilm.

Jedną z pierwszych decyzji podjętych po przejęciu marki Star Wars przez Disneya było zamknięcie działu LucasArts, odpowiedzialnego za interaktywną rozrywkę. Niedługo później podpisano umowę z Electronic Arts, na mocy której gigant zyskał wyłączne prawa do produkowania gier z uniwersum Gwiezdnych wojen. W następnych sześciu latach ukazały się zaledwie dwie takie produkcje – kolejne odsłony sieciowej strzelanki Star Wars: Battlefronti nie były one tytułami o jakości, jakiej można oczekiwać po tak ważnej marce. Równocześnie skasowano grę EA Vancounver (powstającą na zgliszczach porzuconego projektu Visceral Games), której wstępna idea podobała się fanom.

Po porażce Battlefronta 2 i wywołanej przez niego aferze powiązanej z niesławnymi lootboksami, w kuluarach pojawiły się plotki, jakoby nowi włodarze Lucasfilm nie byli zadowoleni z dotychczasowych owoców umowy z Electronic Arts. Oficjalnie firma zaprzeczyła tym doniesieniom, jednak wygląda na to, że mogło być w nich ziarno prawdy, bowiem – jak donosi portal PCGamesN – podjęto decyzję o wskrzeszeniu firmy Lucasfilm Games (tak pierwotnie nazywało się studio deweloperskie założone w 1982 roku przez George’a Lucasa, przed zmianą nazwy na LucasArts w 1990 r.).

Źródłem tej informacji są ogłoszenia o prace, zamieszczone na stronie Disneya w ostatnich dniach – dotyczą licznych stanowisk w Lucasfilm Games (taka nazwa pada w treści), w tym m.in. producentów, dyrektorów artystycznych i koordynatorów marketingowych. Skala przedsięwzięcia jest całkiem spora, o czym może świadczyć fakt, że wskrzeszana firma będzie się składać z kilku oddziałów. Studio Lucasfilm Games zajmie się tworzeniem „interaktywnych produktów” bazujących na Gwiezdnych wojnach i innych markach należących do Lucasfilm. Aplikujący powinni być pasjonatami gier wideo i posiadać doświadczenie oraz aktualną wiedzę na temat branży.

Star Wars: Battlefront II nie było złą grą, ale błędne decyzje wydawcy zaprzepaściły szanse tego tytułu.
Star Wars: Battlefront II nie było złą grą, ale błędne decyzje wydawcy zaprzepaściły szanse tego tytułu.

Nie wiadomo, czy ponowne powołanie do życia Lucasfilm Games będzie oznaczało koniec umowy pomiędzy EA i Disneyem, jednak z pewnością pierwszy z podmiotów nie będzie miał już wyłączności na produkowanie gier z uniwersum Star Wars. Jeśli powstanie studia rzeczywiście jest związane z zakończeniem omawianej współpracy, to pozostaje mieć nadzieję, że EA uda się do tego czasu stworzyć choć jedną grę, która pozostawi po sobie jednoznacznie dobre wrażenie. Taką pozycją może być produkowane przez studio Respawn Entertainment Star Wars Jedi: Fallen Order, które powinno ukazać się jesienią tego roku. Więcej informacji o tym tytule powinniśmy poznać już za kilka tygodni.

  1. Lucasfilm – strona oficjalna
  2. Disney – strona oficjalna
  3. Electronic Arts – strona oficjalna
Podobało się?

91

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-03-20
16:56

.:Jj:. Legend

.:Jj:.

Jak pod względem kreatywnym gry będą na poziomie tego filmowego syfu, który Disney zaczął wypuszczać od przejęcia ip- to ja podziękuję. EA jest skrajnie niekompetentne, ale w kategorii korporacyjnych molochów Disney to 'EA˛ ' i opłacone nazwiska czy przejęte/stworzone grupy deweloperskie zdadzą się na nic.

Nie jesteśmy już w drugiej połowie lat 90.

Komentarz: .:Jj:.
2019-03-20
17:41

Fear87 Generał

Fear87

Nie wiem czy jest z czego się cieszyć. Najlepsze gry spod marki Star Wars od roku 2001 pochodziły z zęwnętrznych firm choć zdarzały się perełki jak Republic Comando. LucasArts największą świetność miał w latach 90, potem to już było odcinanie kuponów.

Komentarz: Fear87
2019-03-20
19:45

Gorn221 Generał

Gorn221

O tak tak tak tak

Komentarz: Gorn221
2019-03-20
21:29

zanonimizowany1285146 Pretorianin

Dawać SW:KOTOR 3

Komentarz: zanonimizowany1285146
2019-03-21
01:00

glock.kammos Legionista

Większość chyba zapomina ze gry tak jak i filmy robione są dla mas. Produkcja filmu czy gry AAA to nie kila dolarow tylko kilkadzesiat, kilkaset milionów dolarów. To produkt ktory ma sie zwrócić. Jesli mialby byc robiony dla hardcorowych fanów to kopia musial by kosztowac kilka tysiecy $$ albo zaliczyla by finansowa ftope.

Komentarz: glock.kammos

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl