Przedstawiciele Dambuster Studios podzielili się garścią informacji o nadchodzącym Dead Island 2. Wspominają miedzy innymi o długości rozgrywki, a także obecnych w grze przeciwnikach.
Alessio Palumbo, redaktor serwisu wccftech.com, podzielił się niedawno wrażeniami z zamkniętego pokazu przedpremierowego gry Dead Island 2 (nasz tekst znajdziecie tutaj). Na zorganizowanej przez wydawcę (Deep Silver) prezentacji dziennikarz miał także okazję przeprowadzić krótki wywiad z przedstawicielami Dambuster Studios. Przemyślenia autora nasuwają pewne sugestie dotyczące kształtu oraz charakteru nadchodzącej produkcji
Z rozmowy autora tekstu z Adamem Olssonem (dyrektorem artystycznym) oraz Lydią Cockerham (projektantką narracji) ze studia Dambuster Studios możemy wyciągnąć kilka interesujących informacji dotyczących DI2.
Co ciekawe, w grze nie spotkamy ludzkich przeciwników. Repertuar rzucanych przeciwko odbiorcy wrogów składać ma się wyłącznie z zombiaków. Pytani o powód takiej decyzji, twórcy odpowiadają:
[…] Chcieliśmy się wyróżnić. Tu nie chodzi o głębokie, introspekcyjne pytanie: „Och, prawdziwym potworem przez cały czas byli ludzie!”. Nie, w Dead Island 2 nie walczymy z ludźmi. Wszystko sprowadza się do skupienia się na prawdziwym potworze, zombie, czyli przerażającym stworzeniu, które widzieliście w filmach. Ale tym razem możesz sam je rozerwać rękami i bronią.
- Lydia Cockerham
Odległa o nieco ponad miesiąc premiera Dead Island 2 jest zwieńczeniem niezwykle długiej i trudnej drogi, jaką był cykl deweloperski tego tytułu. Zapowiedziana pierwotnie w 2014 roku gra dwukrotnie zmieniała dewelopera (z rąk Yager Development do Sumo Digital, by trafić wreszcie pod strzechy Dambuster Studios), a jej premiera była przekładana w czasie całymi latami, a sam charakter poddawany był niezliczonym modyfikacjom. Więcej na ten temat przeczytacie w tej wiadomości.
Dead Island 2 trafi do graczy 21 kwietnia tego roku i dostępne będzie na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S i Xbox One w polskiej wersji językowej (napisy).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Adam Celarek
Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.