Deweloperzy o sprawie DLSS i AMD; nie ma różnicy w implementacji względem FSR

Partnerstwo AMD i Bethesdy budzi coraz więcej kontrowersji. Teraz swoją opinię na ten temat wypowiedzieli pracownicy ze studia Nixxes. Według nich implementacje technologii DLSS, XeSS i FSR 2.0 nie jest skomplikowana i przebiega bardzo podobnie.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Deweloperzy o sprawie DLSS i AMD; nie ma różnicy w implementacji względem FSR, źródło grafiki: Bethesda.
Deweloperzy o sprawie DLSS i AMD; nie ma różnicy w implementacji względem FSR Źródło: Bethesda.

Trzy dni temu świat obiegłam informacja, że AMD zostało ekskluzywnym partnerem Bethesdy. W związku z tym Starfield ma być zoptymalizowany pod procesory serii Ryzen 7000 oraz karty graficznych Radeon 7000. Prawdopodobnie oznacza to również, że w grze pojawi się tylko jedna technologia skalowania obrazu – FSR 2.0. Według deweloperów, takie podejście nie będzie miało zbyt dobrego wytłumaczenia, ponieważ implementacja konkurencyjnych rozwiązań (DLSS od Nvidii oraz XeSS Intela) przebiega bardzo podobnie i nie jest skomplikowana.

Rewelacje te pochodzą od grafików pracujących dla niemieckiego Nixxes. Studio to odpowiadało między innymi za port Marvel’s Spider-Man: Miles Morales na PC. Jak zapewne kojarzycie, gry Sony wydawane na komputery osobiste, oferują bardzo dużo różnych opcji graficznych – w tym wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Można więc bez przeszkód założyć, że deweloperzy dobrze znają temat.

Deweloperzy o sprawie DLSS i AMD; nie ma różnicy w implementacji względem FSR - ilustracja #1
Źródło: Twitter/mempodev

Z wpisów zamieszczonych na Twitterze wynika, że w obecnych czasach implementacja wszystkich technologii skalowania obrazu przebiega niemalże identycznie. Taki stan rzeczy ma wynikać z projektów API oferowanych przez wszystkie trzy firmy. Jeśli więc Starfield faktycznie będzie oferował jedynie wsparcie dla FSR 2.0, to właściwie można śmiało stwierdzić, że chodzi jedynie o ekskluzywność technologii.

Już samo ogłoszenie partnerstwa wywołało falę niezadowolenia i negatywnie odbiło się na wizerunku Bethesdy. Oczywiście nadal nie jest przesądzone, że w Starfieldzie zabraknie DLSS i XeSS, więc jedynie pozostaje nam czekać na dalsze komunikaty.

Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

5.9

Gracze

5.9

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
10
24

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-07-20
23:21

RPi10b Junior

Jakoś nie było dla nikogo problemem, gdy nVidia robiła takie rzeczy.

Komentarz: RPi10b
2023-07-03
17:13

Darthian Legionista

Jakiś dowód czy tak tylko sobie anegdotycznie powiedziałeś? Nie wiem jak przed wyjściem DLSS 2.0, ale po wyjściu tej technologii z pierwszych 20 gier, które miało sponsoring od AMD aż 15 nie miało DLSS
Zaś po wyjściu FSR 2.0, z 20 pierwszych gier ze sponsoringiem od NVIDIA tej technologii nie miały aż... 3 gry.
Prawda jest taka, że zielonym po prostu nie zależy na blokowaniu FSR w grach bo ta technologia po prostu wypada gorzej, zaś AMD dając możliwość zobaczenia jak wygląda DLSS w porównaniu do FSR w swoich grach sama strzela sobie w stopę. NVIDIA ma sporo za uszami, ale akurat w tym przypadku to AMD odwala fuszerę, a ludziom jest po prostu "przykro", że ich "pro konsumencka" firma nagle okazuje się być po prostu kolejną firmą, co za szok

Komentarz: Darthian
2023-07-03
01:18

ORP Kaczynski Pretorianin

Powinno byś dostępne dlss i fsr do wyboru - dlss jest wydajniejszy jak fsr. Co z tego, ze karty NV obsługują fsr skoro użytkownicy tych kart wola korzystać z dlss. AMD to tak samo chciwa korporacja jak NV - tyle, że ma nieco gorsza technologię.

Komentarz: ORP Kaczynski
2023-07-02
23:41

Link Senator

Link

Azumi78
Jak nVidia sponsoruje gry tylko ze swoją technologia to już jest ok?
A gdzie ja pisałem, że jest OK? To też jest źle.

Pisałem, że chcę, by każdy tytuł gry wspiera DLSS i FSR do wyboru. Gry są dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych.

Uważaj, co piszesz i naucz się pisać z grzeczności, albo ktoś Cię zgłosi na panelu i Cię zbanuje. Też naucz się czytać ze zrozumieniem.

Komentarz: Link
2023-07-02
19:28

Link Senator

Link

Azumi78
A ty kim jesteś, by tak pisać? Spadaj i idź płakać gdzieś indziej.

Komentarz: Link

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl