Dead Island 2 pozwoli siec zombiaki przez 20 godzin

Przedstawiciele Dambuster Studios podzielili się garścią informacji o nadchodzącym Dead Island 2. Wspominają miedzy innymi o długości rozgrywki, a także obecnych w grze przeciwnikach.

Adam Celarek

Dead Island 2 pozwoli siec zombiaki przez 20 godzin, źródło grafiki: Dambuster Studios.
Dead Island 2 pozwoli siec zombiaki przez 20 godzin Źródło: Dambuster Studios.

Alessio Palumbo, redaktor serwisu wccftech.com, podzielił się niedawno wrażeniami z zamkniętego pokazu przedpremierowego gry Dead Island 2 (nasz tekst znajdziecie tutaj). Na zorganizowanej przez wydawcę (Deep Silver) prezentacji dziennikarz miał także okazję przeprowadzić krótki wywiad z przedstawicielami Dambuster Studios. Przemyślenia autora nasuwają pewne sugestie dotyczące kształtu oraz charakteru nadchodzącej produkcji

Czas zabawy i brak ludzkich przeciwników

Z rozmowy autora tekstu z Adamem Olssonem (dyrektorem artystycznym) oraz Lydią Cockerham (projektantką narracji) ze studia Dambuster Studios możemy wyciągnąć kilka interesujących informacji dotyczących DI2.

  1. Dla odbiorcy zainteresowanego nie tylko fabułą, ale i niektórymi zadaniami pobocznymi, gra stanowić ma doświadczenie na około 20 godzin.
  2. Czas ten może jednak zostać wydłużony poprzez udział w pobocznych aktywnościach, jak zbieranie rozsianych po mapie znajdziek, tryb kooperacyjny, czy wreszcie podejmowanie zabawy innym bohaterem czy z odmiennym zestawem umiejętności.

Co ciekawe, w grze nie spotkamy ludzkich przeciwników. Repertuar rzucanych przeciwko odbiorcy wrogów składać ma się wyłącznie z zombiaków. Pytani o powód takiej decyzji, twórcy odpowiadają:

[…] Chcieliśmy się wyróżnić. Tu nie chodzi o głębokie, introspekcyjne pytanie: „Och, prawdziwym potworem przez cały czas byli ludzie!”. Nie, w Dead Island 2 nie walczymy z ludźmi. Wszystko sprowadza się do skupienia się na prawdziwym potworze, zombie, czyli przerażającym stworzeniu, które widzieliście w filmach. Ale tym razem możesz sam je rozerwać rękami i bronią.

- Lydia Cockerham

Koniec długiej, wyboistej drogi

Odległa o nieco ponad miesiąc premiera Dead Island 2 jest zwieńczeniem niezwykle długiej i trudnej drogi, jaką był cykl deweloperski tego tytułu. Zapowiedziana pierwotnie w 2014 roku gra dwukrotnie zmieniała dewelopera (z rąk Yager Development do Sumo Digital, by trafić wreszcie pod strzechy Dambuster Studios), a jej premiera była przekładana w czasie całymi latami, a sam charakter poddawany był niezliczonym modyfikacjom. Więcej na ten temat przeczytacie w tej wiadomości.

Dead Island 2 trafi do graczy 21 kwietnia tego roku i dostępne będzie na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S i Xbox One w polskiej wersji językowej (napisy).

Dead Island 2

Dead Island 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 kwietnia 2023

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

6.6

Gracze

7.7

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Adam Celarek

Autor: Adam Celarek

Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2023-03-15
14:44

Wronski Senator

Wronski

W sumie to nie jest Walking Dead a Bossowie jak z Dead Rising troche tu nie pasuja wiec bedzie to raczej czysta siekanka.

Komentarz: Wronski
2023-03-15
15:01

Sawyer1987 Junior

pod koniec tekstu jest błąd autora. Gra ma ukazać się 21 kwietnia tego roku , a nie jak pisze autor "Dead Island 2 trafi do graczy 21 marca tego roku..."

Komentarz: Sawyer1987
2023-03-15
15:03

janosik6 Konsul

No i dobrze, DL2 do tej pory nie przeszedłem bo za długie.

Komentarz: janosik6
2023-03-15
15:35

zanonimizowany1349061 Generał

Zależy jakiej jakości będzie to 20 godzin.
W DI1 10h było jak 20h, bo gra była nudna.
Tylko się chodziło, biegało i ciachało z przerwami na skradanie i ewentualne strzelanie, całość wykonana "okej" i tylko tyle.

Techland to zauważył i powstało Dying Light które pierw istniało jako DI2 ale sprawy potoczyły się jak się potoczyły.

Tutaj ten brak lepszego systemu poruszania się i parkour''u będzie ograniczał i może być problemem i szybko ludzie mogą się zniechęcić.

Sama walka wręcz na filmikach to nic nowego, nic co sprawia że wyskakujemy z papci, ten "system obrażeń" to żaden przełom, ten system jest nawet ledwo widoczny.

Może fabularnie będzie dobrze oraz misję i postacie dają radę, ale to wielkie znaki "?"

Komentarz: zanonimizowany1349061
2023-03-16
23:57

makaronZserem Generał

😉

Lepsze ciekawe 20h w Dead Island 2 niż nudne 50h w Dying Light 2.

Komentarz: makaronZserem

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl