Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 października 2022, 20:32

ZA/UM odpowiada na aferę wokół Disco Elysium 2 i odejścia weteranów

Studio stojące za Disco Elysium wydało oświadczenie, z którego wynika, że skupia się na kolejnym projekcie i nie bardzo chce mówić o odejściu kluczowych twórców tego udanego RPG.

Źródło fot. ZA/UM
i

Studio ZA/UM odpowiedziało na przedwczorajszy wpis dotyczący odejścia z niego czołowych twórców Disco Elysium.

Wywodzący się z Estonii zespół nie za bardzo się rozpisał. We wpisie na Twitterze nie odniesiono się bezpośrednio do odejścia (rzekomo niedobrowolnego) Martina Luigi (współzałożyciela i sekretarza stowarzyszenia kulturalnego ZA/UM), Roberta Kurvitza (reżysera kreatywnego Disco Elysium), Helen Hindpere (głównej scenarzystki) oraz Aleksandra Rostova (reżysera artystycznego).

Wspomniano tylko o znaczeniu „wkładu każdego członka”, nie wymieniając konkretnych osób. Poza tym studio ZA/UM zapewniło, że zespół jest skupiony na kolejnym projekcie, o którym więcej dowiemy się „wkrótce”. Firma zablokowała też komentarze, co sugeruje, iż na razie uznaje sprawę za zamkniętą i nie podzieli się dalszymi informacjami na temat rozwiązania organizacji, której de facto zawdzięczamy powstanie Disco Elysium.

Fakt, że wspomniano o „projekcie” w liczbie pojedynczej, zdaje się też podważać spekulacje, jakoby ZA/UM pracowało nad więcej niż jedną grą. Takie pogłoski pojawiły się po zauważeniu przez internautów masowej rekrutacji deweloperów prowadzonej przez studio i informacji z ofert pracy sugerujących, że twórcy mają w planach produkcję zgoła odmienną od Disco Elysium.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej