Destiny 2 w 30 klatkach; PS4 Pro za słabe na 60 FPS-ów
Przedstawiciele studia Bungie wyjaśnili, że Destiny 2 na konsolach będzie działać w 30 klatkach na sekundę, gdyż nawet PlayStation 4 Pro nie jest w stanie poradzić sobie z generowaniem świata produkcji w 60 FPS-ach.
Kamil Zwijacz
Pod koniec marca doczekaliśmy się zapowiedzi gry Destiny 2. Deweloperzy ze studia Bungie zamierzają wprowadzić w kontynuacji popularnej strzelanki sporo zmian, ale na rewolucje technologiczne nie mamy co liczyć, zwłaszcza jeżeli chodzi o animację na konsolach. Deweloper potwierdził, że posiadacze PlayStation 4 Pro otrzymają wyższą rozdzielczość, ale niestety nie 60 klatek na sekundę. Przedstawiciele firmy poruszyli tę kwestię podczas rozmowy z dziennikarzem IGN-u. Luke Smith i Mark Noseworthy wyjaśnili, że PS4 Pro jest „bardzo potężne, ale nie może uruchomić naszej gry w 60 klatkach”. Wszystko przez „bogatą symulację fizyki”, z kolizjami, obsługą połączenia sieciowego itd. – na ogarnięcie tego wszystkiego w 60 FPS-ach sprzęt Sony jest po prostu za słaby, choć na rozdzielczość 4K wystarczy.

Mamy więcej SI, więcej potworów w środowisku z fizycznie symulowanymi pojazdami, postaciami i pociskami. To część magii Destiny (...). Gdy dodasz do tego pięć, sześć czy siedem osób w publicznym wydarzeniu, to sprzęt poddawany jest ogromnym obciążeniom.
Digital Foundry wyjaśniło to w bardziej prosty sposób. Chodzi po prostu o niedobór mocy w CPU. PlayStation 4 Pro ma GPU mocniejsze 2,3x względem podstawowej wersji konsoli, ale CPU tylko o 31% lepsze. W związku z tym generowanie wyższej rozdzielczości jest dużo łatwiejsze niż obsługiwanie systemów symulacji świata. Nieważne więc czy macie słabszą, czy silniejszą odmianę sprzętu, na więcej niż 30 klatek nie macie co liczyć.
Więcej:Aparat, którym zawstydza flagowce, ale zapomniano o jednej kluczowej funkcji. Recenzja vivo V50

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Bungie Software
- wydajność / płynność animacji
- PlayStation 4 Pro
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany1202555 Konsul
Średnia IQ w moim domu to 140
Jak widać po Twoich postach, to wciąż za mało. :D
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Jako pecetoweiec, wolalem 60fps w 720p w Second Son niz 30 w 1080p...
Trzeba czelac ma PS5 60frames jak PS4 Pro ;)
zanonimizowany449082 Generał
I tak i nie.
Zgadzam się z Tobą, że to producent gry zdecydował o tym że nie będzie 1080p60k i nie ma to nic wspólnego z mocą konsoli i Twoja argumentacja odnośnie przewagi w 60k jest słuszna.
Pytanie tylko DLACZEGO na PC jest możliwe, że jeden gra w 25k a drugi w 144k, a na konsolach już jest to niedopuszczalne?
Chcesz mieś więcej FPSów - kup Pro, dokładnie tak samo jak hardkorowi PCciarze wydają po kilka tysięcy na nowe grafiki między innymi po to, aby mieć więcej klatek/s.
Jesteś niedzielniakiem - kupujesz zwykłe PS4 i cieszysz się z casualowego grania w 30k FHD, lub 4K na Pro.
Ale firmy decydują się na takie ograniczenia z powodu graczy - tych graczy, którzy zaczną narzekać, że "sąsiad ma lepiej", więc broniąc się przed rychłą goownoburzą, wprowadzają ograniczenie.
Nie wiem, skąd u posiadaczy konsol ten ból tyłka, kiedy nagle okazuje się, że na rynku pojawia się mocniejsza konsola dająca większe możliwości...
Generacja X360 i PS3 rozpieściła graczy swoją żywotnością :/
zanonimizowany1218931 Konsul
A taki głupi G4560 i 1050ti za 1800zl+ dla dzieciaka na komunie trzymał Wiedźmina na wysokich w 60fps (nie wiem ile dokładnie, bo Vsync ograniczał, ekran ma tylko 60Hz).
zanonimizowany1218931 Konsul
Ponoć Slima lepieć wziąć niż zwykle PS4. Na papierze lepiej zarządza energią, mniej się nagrzewa, w praktyce ciężko powiedzieć. Kupiłem PSke na święta i jeszcze na niej nie grałem.