Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2020, 10:53

autor: Bartosz Świątek

Deweloper Cyberpunk 2077 komentuje kwestię wyciętej zawartości

Miles Tost ze studia CD Projekt RED skomentował na Discordzie sprawę zawartości wyciętej z Cyberpunka 2077. Deweloper stwierdził, że ograniczanie skali projektu jest normalną częścią procesu produkcyjnego.

W SKRÓCIE:

  1. Miles Tost ze studia CD Projekt RED odniósł się na Discordzie do zawartości, która została wycięta z Cyberpunka 2077 – np. specjalizacji technika;
  2. deweloper podkreślił, że wycinanie rzeczy i ograniczanie skali gry jest naturalną częścią procesu produkcji;
  3. twórca zaznaczył również, że osoby, które nie mają pewności, że CP2077 im się spodoba, powinny zaczekać z zakupem do chwili, gdy będą w stanie wyrobić sobie opinię.

W opublikowanym niedawno poście na oficjalnym kanale Cyberpunk 2077 na Discordzie Miles Tost – starszy projektant poziomów w studiu CD Projekt RED – odniósł się do kwestii zawartości, która została wycięta z gry. Jak podkreślił deweloper, fakt, że finalna wersja produkcji odbiega od materiału pokazanego w 2018 roku jest czymś zupełnie normalnym.

Parę słów w kwestii wyciętej zawartości: usuwanie funkcji i ograniczanie skali jest zupełnie normalną częścią procesu twórczego. Widać to wyraźnie w przypadku naszej gry, ponieważ z radością ulegliśmy życzeniom społeczności i pokazaliśmy wam to demo w 2018 roku. Zastanówcie się nad tym. Gra – 2 lata od premiery. Oczywiście, że zmieniamy i dopracowujemy różne rzeczy i oczywiście miewamy też pomysły, które wyglądają świetnie na papierze, ale nie sprawdzają się tak dobrze w grze, ze wszystkimi innymi funkcjami.

Z Wiedźmina 3 również wycięliśmy tonę rzeczy, ale koniec końców wszystko to sprawiło, że gra stała się lepsza. Rozumiem, że tego typu rzeczy są rozczarowujące, kiedy mają miejsce, a także trudne do zrozumienia, bez całego kontekstu środowiska deweloperskiego, ale w tym przypadku proszę tylko o wasze zaufanie. Spójrzcie na historie tak wielu innych gier, które wam się podobają. Uwierzcie mi, kiedy mówię, że w trakcie ich produkcji niektóre uwielbiane funkcje również zostały wycięte i do dziś się tymi grami cieszycie, być może nawet z powodu tych cięć.

Koniec końców chodzi o to, jak wiele radości sprawia wam gra i jej systemy, a my robimy wszystko, co w naszej mocy, aby upewnić się, że będzie to tak wspaniałe doświadczenie, jak to tylko możliwe. Czasami w tym celu trzeba podjąć kilka trudnych decyzji i tym razem mieliście okazję to zobaczyć – czytamy.

Deweloper zwrócił też uwagę, że w niektórych przypadkach gracze krytykują twórców za usuwanie rzeczy, których nigdy nie miało być w grze – np. walki dwiema broniami. Miles Tost dodał przy tym, że osoby, które mają wątpliwości co do jakości Cyberpunka 2077, powinny zaczekać z zakupem do momentu, aż pojawią się recenzje.

Nigdy nie mieliśmy walki dwiema broniami, a swoje zdanie na temat techie (mowa o wyciętej specjalizacji technika – przyp. red.) wypowiadałem już wielokrotnie; nie wiem, co jeszcze mogę powiedzieć na ten temat, może poza tym, że jeśli nie jesteś pewien, proszę, zaczekaj na premierę, recenzje i opinię kogoś, komu ufasz. Nie każda gra jest dla wszystkich, zmiana tego nie leży w naszej mocy, haha. Nikt nie zmusza cię do zakupu gry pierwszego dnia i nikt w CDPR nie chce, abyś był rozczarowany produkcją, która może ci się nie spodobać – stwierdził twórca.

  1. Cyberpunk 2077 - strona oficjalna
  2. Wszystko o Cyberpunk 2077
  3. Widziałem Cyberpunk 2077 i wiem, czego CDPR nie udało się dopracować
  4. Słyszałem Cyberpunka 2077 po polsku… i chyba będę grał w angielską wersję
  5. Grałem 4 godziny w Cyberpunka 2077 – to świetna gra, ale…