Mamy nowego rekordzistę! Nad tą grą pracowała największa liczba deweloperów w historii

Diablo 4 pobiło rekord długości listy płac. Znalazło się na niej ponad dziewięć tysięcy osób.

Adrian Werner

Mamy nowego rekordzistę! Nad tą grą pracowała największa liczba deweloperów w historii, źródło grafiki: Activision Blizzard.
Mamy nowego rekordzistę! Nad tą grą pracowała największa liczba deweloperów w historii Źródło: Activision Blizzard.

Nikt nie był zaskoczony, gdy Diablo 4 okazało się jednym z największych przebojów tego roku. Niespodzianką jest jednak to, jak wiele osób pracowało nad tym projektem.

  1. Jak poinformował serwis MobyGames, dostarczający od lat obszernej wiedzy na temat gier, na liście płac Diablo 4 znalazło się aż 9166 osób. Z tego 475 umieszczono w sekcji podziękowań, ale reszta brała udział w pracach nad projektem i odpowiadała za jego wydanie.
  2. To absolutny rekord – żadna inna gra nie może się równać z Diablo IV pod tym względem.
  3. Największa, bo licząca aż 2464 nazwisk, jest grupa osób odpowiedzialnych za dźwięk (w tym kwestie audio).
  4. 902 osoby brały udział w tworzeniu elementów graficznych, a 394 w programowaniu gry. Z kolei za projektowanie odpowiadało 193 deweloperów, a za testowanie jakości – 397.
  5. Podczas prac twórcom urodziło się 67 dzieci.
  6. Spośród tych 9166 nazwisk na liście płac prawie cztery tysiące pracowało również przy Overwatch 2, a niecałe 2,5 tys. przy Warcraft III: ReForged.

Studia tworzące gry robią się coraz większe

Rosnący poziom skomplikowania gier powoduje, że zespoły deweloperskie pracujące nad produkcjami AAA są coraz bardziej liczne. Nawet jednak biorąc to pod uwagę, przekraczająca dziewięć tysięcy osób lista płac Diablo 4 jest zaskakująca. Dużą w tym rolę odegrał zapewne bardzo długi cykl produkcyjny. Prace nad wersją, która ostatecznie została wydana (znana jako Projekt Fenris), ruszyły w 2016 roku.

Przypomnijmy, że Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 roku równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Gra okazała się wielkim przebojem i jest najszybciej sprzedającą się produkcją w 32-letnim dorobku studia Blizzard Entertainment.

  1. Bierzemy pod lupę zalety i wady endgame'u w Diablo 4
  2. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  3. Poradnik do Diablo IV
  4. Oficjalna strona Diablo IV
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-07-11
20:53

Marky Konsul

Marky
😈

Nie grałem jeszcze, ale stwierdzam, że posunięciem tak złym, że godnym Diablo i Lilith byłoby umieszczenie na końcu gry niepomijalnych, wolno przesuwających się napisów :D

Komentarz: Marky
2023-07-11
21:14

zanonimizowany507776 Pretorianin

W tym przypadku ilość wykluczyła jakość

Komentarz: zanonimizowany507776
2023-07-11
21:16

Kothe Senator

😂

Co za najazd malkontentów.
Pewnie 3/4 narzekających nawet nie zagrała, tylko pisze pod publiczke licząc na lajka do komentarza.

Komentarz: Kothe
2023-07-12
08:40

makry Legionista

Aż tyle osób odpadło w trakcie produkcji? XD

Komentarz: makry
2023-07-12
09:21

Kowalus20 Generał

Kowalus20

Śmiesznie się polaczky wypowiadają ;) a nie wiecie ile realnie nad tym siedzieli... może tak naprawdę projekt powstał szybko, bo była presja i każdy się śmiał, że D4 nie ma, tlyko Immortal i dopiero potem musieli zrobić wszystko co w ich mocy, żeby powstała duża gra na wczoraj, bo trzeba pokazać, że długo nad czymś pracujemy, na 100% nie pracowali nad D4 te wszystkie lata, tylko tak mocno developersko kilka lat, może to być nawet 2-3, a dostajemy coś takiego, bublem może to nazwać ślepak, który sam nie wie czego oczekuje ;) mamy miliony gier, jest w co grać, jest na co wydawać kasy, które nie ma aż tak dużo, żeby mieć to wszystko co dobre do ogrania, zamiast płakać to można wyjść z domu zobaczyć słońce , a tak to tylko źle, źle, źle, źle i źle. Uwielbiam takim malkontentów, nie wiem jak zrobić lepiej, ale to i tak jest źle

Komentarz: Kowalus20

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl