Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2019, 09:32

autor: Adrian Werner

Days Gone z 500-osobowymi hordami zainfekowanych

Deweloperzy ze studia Bend ujawnili zestaw ciekawych informacji na temat Days Gone. Dowiedzieliśmy się m.in., że w grze znajdziemy 500-osobowe hordy zainfekowanych oraz że silnik Unreal Engine 4 ma dziwne ograniczenie liczby kół w pojazdach.

DAYS GONE W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Bend Studio
  2. Wydawca: Sony Interactive Entertainment
  3. Gatunek: gra akcji
  4. Platforma: PS4
  5. Data premiery: 26 kwietnia 2019 r.

Już tylko kilkanaście dni dzieli nas od premiery Days Gone. Nic dziwnego zatem, że ostatnio autorzy regularnie wypuszczają świeże materiały oraz informacje. Najnowszy zestaw konkretów pochodzi z wywiadu opublikowanego na kanale PlayStation Access.

Autorzy zdradzili, że masę czasu poświęcili na opracowanie systemu kontrolującego zachowanie sztucznej inteligencji. Zainfekowani będą atakowali nie tylko gracza, ale czasem także siebie nawzajem. Dochodzić będzie również do walk między nimi a zwierzętami.

Podczas zabawy zmuszeni zostaniemy do kolekcjonowania uszu zabitych zainfekowanych, gdyż tylko w ten sposób udowodnimy swoją przydatność w osadach ocalałych. Te schronienia mają posiadać różne specjalizacje, pozwalając nam np. ulepszyć uzbrojenie czy motocykl. W trakcie rozgrywki będziemy mieli okazję ratować ludzi i sami zdecydujemy, do której osady ich wysłać, tym samym zwiększając jej liczebność, co zapewni dostęp do bardziej zaawansowanych ulepszeń.

Największe hordy w grze będą liczyły pięciuset zainfekowanych. - Days Gone z 500-osobowymi hordami zainfekowanych - wiadomość - 2019-04-10
Największe hordy w grze będą liczyły pięciuset zainfekowanych.

Autorzy zaprojektowali walkę tak, aby możliwe były trzy główne sposoby eliminowania wrogów. Pierwszym jest podejście skradankowe, w którym pomoże kusza, pozwalająca na ciche zabijanie z odległości oraz wykorzystywanie specjalnych bełtów, np. z esencją zainfekowanych, która sprawi, że trafiony człowiek zaatakuje swoich towarzyszy. Druga metoda walki skoncentruje się na zastawianiu pułapek, a trzecia na bezpośrednich konfrontacjach. Broń biała ma ulegać zużyciu, ale jeśli się zepsuje, to będziemy mogli ją naprawić.

Świat Days Gone przemierzać ma dynamicznie czterdzieści hord zainfekowanych. Ich rozmiary będą różne, poczynając od 50 jednostek, a kończąc na 500. Gra będzie śledziła ich liczebność. Jeśli uszczuplimy szeregi danej grupy, to pozostanie ona osłabiona, aż natrafi na pojedyncze osobniki, które się do niej przyłączą. Do tego dojdą trzy dodatkowe hordy, wykorzystywane specjalnie w sekwencjach fabularnych.

Twórcy zdradzili także ciekawą informację na temat wykorzystywanego przez grę silnika Unreal Engine 4. Okazuje się, że ta technologia nie obsługuje dwukołowych pojazdów. Deweloperzy obeszli ten problem w nietypowy sposób. Motocykl w rzeczywistości ma cztery koła, ale dwa z nich są niewidoczne i nie wchodzą w interakcję z otoczeniem.

Przypomnijmy, że Days Gone zmierza wyłącznie na konsolę PlayStation 4. Gra zadebiutuje na rynku 26 kwietnia tego roku i zaoferuje pełną polską wersję językową.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Graliśmy w Days Gone – Sony przyzwyczaiło nas do lepszego
  3. Wszystko o Days Gone - data premiery, gameplay, fabuła

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej