AMD ekskluzywnym partnerem Bethesdy przy Starfieldzie; w grze może zabraknąć DLSS

AMD ogłosiło, że firma będzie ekskluzywnym partnerem technologicznym Bethesdy przy Starfieldzie. Połączenie sił ma przynieść ogromne korzyści dla graczy, które zobaczą zarówno posiadacze komputerów, jak i konsol Xbox Series X|S.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

AMD ekskluzywnym partnerem Bethesdy przy Starfieldzie; w grze może zabraknąć DLSS, źródło grafiki: Starfield; Bethesda Game Studios; 2023.
AMD ekskluzywnym partnerem Bethesdy przy Starfieldzie; w grze może zabraknąć DLSS Źródło: Starfield; Bethesda Game Studios; 2023.

Na oficjalnym kanale YouTube, AMD udostępniło nagranie, z którego można dowiedzieć się, iż firma wspólnie z Bethesdą prowadziła prace nad techniczną stroną Starfielda. Starszy wiceprezes „czerwonych”, Jack Huynh, przybliżył, co dokładnie gracze mają zyskać na tej kolaboracji:

Wraz z Bethesda Game Studios pracowaliśmy ramię w ramię, żeby zoptymalizować Starfielda dla Xboksów oraz komputerów PC z procesorami serii Ryzen 7000 oraz kartami graficznymi serii Radeon 7000.

Wspomniane optymalizacje zwiększają wydajność oraz ulepszają jakość rozgrywki przy użyciu wysoce wielowątkowego kodu, z którego będą mogli skorzystać zarówno gracze Xboksa, jak i komputerów.

Zdaniem Jacka Huynha współpraca przyniesie doświadczenie dostarczające więcej detali i immersji niż dotychczas, także podczas eksploracji. Równie pozytywnie o tej sprawie wypowiadał się Todd Howard, który ponownie zaznaczył, że Starfield jest największą grą, jaką w swojej historii stworzyła Bethesda.

Co ciekawe pracownicy AMD mieli otrzymać dostęp do bazy kodów silnika Creation Engine 2. Z tego właśnie powodu Todd Howard uważa, iż technologia FSR 2.0 radzi sobie w Starfieldzie naprawdę dobrze. Gra nie tylko wygląda niesamowicie, ale i działa wyjątkowo płynnie.

Taka zapowiedź może sugerować, iż Starfield nie będzie obsługiwał ani DLSS od Nvidii, ani XeSS od Intela. Nie wiadomo czy wynika to po prostu z tego, że implementacja FSR bardziej pasuje ekipie Todda Howarda, czy też z rzekomej „niechęci” AMD, do rozwiązań konkurencji w „swoich” grach. Jack Hyunh jasno zaznaczył, iż optymalizacja jest skierowana ku procesorom Ryzen 7000 i kartom graficznym serii Radeon 7000. Nie wspominał o Intelu czy Nvidii.

Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.6

GRYOnline

5.9

Gracze

5.9

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

12

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
10
24

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-06-29
10:58

Labovsky Centurion

Znubionek Cyberpunk dopiero po pół roku otrzymał FSR 2, a Starfield jeszcze nie wyszedł, a już lament, że nie zapowiedziano DLSS.

Co do Edge of Eternity to odnosiłem się do Twojego stwierdzenia, że implementacja jest tak samo prosta. Nie jest: "The devs said in response that "implementing DLSS was quite complex to integrate into Unity for a small studio". In contrast, adding FSR was "very easy… it only took me a few hours"."

Komentarz: Labovsky
2023-06-29
08:40

Vextha Chorąży

No... to chyba w tym przypadku tak jest? DLSS działa tylko na kartach NV, FSR na wszystkich.

Komentarz: Vextha
2023-06-28
15:14

Znubionek Generał

kapel999
2022.06 - premiera FSR 2
2022.06 - mod do Cyberpunk podmieniający DLSS na FSR
2022.11 - patch ze wsparciem FSR 2 w Cyberpunk

no i dobrze, przeciez to nie musial byc jakis super priotytet dla nich. i tak fajnie ze stare gry dostaja update'y ze wsparcie dla dlss czy fsr nawet kilka lat po premierze gry. dla porownania sporo last-genowych gier na konsolach nie dostaje nawet patcha z 60 fps np. rdr2 ma max 30 fps na konsolach (a w wersji pecetowej rdr2 dodali po premierze dlss i fsr)
Aha, nie chodziło o deweloperów Elden Ringa, tylko Edge of Eternity. Pomyliłem gry. Sorry.
ale z czym mieli problem tworcy Edge of Eternity? z szybkiego googlowania widze ze dlss ma rozmyte tekstury w tej grze, czyli pewnie tworcy nie przeczytali wytycznych nvidii gdzie nvidia mowi jak ustawic lod bias. partacze. ale lod bias mozesz sobie nawet samemu w ustawieniach sterownika zmienic dla danej gry.

Komentarz: Znubionek
2023-06-28
15:01

Labovsky Centurion

Znubionek
2022.06 - premiera FSR 2
2022.06 - mod do Cyberpunk podmieniający DLSS na FSR
2022.11 - patch ze wsparciem FSR 2 w Cyberpunk

Aha, nie chodziło o deweloperów Elden Ringa, tylko Edge of Eternity. Pomyliłem gry. Sorry.

Komentarz: Labovsky
2023-06-28
13:57

Znubionek Generał

Labovsky
tworcy elden ringa dalej nie wiedza jak zrobic plynny framerate. ja bym sie ich nie sluchal. nawet nie potrafia odpowiednio dobrac ustawien graficznych w wersji na nowe konsole, przez co najlepsza wersja konsolowa to odpalanie wersji ps4 na ps5 xD

tak, mialy tylko technike nvidii, bo fsr 2 dopiero niedawno istnieje, fsr 1 ktory jest crapem tez zreszta wyszedl po dlss 2. o tym oczywiscie nie pomyslales, co?

Komentarz: Znubionek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl