W sieci pojawiły się doniesienia sugerujące, że na patch 1.5 do Cyberpunka 2077 nie będziemy musieli długo czekać. Inne plotki dotyczą zawartości aktualizacji oraz next-genowych upgrade’ów dla Xboksa Series X i PlayStation 5.
Wiele wskazuje na to, że CD Projekt RED w najbliższym czasie udostępni patch 1.5 do gry Cyberpunk 2077. Równocześnie studio ma wypuścić upgrade dla konsol nowej generacji. Ma to być największa z dotychczasowych aktualizacji – jej debiut potraktowany zostanie niemalże jako druga premiera projektu.
Spekulacje wystartowały, gdy godne zaufania twitterowe konto PlayStation Game Size udostępniło nowy artwork z CP2077 z dopiskiem PS5. Ma on zastąpić tzw. key art, czyli kluczową grafikę dla gry, która jest wyświetlana np. w sklepach dystrybucji cyfrowej. Zmiana tego elementu sugeruje mocne odświeżenie gry i współgra z wcześniejszymi doniesieniami o skali zmian oferowanej przez update 1.5.
Takie wnioski wyciągnął m.in. Tyler McVicker (dawniej działający jako Valve News Network). Youtuber jest jednym z najlepszych źródeł informacji o Cyberpunku 2077, a swoją wiedzę czerpie zarówno z analizy plików, jak i od źródeł wśród obecnych i byłych pracowników CD Projekt RED.

Źródłem dodatkowych przecieków jest konto Gaming Updates and Countdowns. Do tych informacji należy podchodzić z dystansem, gdyż ten profil nie zawsze dzielił się wiarygodnymi treściami. Z najnowszych plotek wynika, że patch 1.5 zadebiutuje w przyszłym miesiącu i zaoferuje m.in.:
Warto dodać, że większość z podanych przez Gaming Updates and Countdowns nowości jest znanych od dłuższego czasu, gdyż dociekliwi fani dokopali się do nich w plikach gry. Trudno jednak ocenić, czy wszystkie te elementy pojawią się w łatce 1.5. Przykładowo wiele wskazuje na to, że Pacifica będzie miejscem akcji pierwszego dodatku, więc byłoby miłym zaskoczeniem, gdyby odblokowano ją już w patchu.
Zainteresować Cię może nasza publicystyka:
To samo źródło podzieliło się kilkoma ciekawymi spekulacjami na temat next-genowego upgrade’u CP2077. Według Gaming Updates and Countdowns po jego instalacji wersje na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S zaoferują trzy tryby graficzne:
Tryb | Rozdzielczość | Jakość grafiki | Ray tracing | Liczba klatek na sekundę |
Quality | dynamiczne 4K (rzadko kiedy osiągające natywne 4K) | odpowiadająca średnim ustawieniom na PC z kilkoma elementami na wyższym poziomie | brak | 30 fps |
Performance | dynamiczna rozdzielczość, ale nie 4K | brak danych | brak | 60 fps |
Tryb ray tracingu | 1080p | odpowiednik pecetowych ustawień Ultra | tak | 30 fps |
Tryb | Rozdzielczość | Jakość grafiki | ray tracing | Liczba klatek na sekundę |
Quality | Natywne 4K | gdzieś pomiędzy ustawieniami średnimi a wysokimi na PC | brak | 30 fps |
Performance | dynamiczna rozdzielczość, wyższa niż na PS5 w analogicznym trybie | brak danych | brak | 60 fps |
Tryb ray tracingu | Dynamiczna rozdzielczość, ale tylko niewiele ponad 1080p | odpowiednik pecetowych ustawień Ultra | tak | 30 fps |
Tryb ray tracingu ma wyglądać lepiej na Xboksie Series X niż na PlayStation 5.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
116

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.