Od samej premiery, Diablo 4 nieustannie jest porównywane do swojego poprzednika. Ostatnio gracze zwrócili uwagę na jedną funkcję z trzeciej części, której ich zdaniem brakuje w najnowszej produkcji Blizzarda.
Diablo 4 nieustannie jest w czołówce tematów w świecie gier wideo. Ostatnie wiadomości dotyczące nadchodzącego pierwszego sezonu, na nowo rozpaliły zainteresowanie tych, którzy najnowszą przygodę w świecie Sanktuarium mają już za sobą.
Z każdą aktualizacją naprawiającą błędy w Diablo 4 pojawiają się pytania, a czasem nawet prośby graczy o niektóre funkcje z trzeciej części. Mowa o elementach, które szczególnie przypadły społeczności do gustu, a których zabrakło w najnowszej odsłonie.
Tym razem, na subreddicie Diablo 4, użytkownik Sidefex22 rozpoczął dyskusję, która w niecałą dobę zyskała prawie 300 komentarzy i ponad 3 tysiące polubień. Chodzi o pewien aspekt z Diablo 3, który wówczas chwalony, nie trafił do Diablo 4.
Mowa o prezentowaniu możliwych statystyk przedmiotu, które mogliśmy uzyskać po jego ulepszeniu. W trzeciej odsłonie serii były one widoczne jeszcze przed samym procesem jego wzmacniania.
Dla przypomnienia, warto zaznaczyć, że obecnie w Diablo 4 ulepszanie i zaklinanie przedmiotów podnosi statystyki o nieznaną wartość. Tę poznajemy dopiero po zakończeniu procesu, a biorąc pod uwagę fakt, że każde tego typu działanie wymaga od nas określonych materiałów, a sam element wyposażenia można wzmocnić w ten sposób określoną liczbę razy, to frustracja graczy może być uzasadniona.
Wątek zapoczątkowany przez Sidefexa22 nie tylko wywołał dyskusję na temat samego ulepszania przedmiotów w Diablo 4, ale także sprawił, że gracze zaczęli narzekać na wszechobecny i nużący grind oraz złe decyzje deweloperów, które choć da się wytłumaczyć, są niezwykle frustrujące.
To jest właśnie powód (brak wiedzy na temat statystyk przedmiotu – przyp. red.). A to wszystko sprawia, że grasz dłużej. Im dłużej jesteś w grze, tym bardziej prawdopodobne jest, że kupisz coś również w sklepie. Tu chodzi wyłącznie o statystyki.
– WaffleProfessor
(…) W porównaniu do poprzednich gier Diablo, zdobycie ekwipunku z odpowiednimi statystykami przypomina teraz grę na loterii. I dlatego jest to BARDZO żmudne i niewdzięczne doświadczenie.
Zanim znajdziesz ulepszenie, jesteś zbyt wypalony grindowaniem, by się tym przejmować.(…).
– Aryaes142001
Fani gry narzekają również na to, że o ile losowość da się przeżyć, to wielokrotne próby wymagają ogromnych ilości złota i innych zasobów, których nawet po przejściu całej gry, nie posiadamy za dużo.
Pomimo sporego niezadowolenia graczy, nie zapowiada się, aby funkcja z Diablo 3 została przywrócona. Od premiery gry minął już miesiąc i tego typu uwagi, to nie jedyny problem z jakim Blizzard musiał się zmierzyć przez ten czas.
Gracze jeszcze przed beta-testami narzekali na cenę gry, a później największym problemem był skalujący się świat. Diablo 3 również było swego czasu porównywane do drugiej części i mierzyło się z ogromną krytyką ze strony fanów. W związku z tym, Diablo 4 oprócz wysokich ocen i dobrej sprzedaży powtórzyło historię poprzedniczki i jednocześnie potwierdziło popkulturowy trend mówiący o tym, że dzięki sequelom doceniamy wcześniejsze odsłony serii.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.