AMD ekskluzywnym partnerem Bethesdy przy Starfieldzie; w grze może zabraknąć DLSS
AMD ogłosiło, że firma będzie ekskluzywnym partnerem technologicznym Bethesdy przy Starfieldzie. Połączenie sił ma przynieść ogromne korzyści dla graczy, które zobaczą zarówno posiadacze komputerów, jak i konsol Xbox Series X|S.

Na oficjalnym kanale YouTube, AMD udostępniło nagranie, z którego można dowiedzieć się, iż firma wspólnie z Bethesdą prowadziła prace nad techniczną stroną Starfielda. Starszy wiceprezes „czerwonych”, Jack Huynh, przybliżył, co dokładnie gracze mają zyskać na tej kolaboracji:
Wraz z Bethesda Game Studios pracowaliśmy ramię w ramię, żeby zoptymalizować Starfielda dla Xboksów oraz komputerów PC z procesorami serii Ryzen 7000 oraz kartami graficznymi serii Radeon 7000.
Wspomniane optymalizacje zwiększają wydajność oraz ulepszają jakość rozgrywki przy użyciu wysoce wielowątkowego kodu, z którego będą mogli skorzystać zarówno gracze Xboksa, jak i komputerów.
Zdaniem Jacka Huynha współpraca przyniesie doświadczenie dostarczające więcej detali i immersji niż dotychczas, także podczas eksploracji. Równie pozytywnie o tej sprawie wypowiadał się Todd Howard, który ponownie zaznaczył, że Starfield jest największą grą, jaką w swojej historii stworzyła Bethesda.
Co ciekawe pracownicy AMD mieli otrzymać dostęp do bazy kodów silnika Creation Engine 2. Z tego właśnie powodu Todd Howard uważa, iż technologia FSR 2.0 radzi sobie w Starfieldzie naprawdę dobrze. Gra nie tylko wygląda niesamowicie, ale i działa wyjątkowo płynnie.
Taka zapowiedź może sugerować, iż Starfield nie będzie obsługiwał ani DLSS od Nvidii, ani XeSS od Intela. Nie wiadomo czy wynika to po prostu z tego, że implementacja FSR bardziej pasuje ekipie Todda Howarda, czy też z rzekomej „niechęci” AMD, do rozwiązań konkurencji w „swoich” grach. Jack Hyunh jasno zaznaczył, iż optymalizacja jest skierowana ku procesorom Ryzen 7000 i kartom graficznym serii Radeon 7000. Nie wspominał o Intelu czy Nvidii.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Labovsky Centurion
Co do Edge of Eternity to odnosiłem się do Twojego stwierdzenia, że implementacja jest tak samo prosta. Nie jest: "The devs said in response that "implementing DLSS was quite complex to integrate into Unity for a small studio". In contrast, adding FSR was "very easy… it only took me a few hours"."
Vextha Chorąży
No... to chyba w tym przypadku tak jest? DLSS działa tylko na kartach NV, FSR na wszystkich.
Znubionek Generał
2022.06 - premiera FSR 2
2022.06 - mod do Cyberpunk podmieniający DLSS na FSR
2022.11 - patch ze wsparciem FSR 2 w Cyberpunk
no i dobrze, przeciez to nie musial byc jakis super priotytet dla nich. i tak fajnie ze stare gry dostaja update'y ze wsparcie dla dlss czy fsr nawet kilka lat po premierze gry. dla porownania sporo last-genowych gier na konsolach nie dostaje nawet patcha z 60 fps np. rdr2 ma max 30 fps na konsolach (a w wersji pecetowej rdr2 dodali po premierze dlss i fsr)
Aha, nie chodziło o deweloperów Elden Ringa, tylko Edge of Eternity. Pomyliłem gry. Sorry.
ale z czym mieli problem tworcy Edge of Eternity? z szybkiego googlowania widze ze dlss ma rozmyte tekstury w tej grze, czyli pewnie tworcy nie przeczytali wytycznych nvidii gdzie nvidia mowi jak ustawic lod bias. partacze. ale lod bias mozesz sobie nawet samemu w ustawieniach sterownika zmienic dla danej gry.
Labovsky Centurion
2022.06 - premiera FSR 2
2022.06 - mod do Cyberpunk podmieniający DLSS na FSR
2022.11 - patch ze wsparciem FSR 2 w Cyberpunk
Aha, nie chodziło o deweloperów Elden Ringa, tylko Edge of Eternity. Pomyliłem gry. Sorry.
Znubionek Generał
tworcy elden ringa dalej nie wiedza jak zrobic plynny framerate. ja bym sie ich nie sluchal. nawet nie potrafia odpowiednio dobrac ustawien graficznych w wersji na nowe konsole, przez co najlepsza wersja konsolowa to odpalanie wersji ps4 na ps5 xD
tak, mialy tylko technike nvidii, bo fsr 2 dopiero niedawno istnieje, fsr 1 ktory jest crapem tez zreszta wyszedl po dlss 2. o tym oczywiscie nie pomyslales, co?