Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 kwietnia 2021, 14:34

„Nasze cele były bardzo ambitne”; Paweł Sasko ze wzruszeniem opowiada o Cyberpunku 2077

Paweł Sasko, główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, wypowiedział się na temat gry. Podczas streama na Twitchu opowiedział o ambicjach i ciężkiej pracy nad produkcją.

W SKRÓCIE:
  • Paweł Sasko, główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, wypowiedział się na temat tworzenia gry.
  • Opowiedział o trudnościach oraz ambicjach, jakie towarzyszyły pracom nad projektem.
  • Według twórcy gracze oraz dziennikarze nie zdają sobie sprawy, jakim wyzwaniem było stworzenie gry.

Paweł Sasko, główny projektant zadań w studiu CD Projekt RED, wypowiedział się na temat Cyberpunka 2077. Podczas transmisji na Twitchu odpowiedział na zarzuty oraz pytania dotyczące stanu gry tuż po premierze. Z wyraźnym wzruszeniem wyznał, że problemy gry były związane z wielkimi ambicjami, jakie przyświecały deweloperom.

Sięgnęliśmy po nową markę, staraliśmy się przy tym nauczyć tak dużo, jak tylko mogliśmy, a nasze cele były bardzo ambitne. Naprawdę czuję, że gracze i dziennikarze nie do końca zdają sobie sprawę z tego, jak ciężko było nam ukończyć tę grę.

Jednocześnie Sasko zaznaczył, że nie oznacza to próby zrzucania winy na graczy lub odbierania im prawa do okazywania niezadowolenia.

To nie tak, że powinniście nas teraz bardziej docenić, bo mimo wszystko macie prawo wymagać w pełni funkcjonalnej i dobrze wykonanej gry, to zrozumiałe. Mówię raczej o samym zdaniu sobie sprawy, jak trudnym zadaniem jest stworzenie takiej gry, jak jest to ambitne, ponieważ staraliśmy się osiągnąć jak najwięcej na wszystkich frontach. Myślę, że wiele z nich udało nam się zrealizować, a wiele musimy jeszcze poprawić.

Powyższe odpowiedzi wyraźnie pokazują, jak negatywnym przeżyciem dla twórców mogą być problemy i kontrowersje otaczające ich grę. Szczere podejście Pawła Sasko sprawiło, że wielu graczy spojrzało na sytuację właśnie z jego perspektywy. Pośród komentarzy na Reddicie pojawiło się wiele głosów użytkowników, którzy zaczęli solidaryzować się z deweloperami.

Sam stream, podczas którego usłyszeć można było cytowaną wypowiedź, jest nadal dostępny na Twitchu. Na swoim kanale Paweł Sasko transmituje rozgrywkę w Cyberpunku 2077, komentując poszczególne elementy gry z perspektywy twórcy. Przy okazji odpowiada on także na liczne pytania graczy. Jedno z nich było okazją do podzielenia się swoją perspektywą na problemy najnowszej produkcji CD Projekt RED.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej