Były pracownik Bend Studio i reżyser Days Gone, Jeff Ross, udzielił wywiadu, w którym opowiedział o sequelu. Gra miała zawierać elementy wieloosobowe oraz mechaniki budowania baz i zbierania drużyny. Twórca potwierdził także, że koncept produkcji trafił do Sony.
W skrócie:
Kilka dni temu w serwisie Bloomberg.com ukazał się reportaż Jasona Schreiera na temat polityki Sony związanej z wydawanymi przez firmę tytułami. Jedną z największych rewelacji, jakie znalazły się w tym artykule, było odrzucenie projektu Days Gone 2. Jak się okazuje, w słowach dziennikarza jest ziarno prawdy. Jeff Ross, czyli były pracownik Bend Studio i reżyser pierwszego Days Gone, opowiedział niedawno o tym, co miało się znaleźć w sequelu.
W czasie transmisji na żywo (jej zapis możecie obejrzeć tutaj), prowadzonej przez Davida Jaffe, Ross przyznał, że koncept Days Gone 2 faktycznie powstał i trafił do Sony. Niestety ze względu na podpisaną klauzulę poufności nie mógł oficjalnie podać, czy faktycznie został on odrzucony. Zasugerował jednak, że w oczach Sony sprzedaż i oceny Days Gone były zbyt niskie, by gra dostała zielone światło na kontynuację. Może to więc w pewny sposób potwierdzać słowa Schreiera.
Dodatkowo reżyser ogólnie opowiedział o tym, co znalazło się w koncepcie Days Gone 2. Wynika z tego, że produkcja kładłaby nacisk na zabawę wieloosobową. Gracze mieliby dzielić ze sobą jeden wspólny świat, w którym mogliby budować bazy i zbierać własne drużyny.
Wzięlibyśmy stworzony świat, wszystkie jego elementy oraz systemy, i użylibyśmy go w wieloosobowej wersji. Byliby tam ludzie tacy jak Deacon, którzy próbując przetrwać, zbudowaliby bazę i zbierali własną załogę. Uważam, że ciekawie by było znaleźć się w tym świecie z innymi graczami i zobaczyć, jak wygląda walka z hordą w kooperacji.
Co ciekawe, rozgrywka kooperacyjna miała się znaleźć już w Days Gone, jednak w toku produkcji twórcy „musieli iść na ustępstwa” i multiplayer ostatecznie nie trafił do finalnej wersji produktu.
Jeśli koncept Days Gone 2 faktycznie został odrzucony, to najprawdopodobniej nigdy nie doczekamy się tej produkcji. Jedyne, co nam pozostanie, to przedsmak tego, jak mogłaby ona wyglądać.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
49

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.