Dead Island 2 z oficjalną datą premiery, ale zwiastun nie rozbraja
gamescom 2022 Opening Light Live zwieńczył gameplay trailer z Dead Island 2. Poznaliśmy również dokładną datę premiery owej gry, na którą fani czekają już prawie dekadę.

Podczas trwającego dwie godziny gamescom 2022 Opening Night Live zaprezentowano co najmniej kilkanaście wartych uwagi gier, jednak największe ogłoszenie zatrzymano na koniec pokazu. Okazały się nim trailer i gameplay trailer Dead Island 2 – wyczekiwanej pierwszoosobowej gry akcji, w której przyjdzie nam walczyć z zombie w postapokaliptycznym świecie. Materiały możecie zobaczyć poniżej.
Na pierwszy rzut oka nie wygląda to źle. Niestety trudno również wykrzesać z siebie choćby kilka słów zachwytu – nie przypomina to bowiem nic świeżego, a tym bardziej gry, na którą fani „jedynki” czekają prawie dekadę.
A ile jeszcze poczekają? Kilka miesięcy – dowiedzieliśmy się bowiem, że Dead Island 2 ukaże się 3 lutego 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat owej gry, polecam Wam przeczytać tekst i obejrzeć materiał Jordana Dębowskiego z tvgry, który miał okazję spędzić z nią kilka godzin.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Darth_Tusken Generał

A mnie się zwiaatun podoba, jest luz i radosne zabijanie zombie. Zawsze jakaś odmiana od mrocznych czy przygnębiających Dying Light, State of Decay, L4D czy 7 Days to Die.
Jaya Generał
Wygląda wyśmienicie, ale jak nie zobaczę ciągłego gameplay'u tylko wybrane najlepsze momenty to nie uwierzę :)
Dead Island 1 bardzo mi imponował jak na tamte czasy graficznie i estetycznie, Bardzo fajnie wypełnione mapy/otwarte światy, tyle, że jakoś w pewnym momencie nie chciało się przechodzić dalej. Głównie traciłem chęć do gry w okolicach zadań z latarnią morską i kościołem - fabularnie zaczęło przynudzać w późniejszych questach, brakowało czegoś. Tylko głównie początek pamiętam z całej fabuły, natomiast w DL1 jest dużo lepiej od początku do końca.
Rozwój postaci był bez sensu, zwłaszcza jak się ulepsza sprzęt i ma nowe perki, a tu zombie wkracza na nowy level i gówno z tego upgrad'u. To podejście trochę koliduje z bardzo immersyjnie wykończonymi mapami (GTA daje tu lepszy przykład). Jeśli będzie śmieszkowy borderlands czy Dead Rising to trzeba bardzo dobrze przemyśleć hack'n slashowy system rozwoju postaci. W Borderlands to nie była tylko matematyka, ale i np. dodatkowe wizualnie obrażenia kwasem itp. podobnie jak w większości hack and slash. Ciężko jest zrobić śmieszkowy klimat, to wiedzą nawet twórcy Borderlands jak się gra w inne części niż 2-gą. Do sucharów przyda się klimat sucharowy (estetyka mniej realna niż bywała), ale to już lepiej dać tytuł Dead Island Suchar a nie Dead Island 2 bo gracze nie wybaczą zbyt skrajnych zmian (choć DL1 nie jest aż tak kultową grą jak stał się z czasem DLight. Podobnie mogli nazwać Fallouta3 - Fallout FPS i też może nie byłoby dużo zgrzytów )
Popek999 Legionista
W końcu wróci prawowity numer 1 zombiaków na tron. (Pomijam tutaj Rewident Evil, który jest kompletnie inne grą)
Oby tylko nie wypuścili kolejnej gry pełnej błędów. Dying Light 2 i Cyberpunk 2077 pokazały jak mało ogarnięte jest studio Techlandu...mijają miesiące i lata, a gry nadal nie nadają się do grania...
Harry M Legend

Zapowiada się świetnie, ale jestem ciekawy jak to będzie z odbiorem gry w odniesieniu do Dying Light. Zawsze DL to był taki Dead Island tylko że lepsze, bo z parkourem i swobodą poruszania.
Samo DI było dosyć toporne i obawiam się że to uczucie powróci. Ale raczej jestem pozytywnie nastawiony.