Diablo 4 bez „sztucznych i nijakich” postaci

Blizzard zdradził nieco nowych informacji na temat Diablo IV. Omówiono m.in. wygląd postaci, który będzie można zmienić bardziej niż w poprzednich odsłonach.

Jakub Błażewicz

Diablo 4 bez „sztucznych i nijakich” postaci.
Diablo 4 bez „sztucznych i nijakich” postaci.
Najważniejsze informacje:
  1. w Diablo IV gracze będą mieli o wiele więcej opcji personalizacji bohaterów, których zobaczymy w przerywnikach filmowych renderowanych w czasie rzeczywistym;
  2. Blizzard obrał przerywniki filmowe Diablo III za wzór dla oprawy wizualnej, która skorzysta z nowych rozwiązań technologicznych, ale nie zaowocuje „sztucznymi lub nijakimi” postaciami.

Zapowiedź Diablo IV – choć bez daty premiery – przełożyła się na sporą aktywność ze strony Blizzarda. Firma właśnie opublikowała kolejny „numer” Piekielnego Kwartalnika, czyli swego rodzaju raportu zdradzającego nowe informacje na temat czwartego Diablo. Tym razem dyrektor artystyczny John Mueller z pomocą głównego grafika postaci Arnauda Kotelnikofa oraz zastępcy dyrektora artystycznego ds. postaci Nicka Chilano skupił się na warstwie wizualnej gry, a konkretniej: projektach bohaterów i potworów.

Co oczywiste, deweloperzy chcieli skorzystać z dobrodziejstw nowych rozwiązań technologicznych, by dostarczyć wirtualny majstersztyk. Jednakże Blizzard nie chciał wpaść w pułapkę nadmiernego realizmu, tworząc „sztuczne lub nijakie” postacie – wszystko ma być utrzymane w stylistyce typowej dla serii. Odniesieniem dla twórców były kinowe przerywniki filmowe Diablo III, a choć tych nie zabraknie też w czwórce, w grze zobaczymy też sporo cutscenek na silniku gry, które mają być porównywalne z „cinematikami” z trzeciej odsłony cyklu. Przykład tego mogliśmy zobaczyć w trakcie prezentacji klasy łotrzycy parę miesięcy temu.

Było fashions souls, był Team „symulator kapelusza” Fortress 2 – teraz przyszła pora na Fancy Diablo

Renderowanie w czasie rzeczywistym jest o tyle istotne, że Diablo IV zaoferuje o wiele bogatsze opcje personalizacji postaci. Nowy system barwników pozwoli zmienić kolor każdego elementu zbroi, a gracze będą też mogli pobawić się różnymi kombinacjami fryzur, zarostu i różnorakich elementów dekoracyjnych. Wszystko to będziemy mogli podziwiać nie tylko w walce czy nowym menu garderoby, lecz także w trakcie niektórych przerywników filmowych na silniku gry:

Diablo IV oferuje bardziej dogłębną personalizację waszych postaci, niż miało to miejsce w poprzednich grach z serii. Możecie zmienić twarz swojej postaci, fryzurę, zarost (broda i brwi), dodać biżuterię (kolczyk w nosie lub w uszach), makijaż i oznakowanie ciała jak np. tatuaże lub farby. Będziecie mogli również zmienić kolor skóry, oczu, włosów i zarostu oraz znamion swojej postaci. Niektóre elementy będą specyficzne dla klas, aby wspierać ich unikalne tło fabularne, ale wiele z nich będzie współdzielonych pomiędzy klasami, pozwalając na więcej możliwości mieszania i dopasowywania.

Nie znaczy to, że gracze będą mieli absolutną swobodę. Blizzard wyszedł ze – skądinąd słusznego – założenia, że nawet najbardziej ozdobiony barbarzyńca czy łotr nadal musi wyglądać jak wybrana klasa postaci. Bohaterowie będą więc unikalni, ale nadal będzie się dało rozpoznać ich specjalizację. Twórcy starają się też zbalansować wyższą szczegółowość modeli, by nie zmniejszała ona czytelności, w czym pomaga tzw. mapowanie detali (wedle słów Arnauda Kotelnikoffa: „niewielkie, powtarzające się tekstury nakładane na materiał, które zwiększają ostrość i szczegółowość głównej tekstury”).

Oprócz tego i garści zakulisowych informacji o procesie produkcyjnym nowy Piekielny Kwartalnik to także prezentacja oraz omówienie powstania nowych i starych modeli potworów, nie tylko na grafikach, lecz także krótkich filmikach. Zachęcamy do sprawdzenia nowych materiałów (a także całego artykułu) na oficjalnej stronie Blizzarda. Niestety, nie znajdziecie tam informacji na temat daty premiery – przynajmniej na razie.

  1. Oficjalna strona gry Diablo IV
  2. Diablo, których nie było - oto porzucone projekty Blizzarda
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

54

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2021-07-01
18:05

Rumcykcyk Legend

Rumcykcyk

Odświeżą D2 i cya nowe diablo. Więcej do szczęście nie trzeba.

Komentarz: Rumcykcyk
2021-07-01
23:08

cenzura Pretorianin

cenzura

Pożyjemy, zobaczymy...

Komentarz: cenzura
2021-07-02
08:00

Razor_blade Centurion

Powinni tak zrobić, żeby łapy barbarzyńcy z czasem rosły od używania ciężkich broni typu topór dwuręczny albo kafar. Wtedy prędkość ataku by malała ale za to ciosy byłyby zabójcze. A postać np z dwoma mieczami byłaby chudsza ale szybciej atakowała. Niech postura postaci zależy od używanej broni !

Komentarz: Razor_blade
2021-07-02
09:58

GosuRALF Konsul

GosuRALF
👍

zapowiada się mega!

Komentarz: GosuRALF
2021-12-22
16:15

Goten Generał

Goten
😂

kaagular
Nikt ci przecież NIE KAŻE grać w singlową kampanie SCII . Skoro tak uwielbiasz jak na multi jest robione taxi to graj w sobie do woli w multi gry . Tylko szanuj że nie każdy lubi grać na multiplayer

MANTISTIGER
o jakim ty piractwie w SC2 ględzisz ???

Lolek1990
Nie wprowadzaj w błąd . To nie od starcrafta 2 blizz nastawił sie na wymóg online w grach , tylko od kiedy seria wowa urzeczywistniła sie .

Komentarz: Goten

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl