Deweloperzy o sprawie DLSS i AMD; nie ma różnicy w implementacji względem FSR
Partnerstwo AMD i Bethesdy budzi coraz więcej kontrowersji. Teraz swoją opinię na ten temat wypowiedzieli pracownicy ze studia Nixxes. Według nich implementacje technologii DLSS, XeSS i FSR 2.0 nie jest skomplikowana i przebiega bardzo podobnie.

Trzy dni temu świat obiegłam informacja, że AMD zostało ekskluzywnym partnerem Bethesdy. W związku z tym Starfield ma być zoptymalizowany pod procesory serii Ryzen 7000 oraz karty graficznych Radeon 7000. Prawdopodobnie oznacza to również, że w grze pojawi się tylko jedna technologia skalowania obrazu – FSR 2.0. Według deweloperów, takie podejście nie będzie miało zbyt dobrego wytłumaczenia, ponieważ implementacja konkurencyjnych rozwiązań (DLSS od Nvidii oraz XeSS Intela) przebiega bardzo podobnie i nie jest skomplikowana.
Rewelacje te pochodzą od grafików pracujących dla niemieckiego Nixxes. Studio to odpowiadało między innymi za port Marvel’s Spider-Man: Miles Morales na PC. Jak zapewne kojarzycie, gry Sony wydawane na komputery osobiste, oferują bardzo dużo różnych opcji graficznych – w tym wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Można więc bez przeszkód założyć, że deweloperzy dobrze znają temat.

Z wpisów zamieszczonych na Twitterze wynika, że w obecnych czasach implementacja wszystkich technologii skalowania obrazu przebiega niemalże identycznie. Taki stan rzeczy ma wynikać z projektów API oferowanych przez wszystkie trzy firmy. Jeśli więc Starfield faktycznie będzie oferował jedynie wsparcie dla FSR 2.0, to właściwie można śmiało stwierdzić, że chodzi jedynie o ekskluzywność technologii.
Już samo ogłoszenie partnerstwa wywołało falę niezadowolenia i negatywnie odbiło się na wizerunku Bethesdy. Oczywiście nadal nie jest przesądzone, że w Starfieldzie zabraknie DLSS i XeSS, więc jedynie pozostaje nam czekać na dalsze komunikaty.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
RPi10b Junior
Jakoś nie było dla nikogo problemem, gdy nVidia robiła takie rzeczy.
Darthian Legionista
Jakiś dowód czy tak tylko sobie anegdotycznie powiedziałeś? Nie wiem jak przed wyjściem DLSS 2.0, ale po wyjściu tej technologii z pierwszych 20 gier, które miało sponsoring od AMD aż 15 nie miało DLSS
Zaś po wyjściu FSR 2.0, z 20 pierwszych gier ze sponsoringiem od NVIDIA tej technologii nie miały aż... 3 gry.
Prawda jest taka, że zielonym po prostu nie zależy na blokowaniu FSR w grach bo ta technologia po prostu wypada gorzej, zaś AMD dając możliwość zobaczenia jak wygląda DLSS w porównaniu do FSR w swoich grach sama strzela sobie w stopę. NVIDIA ma sporo za uszami, ale akurat w tym przypadku to AMD odwala fuszerę, a ludziom jest po prostu "przykro", że ich "pro konsumencka" firma nagle okazuje się być po prostu kolejną firmą, co za szok
ORP Kaczynski Pretorianin
Powinno byś dostępne dlss i fsr do wyboru - dlss jest wydajniejszy jak fsr. Co z tego, ze karty NV obsługują fsr skoro użytkownicy tych kart wola korzystać z dlss. AMD to tak samo chciwa korporacja jak NV - tyle, że ma nieco gorsza technologię.
Link Senator

Jak nVidia sponsoruje gry tylko ze swoją technologia to już jest ok?
A gdzie ja pisałem, że jest OK? To też jest źle.
Pisałem, że chcę, by każdy tytuł gry wspiera DLSS i FSR do wyboru. Gry są dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych.
Uważaj, co piszesz i naucz się pisać z grzeczności, albo ktoś Cię zgłosi na panelu i Cię zbanuje. Też naucz się czytać ze zrozumieniem.
Link Senator

A ty kim jesteś, by tak pisać? Spadaj i idź płakać gdzieś indziej.