Cyberpunk 2077 na konsolach wygląda lepiej dzięki FSR 2.1

Cyberpunk 2077 został przetestowany pod bacznym okiem ekipy z Digital Foundry. Teraz wzięła ona na tapet zmiany wprowadzone przez łatkę 1.61, a dokładniej rzecz biorąc, poprawę oprawy, jaką niesie za sobą FSR 2.1.

Krzysiek Kalwasiński

Cyberpunk 2077 na konsolach wygląda lepiej dzięki FSR 2.1, źródło grafiki: Steam.
Cyberpunk 2077 na konsolach wygląda lepiej dzięki FSR 2.1 Źródło: Steam.

Cyberpunk 2077 otrzymał niedawno łatkę 1.6.1, która zajmuje się przede wszystkim naprawą błędów. Wprowadza ona jednak również dość ważną nowinkę – zwłaszcza z perspektywy osób ceniących sobie dobrą wydajność przy wysokiej jakości oprawie wizualnej. Mowa o FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.1. To technologia opracowana przez AMD i pozwalająca zyskać lepszą płynność w grach przy zachowaniu piękniejszego obrazu. Digital Foundry sprawdziło, jak spisuje się ona w najnowszym dziele studia CD Projekt RED. Przemyślenia redakcji znajdziecie w filmie umieszczonym poniżej.

Na początku warto zaznaczyć, że FSR 2.1 znalazło się również w wydaniu na konsole obecnej generacji. W przeciwieństwie do wersji pecetowej funkcji nie można w nim wyłączyć, ale trudno znaleźć idące za tym negatywy. Jak stwierdza autor materiału, technologia AMD znacząco poprawia jakość obrazu niemal w każdej sytuacji, również jeśli chodzi o elementy w oddali. Szczególnie widać to w trybie z użyciem ray tracingu i podczas przyglądania się obrzeżom Night City nocą. Różnice widać też we włosach, na których jest teraz znacznie mniej załamań.

Nie udało się jednak pozbyć okazyjnych spadków płynności nawet w trybie wydajności. Tyczy się to szczególnie zatłoczonych obszarów. Jest to coś, na co FSR nie ma wpływu. W porównaniu z łatką 1.5 widać postęp, ale nie zawsze – najnowszy patch w niektórych miejscach poprawia działanie gry, a w niektórych pogarsza. Nie ma też szczególnych różnic pomiędzy PlayStation 5 i Xboxami Series X/S, choć redaktor Digital Foundry zauważył nieco lepszą płynność w przypadku „mniejszego” Xboxa obecnej generacji. Z drugiej jednak strony to w tej wersji najczęściej zdarzają się załamania obrazu.

Przypomnijmy, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia 2020 roku, pierwotnie na PC, PS4 i Xboxie One. 15 lutego obecnego roku pojawiła się „next-genowa” aktualizacja. CD Projekt RED od tamtego czasu zapowiedział rozszerzenie fabularne noszące tytuł Widmo wolności, które zadebiutuje w przyszłym roku. Deweloperzy nie przestają też pracować nad naprawą swojej gry.

  1. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

W 2022 roku nie zagracie w lepiej napisaną grę od tej

Następny
W 2022 roku nie zagracie w lepiej napisaną grę od tej

Chciałam wędkę, a gra dała mi rybę. Moja opinia o grze Sonic Frontiers

Poprzedni
Chciałam wędkę, a gra dała mi rybę. Moja opinia o grze Sonic Frontiers

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl