Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 marca 2019, 12:32

autor: Aquma

Disney wskrzesza studio Lucasfilm Games

[Aktualizacja: Disney dementuje informacje] Wytwórnia Disney – właściciel marki Star Wars – postanowiła przywrócić do życia założone w 1982 r. studio deweloperskie Lucasfilm Games, znane także pod nazwą LucasArts. Firma poszukuje pracowników zorientowanych w branży gier.

AKTUALIZACJA (21 marca 2019 r.): Disney zdementował wczorajsze doniesienia. W komunikacie przesłanym portalowi Digital Trends firma poinformowała, że Lucasfilm Games jest istniejącym podmiotem, wspierającym Electronic Arts w produkowaniu gier z uniwersum Star Wars. Wytwórnia planuje kontynuować obecną strategię, opartą na współpracy z EA. Sprawę skomentował też dziennikarz Kotaku Jason Schreier.

Disney przywraca do życia Lucasfilm Games. - Disney wskrzesza studio Lucasfilm Games - wiadomość - 2019-03-22
Disney przywraca do życia Lucasfilm Games.

W SKRÓCIE:

  1. Disney poszukuje pracowników do firmy Lucasfilm Games;
  2. taką nazwę nosiło studio założone 37 lat temu przez George’a Lucasa;
  3. podmiot ma się zająć produkcją gier opartych na IP należących do Lucasfilm.

Jedną z pierwszych decyzji podjętych po przejęciu marki Star Wars przez Disneya było zamknięcie działu LucasArts, odpowiedzialnego za interaktywną rozrywkę. Niedługo później podpisano umowę z Electronic Arts, na mocy której gigant zyskał wyłączne prawa do produkowania gier z uniwersum Gwiezdnych wojen. W następnych sześciu latach ukazały się zaledwie dwie takie produkcje – kolejne odsłony sieciowej strzelanki Star Wars: Battlefronti nie były one tytułami o jakości, jakiej można oczekiwać po tak ważnej marce. Równocześnie skasowano grę EA Vancounver (powstającą na zgliszczach porzuconego projektu Visceral Games), której wstępna idea podobała się fanom.

Po porażce Battlefronta 2 i wywołanej przez niego aferze powiązanej z niesławnymi lootboksami, w kuluarach pojawiły się plotki, jakoby nowi włodarze Lucasfilm nie byli zadowoleni z dotychczasowych owoców umowy z Electronic Arts. Oficjalnie firma zaprzeczyła tym doniesieniom, jednak wygląda na to, że mogło być w nich ziarno prawdy, bowiem – jak donosi portal PCGamesN – podjęto decyzję o wskrzeszeniu firmy Lucasfilm Games (tak pierwotnie nazywało się studio deweloperskie założone w 1982 roku przez George’a Lucasa, przed zmianą nazwy na LucasArts w 1990 r.).

Źródłem tej informacji są ogłoszenia o prace, zamieszczone na stronie Disneya w ostatnich dniach – dotyczą licznych stanowisk w Lucasfilm Games (taka nazwa pada w treści), w tym m.in. producentów, dyrektorów artystycznych i koordynatorów marketingowych. Skala przedsięwzięcia jest całkiem spora, o czym może świadczyć fakt, że wskrzeszana firma będzie się składać z kilku oddziałów. Studio Lucasfilm Games zajmie się tworzeniem „interaktywnych produktów” bazujących na Gwiezdnych wojnach i innych markach należących do Lucasfilm. Aplikujący powinni być pasjonatami gier wideo i posiadać doświadczenie oraz aktualną wiedzę na temat branży.

Star Wars: Battlefront II nie było złą grą, ale błędne decyzje wydawcy zaprzepaściły szanse tego tytułu.
Star Wars: Battlefront II nie było złą grą, ale błędne decyzje wydawcy zaprzepaściły szanse tego tytułu.

Nie wiadomo, czy ponowne powołanie do życia Lucasfilm Games będzie oznaczało koniec umowy pomiędzy EA i Disneyem, jednak z pewnością pierwszy z podmiotów nie będzie miał już wyłączności na produkowanie gier z uniwersum Star Wars. Jeśli powstanie studia rzeczywiście jest związane z zakończeniem omawianej współpracy, to pozostaje mieć nadzieję, że EA uda się do tego czasu stworzyć choć jedną grę, która pozostawi po sobie jednoznacznie dobre wrażenie. Taką pozycją może być produkowane przez studio Respawn Entertainment Star Wars Jedi: Fallen Order, które powinno ukazać się jesienią tego roku. Więcej informacji o tym tytule powinniśmy poznać już za kilka tygodni.

  1. Lucasfilm – strona oficjalna
  2. Disney – strona oficjalna
  3. Electronic Arts – strona oficjalna
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.