Tego jest za dużo w Cyberpunku 2077; Paweł Sasko o mechanice gry

Czy Cyberpunk 2077 przesadził w tej kwestii? Paweł Sasko ma problem z pewną mechaniką w grze.

Adam Adamczyk

Tego jest za dużo w Cyberpunku 2077; Paweł Sasko o mechanice gry, źródło grafiki: Steam | Cyberpunk 2077.
Tego jest za dużo w Cyberpunku 2077; Paweł Sasko o mechanice gry Źródło: Steam | Cyberpunk 2077.

W ciągu dwóch lat od premiery gry Cyberpunk 2077 twórcy wydali liczne patche i hotfixy, które usunęły sporo błędów i pozwoliły w zauważalny sposób usprawnić rozgrywkę. Jednym z filarów zabawy od początku pozostaje walka z przeciwnikami, których unieszkodliwiamy za pomocą pokaźnego arsenału. I to właśnie uzbrojenie, a konkretnie częstotliwość jego wypadania, okazuje się jedną z rzeczy, która przeszkadza Pawłowi Sasko, projektantowi zadań w grze.

Za dużo broni w Cyberpunku

Paweł Sasko prowadzi regularne transmisje na swoim profilu na Twitchu. Podczas ostatniego spotkania na żywo odpowiedział na szereg pytań graczy, w tym na jedno wyjątkowo ciekawe: co zmieniłby w gameplayu gry? Projektant zadań na początku miał problem, bo jak sam przyznał, „jest wiele takich rzeczy”, ale ostatecznie skupił się na kwestii częstotliwości wypadania broni, z powodu której Cyberpunk 2077 czasami może być odbierany jako looter shooter. Jego zdaniem gracze i tak najczęściej trzymają się jednej lub dwóch broni i ewentualnie stosują netrunning, a pozostały sprzęt rozkładają na cześci, aby za ich pomocą ulepszyć i poprawić statyski ulubionego uzbrojenia.

Paweł Sasko wypowiedział się również na temat wyzwania, jakie rzucają graczowi przeciwnicy. Jego zdaniem na pewnym etapie gry pokonuje się ich zbyt łatwo i nie trzeba stosować żadnych dodatkowych strategii, aby wyjść z potyczki zwycięsko. Trudno odmówić mu racji, bo jeżeli poświęcimy nieco czasu na wykonywanie zadań pobocznych, podexpimy i ulepszymy swój ekwipunek, późniejsze starcia z bossami, takimi jak Oda czy Adam Smasher, mogą nie stanowić dla gracza żadnego wyzwania. Zdaniem twórcy te mechaniki można poprawić, bo nawet Wiedźmin 3 zaprezentował je lepiej, niż Cyberpunk. Kto wie, być może powinniśmy się spodziewać zmian w zapowiedzianej już przecież kontynuacji.

  1. Cyberpunk 2077 – oficjalna strona
  2. Profil Pawła Sasko na Twitchu
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Adam Adamczyk

Autor: Adam Adamczyk

Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
17
25
26
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-12-20
10:38

Theddas Generał

Po prostu nagrodami nie powinny być miecze, a ulepszenia - wtedy odpadałaby kwestia wymiany miecza inna niż wykucie go u mistrza (poprzez zdobycie schematu), co byłoby zgodne z duchem wiedźmińskiego fachu, natomiast gracz nadal czułby się wynagrodzony.

A w Elden Ring to nie wiem w jaki sposób mogło to komuś coś "wynagrodzić" w tym względzie - ER to gra gdzie w zasadzie po 2-4h gry można zdobyć broń, którą się tylko już do końca gry upgrade'uje, w każdym razie jest to ostatni tytuł który bym wymienił jako przykład gry gdzie wymieniamy broń co godzinę.

Komentarz: Theddas
2022-12-20
10:34

zanonimizowany1346132 Konsul

Wiedźmin 3 miał ten sam problem, widocznie nie uczą się na błędach. Jakoś w Wiedźminie 2 potrafili zrobić dobry system rozwijania postaci i lootu bez jakichś głupich poziomów przedmiotów czy skalowania przeciwników, powinni wrócić do tamtych rozwiązań i je rozbudować.

Komentarz: zanonimizowany1346132
2022-12-20
10:29

HETRIX22 Legend

HETRIX22

Zdecydowanie nie warto skoro w nowym roku ma wyjść ostatni duży dodatek, który na pewno podarasuje podstawową kampanię.

Komentarz: HETRIX22
2022-12-20
10:19

Jaya Generał

W każdej grze idącej na ilość pojawi się problem braku wyszukiwarki. Najbardziej widać to po No Mans Sky. Przy ogromnej liczbie planet i zadań nie ma tam godnego narzędzia do nawigacji czy też wyszukiwania.

Jeśli chodzi o ilość zbieranego lootu - to przyda się automatyzacja np. companion/giermek, czy firma partnerska zbierająca śmieci/loot - zabierająca swój udział. Dużo łatwiej byłoby gdyby V należał do gangu i nie trzeba było dawać aż takich różnic przy sprzedaży/kupnie sprzętu w sklepach.
Może liczyłby się kiedyś rozmiar "koszulki" np. L, XL, zamiast tej losowości - i zabieranie z trupa tego co widać bo się podoba. Może jakiś budżet na naprawy i sprzęt zastępczy.

Różnice w poziomie - nie byłby takim problemem tylko jeśli by zrezygnować z koncepcji one-man-army i trzeba było polegać bardziej niż na sztucznych levelach to na uzbrojeniu (z immersyjnymi wartościami). Perki typu +50% do dps broni palnej są nieimmersyjne i niewiadomo z czego brane (bo może zastępują celowanie w krytyczne punkty jak w grach turn-based). Przydałoby się więcej postawić rozwoju postaci na sprzęt. W pewnym momencie gracz jest jak Smasher, ale dalej smasher powinien mieć problemy z armią prawie Smasherów, którzy powinni bardziej zwracać na gracza uwagę im później w grze (a chodzi gracz incognito)

Komentarz: Jaya
2022-12-15
13:15

piotrl Junior

Zaraz po premierze gry wystosowałem list do CD Projekt z uwagami dot. Wszechobecnej broni i moim innowatorskim pomysłem jak to systemowo rozwiązać... Niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedź a okazuje się że problem dostrzega sam autor. Mi jest po prostu przykro... Ale wiara nie gasnie. Zawsze z radością przyjmę jakiekolwiek usprawnienie ??

Komentarz: piotrl

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl