Counter-Strike: Global Offensive - nowy patch naprawia hitboksy
Firma Valve udostępniła dużą aktualizację do gry Counter-Strike: Global Offensive. Patch naprawia błędy związane z nie najlepszym systemem hitboksów, dającym się we znaki m.in. w trakcie rozbrajania bomb oraz wspinaczki po drabinach.

O tym, że Counter-Strike: Global Offensive ma – delikatnie rzecz ujmując – nieco zepsute hitboksy, wiadomo było od dawna. Nawet sama firma Valve Software w końcu przyznała, że system zaliczania trafień w ostatniej odsłonie kultowej serii FPS-ów wymaga poprawy, a zespół pracuje nad odpowiednią łatką. Rezultaty jego pracy możemy ocenić w najnowszej aktualizacji, jako że lwia część zmian dotyczy wspomnianego zagadnienia. I trzeba przyznać, że twórcy wzięli sobie do serca uwagi graczy, wliczając w to słynny filmik z serwisu YouTube, na którym gracz opróżnia pełen magazynek tuż przed przeciwnikiem i w magiczny sposób nie trafia ani razu.
System hitboksów w grze został znacząco zmodyfikowany. Poprzednio poszczególne strefy były raczej kanciaste, teraz zaś mają bardziej kapsułowaty kształt, dzięki czemu w większym stopniu pokrywają się z modelami postaci. Te zresztą otrzymały całkowicie nowy szkielet i geometrię, jak również dodatkowe animacje (w tym niesławnej wspinaczki po drabinie oraz rozbrajania bomby), a przejścia pomiędzy nimi mają być, według słów twórców, lepiej zsynchronizowane. Wprowadzono też animację przeładowania broni z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu łatwiej ocenić postęp w zmianie amunicji u wrogów.
Wśród innych nowości warto wymienić jeszcze nowe komendy obsługiwane przez serwer. Pierwsza z nich, sv_showbullethits, pozwala na uzyskanie informacji o trafieniach. Natomiast druga - sv_show_voip_indicator_for_enemies – sprawi, że ikonka informująca o korzystaniu z komunikacji głosowej będzie pojawiać się zarówno nad sojusznikami, jak i członkami drużyny przeciwnej. Zmiany nie ominęły także niektórych bronii, przede wszystkim kultowego karabinu M4A1-S (zmniejszona cena, ale i zasięg oraz penetracja pancerza), Zeusa x27 (cena obniżona do 100 dolarów) i pistoletów Berretta (zwiększona penetracja pancerza i modyfikator zasięgu). Drobną, ale bez wątpienia cieszącą wiadomością jest również rozwiązanie problemu z przenikaniem niektórych modeli broni bądź postaci przez co cieńsze ściany, co w dość żenujący sposób zdradzało pozycję gracza. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnym blogu gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
AlkoPc Pretorianin
Hitboxy swoją drogą jednak uważam, że największy szkopuł CS:GO to słaba rejestracja pocisków. Dodajmy do tego serwery Valve tick 64 i mamy to co mamy.
dj_sasek Legend
Może napiszę inaczej. Poza takimi rzeczami jak podskakiwanie czy animacje wchodzenia po drabinie, które miały skopane hitboxy reszta była na dobrym poziomie.
@Toxicator - grałem w wiele shooterów i nadal uważam, że CS miał jedne z lepszych. Nie tak dobre jak w dużo starszych strzelankach, ale jednak są na lepszym poziomie niż np. ostatnie BFy.
@Legion 13 - BF3, BF4 były bardzo długo skopane przez słaby tickrate i netcode. Przez co bardzo często ginęło się od kul które nie miały nas prawa trafić. W CoDa nie gram od MW2, bo nie potrafią mnie niczym przyciągnąć z powrotem do tej serii to nie wiem jak tam jest. ps. napisałem jedne z lepszych, nie najlepszych :P
@tybet2 - o jakich arenowych shooterach piszesz, bo jeżeli sięgasz pamięcią aż do Q3 czy Unreal Tournamentów to się zgodzę. CS 1.6 też miał lepsze od CS:GO.
Hofmonek Chorąży
https://www.youtube.com/watch?v=5kSs80W7GFY
Tu macie przedstawione "chyba" wszystkie nowości ostatniego patcha. Na pierwszy rzut oka wygląda spoko ale trzeba przetestować w praktyce ;)
Mariano86 Chorąży
W Quake Live masz serwery tickrate 40 i 99 procent hitów siada czysto z raila czy spawary. CS:GO nawet przy tickrate 128 potrafi nie zarejestrować całej serii na ryj przeciwnika z paru metrów. Nie wina gry tylko silnika, source engine ma jeden z gorszych kodów sieciowych, chociaż nadal lepszy niż w jakimś CoD czy BF.
Ebdac Centurion
@MrGohut Myślę że jednak dobrze :) Radzę sprawdzać oficjalne update'y zanim się napisze że ktoś coś mówi źle ;) http://blog.counter-strike.net/index.php/2015/09/12496/
