Firma 10tones wybrała nietypowy model biznesowy dla właśnie wydanej mobilnej strzelanki Crimsonland HD. Gracze mogą pobrać tytuł za darmo i po przejściu kilku poziomów pojawia się opcja odblokowania reszty zawartości poprzez wybranie jednej z trzech mikropłatności, a najdroższa opcja zapewnia dokładnie to samo co najtańsza.

Wzrost popularności modelu darmowego z mikropłatnościami ma ten nieprzyjemny skutek, że deweloperom mobilnym coraz trudniej jest sprzedawać gry z niego niekorzystające. Jednym z takich zespołów jest 10tons, które postanowiło przeprowadzić ciekawy eksperyment, oferując strzelankę Crimsonland HD w formie zainspirowanej popularnym na rynku pecetowym systemie „płać ile chcesz”.
Pomysł autorów jest prosty. Za darmo możemy pobrać coś w rodzaju rozbudowanego dema. Następne po przejściu kilku pierwszych poziomów otrzymujemy możliwość odblokowania całej pozostałej zawartości za pomocą jednorazowej mikropłatności. Takie rozwiązanie to standard, ale 10tons zrealizowało je w nietypowy sposób. Aplikacja oferuje bowiem możliwość zapłacenia 3, 7 lub 10 funtów i każdy z tych progów oferuje dokładnie to samo. Idea jest taka, aby to sami gracze zdecydowali ile jest dla nich warta ta gra.
Studio 10tons przyznaje, że od pewnego czasu coraz trudniej idzie mu sprzedawanie mobilnych gier z kategorii premium. Dlatego deweloper postanowił poeksperymentować z modelami biznesowymi. Wcześniej zespół poradził sobie całkiem dobrze z Sparkle Unleashed, w przypadku którego pobieraliśmy za damo demo, a potem za kilkanaście złotych odblokowaliśmy całą zawartość. Produkcja poradziła sobie lepiej niż typowe produkcje premium i tym samym przekonała autorów, że może to być dobry kompromis pomiędzy free-to-play i tradycyjnymi płatnymi tytułami.
Obecnie Crimsonland HD dostępne jest wyłącznie na iOS, ale wersje na pozostałe platformy mobilne mają pojawić się już wkrótce. Gra jest oldskulową strzelanką, w której akcję obserwujemy z lotu ptaka, a jedynym zadaniem gracza jest eliminowanie hord przeciwników. Produkcja pozwala na samotną zabawę lub połączenie sił z maksymalnie trzema kolegami w trybie kooperacyjnym.
Więcej:iOS 26 zepsuł klawiaturę na iPhone'ach. „Moje pisanie od razu się pogorszyło”
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.