Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 września 2020, 15:45

Cyberpunk 2077 w akcji - pytania i odpowiedzi po 3 godzinach grania

Dziennikarze z brazylijskiego portalu UOL Start grali przez kilka godzin w Cyberpunk 2077. Dzięki temu, na podstawie własnych wrażeń, udzielili odpowiedzi na kilka pytań graczy.

Cyberpunk 2077 w akcji - pytania i odpowiedzi po 3 godzinach grania - ilustracja #1
Quadra Turbo R to jeden z najfajniejszych pojazdów w Cyberpunk 2077
W SKRÓCIE:
  • brazylijski portal UOL Start otrzymał możliwość grania przez 3 godziny w Cyberpunk 2077, dzięki temu otrzymaliśmy odpowiedzi na kilka pytań graczy.

Oficjalna premiera gry Cyberpunk 2077 ma mieć miejsce 19 listopada. Poznaliśmy już wymagania sprzętowe, ale wiemy o tytule mniej więcej tyle, ile ujawniają deweloperzy - studio CD Projekt RED. Jednak oglądanie gameplayów to nie to samo co faktyczne zagranie w grę. A taką możliwość mieli dziennikarze z brazylijskiego portalu UOL Start.

Grali oni w Cyberpunka 2077 przez trzy godziny za pośrednictwem streamingu i opowiedzieli na kilka pytań graczy. Oto one wraz z naszym opracowaniem.

Cyberpunk 2077 w akcji - pytania i odpowiedzi po 3 godzinach grania - ilustracja #2
Cyberpunk 2077 zabierze nas w świat wszczepów i cybernetyki

Otwarty świat

Mam wątpliwości co do tego, jak wygląda struktura misji, czy jest to schemat Wiedźmina, który ma „listę rzeczy do zrobienia” z punktami na mapie, czy jest to coś mniej prowadzącego gracza za rękę, bardziej w stylu The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Jeśli porównać Cyberpunka do Wiedźmina 3 lub The Legend of Zelda: Breath of the Wild, będzie on bliżej gry z Geraltem w roli głównej. Widok mapy wygląda podobnie jak w typowych tytułach sandboxowych, jest pełny ikon zadań pobocznych i dodatkowych aktywności. Podczas jednej z rozegranych misji zwrócono uwagę na zachowanie przeciwników. Gang Tyger Claws zareagował na obecność gracza ostrzeżeniem słownym, próbując wyprosić go ze swojego terenu. Dopiero gdy gracz ujawnił swoje prawdziwe zamiary, członkowie gangu odpowiedzieli ogniem.

Cyberpunk 2077 w akcji - pytania i odpowiedzi po 3 godzinach grania - ilustracja #3

Wpływ gracza na świat gry

Jak bardzo twoje działania mogą wpłynąć na świat gry? Na przykład, jeśli przypadkowo rozjadę pieszego, jakie to będzie miało konsekwencje? Czy wpłynie to na nas, wywoła skutki tymczasowe, czy też faktycznie zmieni cały przebieg gry?

Redaktor z portalu Start, aby odpowiedzieć na to pytanie, zrobił test, rozjeżdżając przechodniów i zabijając przypadkowe osoby podczas strzelaniny z gangiem. Jednak nie wywołało to widocznych natychmiastowo skutków w grze. Nie zawsze też można uciec się do takiej bezsensownej przemocy. Podczas pobytu w barze nie dało się w ogóle wyciągnąć broni. Innym razem, dosłownie parę sekund po wywołaniu strzelaniny w budynku, gracza wyeliminowały służby porządkowe.

Dokonywanie wyborów

Chciałem się dowiedzieć, czy czujesz, że jesteś w zupełnie innej grze (lub przynajmniej masz inne spojrzenie na scenę/misję) przy wyborze różnych podejść do rozwiązywania konfliktów, w schemacie typowym dla Deus Ex.

Redaktor opowiada o misji w prologu, która oferuje kilka możliwych dróg jej rozegrania. Była ona już zaprezentowana na gameplayu, ale pokazano tylko jedną z możliwości. Tymczasem jest ich dużo więcej i niektóre z dróg mogą mieć wpływ na fabułę, a nawet na uniwersum gry. Na przykład da się zabić przywódcę gangu, więc świat gry będzie musiał „uwzględnić” brak tej postaci w rozwoju fabuły. Przy odpowiedniej ilości gotówki można też uniknąć rozwiązań siłowych i wykonać misję bez rozlewu krwi.

Personalizacja postaci gracza

Czy penis postaci, (…) zawiera jakąś prawdziwą funkcję?

W Cyberpunku 2077 można dostosować wygląd i płeć postaci, w tym także jej ciało. Płeć nie ogranicza się do dwóch opcji, można stworzyć bohatera transseksualnego. Możliwości wizualnej personalizacji jest bardzo dużo, począwszy od tatuaży po piercing i blizny. Nie pominięto najbardziej intymnych części ciała, gdyż nie jest to pruderyjna gra. Tutaj także oddano graczom do dyspozycji pewne ustawienia dotyczące rodzaju, „wersji” i kształtu. Nie jest jednak wiadome, czy narządy intymne postaci spełnią jakąś funkcję w grze. Czas, który dano redaktorom Startu, był zbyt krótki, aby to sprawdzić.

Cyberpunk 2077 w akcji - pytania i odpowiedzi po 3 godzinach grania - ilustracja #4
Night City w Cyberpunk 2077 ma doskonały klimat. Źródło: Start

Widok z pierwszej osoby a wygląd postaci

Chcę wiedzieć o niesławnym widoku z pierwszej osoby i personalizacji postaci, czy to była tylko wymówka dla lepszego zanurzenia [w świecie gry – dop. autor]? I czy jest wiele okazji do podziwiania postaci, którą stworzył gracz?

Widok z pierwszej osoby spełnia swoje zadanie i dobrze buduje immersję przebywania w świecie gry. Niektóre implanty wpływają na obraz widziany przez postać i dzięki takiemu ustawieniu kamery, odczucia z ich stosowania (łącznie z zakłóceniami w wyniku awarii lub wirusa) stają się udziałem gracza. Jeśli chodzi o sposobności patrzenia na własną postać, redaktor portalu nie miał ich zbyt wiele. Jest ona widoczna w menu i zapewne będzie w lustrach, które w obecnej wersji gry nie funkcjonują jeszcze poprawnie.

Chciałbym wiedzieć, czy widzisz ciało postaci, kiedy patrzysz w dół.

Model ciała granej postaci jest widoczny. Pozycja nóg i rąk dobrze oddaje sytuację, w której gracz się znajduje. To jednocześnie dodatkowa odpowiedź na zadane wcześniej pytanie – można spojrzeć w dół i zobaczyć stworzoną przez gracza postać.

Walka w zwarciu i ukrywanie się

Chciałem wiedzieć, jak się ukrywa, hakuje i walczy w zwarciu.

W grze dostępne są dwa rodzaje ataków podczas przebywania w ukryciu: powodujący utratę przytomności lub śmiertelny. Można też ukrywać ciała. Hakowanie zaś polega na minigierce, która przypomina nieco zabawę z edytorem hexów. Wymaga wykonywania procedur i zarządzania pamięcią. Niestety czas udostępnionej gry pozwolił na poznanie możliwości postaci tylko do drugiego poziomu. Według redaktora Start, to zbyt mało, aby poznać wszystkie możliwości. Wydaje się jednak, że Cyberpunk 2077 nie będzie zawierał w tym obszarze elementów, które nie wystąpiły już w innych grach. W demie można było walczyć w zwarciu przy użyciu katany. Są dostępne dwa rodzaje ciosów, bloki i parowania. Gdy gracz nabierze rozpędu, może użyć ciosów specjalnych. Walka tym ostrzem sprawiła redaktorom mnóstwo przyjemności.

Rozwój postaci

Chciałbym wiedzieć o zdobywaniu doświadczenia, czy będzie to zgodne z rolą, wyposażeniem i rodzajem gry, w którą grasz, czy też będzie liniowe, pozostawiając cię przywiązanym do określonej klasy i drzewka umiejętności.

Mam duże wątpliwości co do systemu rozwoju (zarówno atutów, jak i atrybutów) i tego, jak wykonać misję tylko za pomocą dialogów! [bez przemocy – dop. autor]

Rozwój postaci w Cyberpunk 2077 jest dość rozbudowany. Można przydzielać punkty doświadczenia do 5 głównych atrybutów, takich jak budowa ciała, refleks, inteligencja, umiejętności techniczne i opanowanie („cool” – odpowiednik charyzmy). Na każdy z tych atrybutów przypada kilka drzewek umiejętności. Na przykład w „budowie ciała” są dostępne trzy takie możliwości, każda ma ok. 20 profitów/perków. Czas gry pozwolił redaktorowi na osiągnięcie drugiego poziomu, stąd nie wszystko dało się sprawdzić. Jeśli chodzi o klasy, wyboru takowych w grze nie ma, panuje duża swoboda w rozwoju postaci. Implanty zaś mogą dać dodatkowe możliwości i także są elementem tworzącym „build” bohatera.

Cyberpunk 2077 w akcji - pytania i odpowiedzi po 3 godzinach grania - ilustracja #5
Night City w nocy sprawia niesamowite wrażenie. Źródło: Start

„Nocne miasto”

Jakie jest Night City? Czy to wszystko, o czym powiedzieli [twórcy gry – dop. autor]?

Świat dostępny w grze ma wyjątkowy klimat. To, co stworzył CD Projekt RED, jest niesamowite, Night City sprawia bardzo dobre wrażenie. To jedno z najbardziej wciągających i realistycznych miast, jakie zaprojektowano na potrzeby gier. Jest „żywe” i pełne NPC-ów. Postacie poboczne reagują różnie na gracza, zależnie od obranej roli. Sprowadza się to co prawda na ogół do ich odzywek, ale dobrze buduje klimat. Przy tym ma się wrażenie, że osoby postronne nie są tylko sztucznymi bytami czekającymi na interakcję z graczem, ale naprawdę mają swoje własne „życie” w tym mieście.

Poniżej publikuję nagranie wykonane przez redakcję Start dotyczące Cyberpunka 2077:

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej