Dead Island 2 pozwoli siec zombiaki przez 20 godzin
Przedstawiciele Dambuster Studios podzielili się garścią informacji o nadchodzącym Dead Island 2. Wspominają miedzy innymi o długości rozgrywki, a także obecnych w grze przeciwnikach.

Alessio Palumbo, redaktor serwisu wccftech.com, podzielił się niedawno wrażeniami z zamkniętego pokazu przedpremierowego gry Dead Island 2 (nasz tekst znajdziecie tutaj). Na zorganizowanej przez wydawcę (Deep Silver) prezentacji dziennikarz miał także okazję przeprowadzić krótki wywiad z przedstawicielami Dambuster Studios. Przemyślenia autora nasuwają pewne sugestie dotyczące kształtu oraz charakteru nadchodzącej produkcji
Czas zabawy i brak ludzkich przeciwników
Z rozmowy autora tekstu z Adamem Olssonem (dyrektorem artystycznym) oraz Lydią Cockerham (projektantką narracji) ze studia Dambuster Studios możemy wyciągnąć kilka interesujących informacji dotyczących DI2.
- Dla odbiorcy zainteresowanego nie tylko fabułą, ale i niektórymi zadaniami pobocznymi, gra stanowić ma doświadczenie na około 20 godzin.
- Czas ten może jednak zostać wydłużony poprzez udział w pobocznych aktywnościach, jak zbieranie rozsianych po mapie znajdziek, tryb kooperacyjny, czy wreszcie podejmowanie zabawy innym bohaterem czy z odmiennym zestawem umiejętności.
Co ciekawe, w grze nie spotkamy ludzkich przeciwników. Repertuar rzucanych przeciwko odbiorcy wrogów składać ma się wyłącznie z zombiaków. Pytani o powód takiej decyzji, twórcy odpowiadają:
[…] Chcieliśmy się wyróżnić. Tu nie chodzi o głębokie, introspekcyjne pytanie: „Och, prawdziwym potworem przez cały czas byli ludzie!”. Nie, w Dead Island 2 nie walczymy z ludźmi. Wszystko sprowadza się do skupienia się na prawdziwym potworze, zombie, czyli przerażającym stworzeniu, które widzieliście w filmach. Ale tym razem możesz sam je rozerwać rękami i bronią.
- Lydia Cockerham
Koniec długiej, wyboistej drogi
Odległa o nieco ponad miesiąc premiera Dead Island 2 jest zwieńczeniem niezwykle długiej i trudnej drogi, jaką był cykl deweloperski tego tytułu. Zapowiedziana pierwotnie w 2014 roku gra dwukrotnie zmieniała dewelopera (z rąk Yager Development do Sumo Digital, by trafić wreszcie pod strzechy Dambuster Studios), a jej premiera była przekładana w czasie całymi latami, a sam charakter poddawany był niezliczonym modyfikacjom. Więcej na ten temat przeczytacie w tej wiadomości.
Dead Island 2 trafi do graczy 21 kwietnia tego roku i dostępne będzie na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S i Xbox One w polskiej wersji językowej (napisy).

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Wronski Senator

W sumie to nie jest Walking Dead a Bossowie jak z Dead Rising troche tu nie pasuja wiec bedzie to raczej czysta siekanka.
Sawyer1987 Junior
pod koniec tekstu jest błąd autora. Gra ma ukazać się 21 kwietnia tego roku , a nie jak pisze autor "Dead Island 2 trafi do graczy 21 marca tego roku..."
janosik6 Konsul
No i dobrze, DL2 do tej pory nie przeszedłem bo za długie.
zanonimizowany1349061 Generał
Zależy jakiej jakości będzie to 20 godzin.
W DI1 10h było jak 20h, bo gra była nudna.
Tylko się chodziło, biegało i ciachało z przerwami na skradanie i ewentualne strzelanie, całość wykonana "okej" i tylko tyle.
Techland to zauważył i powstało Dying Light które pierw istniało jako DI2 ale sprawy potoczyły się jak się potoczyły.
Tutaj ten brak lepszego systemu poruszania się i parkour''u będzie ograniczał i może być problemem i szybko ludzie mogą się zniechęcić.
Sama walka wręcz na filmikach to nic nowego, nic co sprawia że wyskakujemy z papci, ten "system obrażeń" to żaden przełom, ten system jest nawet ledwo widoczny.
Może fabularnie będzie dobrze oraz misję i postacie dają radę, ale to wielkie znaki "?"
makaronZserem Generał
Lepsze ciekawe 20h w Dead Island 2 niż nudne 50h w Dying Light 2.