Firma Valve udostępniła dużą aktualizację do gry Counter-Strike: Global Offensive. Patch naprawia błędy związane z nie najlepszym systemem hitboksów, dającym się we znaki m.in. w trakcie rozbrajania bomb oraz wspinaczki po drabinach.

O tym, że Counter-Strike: Global Offensive ma – delikatnie rzecz ujmując – nieco zepsute hitboksy, wiadomo było od dawna. Nawet sama firma Valve Software w końcu przyznała, że system zaliczania trafień w ostatniej odsłonie kultowej serii FPS-ów wymaga poprawy, a zespół pracuje nad odpowiednią łatką. Rezultaty jego pracy możemy ocenić w najnowszej aktualizacji, jako że lwia część zmian dotyczy wspomnianego zagadnienia. I trzeba przyznać, że twórcy wzięli sobie do serca uwagi graczy, wliczając w to słynny filmik z serwisu YouTube, na którym gracz opróżnia pełen magazynek tuż przed przeciwnikiem i w magiczny sposób nie trafia ani razu.
System hitboksów w grze został znacząco zmodyfikowany. Poprzednio poszczególne strefy były raczej kanciaste, teraz zaś mają bardziej kapsułowaty kształt, dzięki czemu w większym stopniu pokrywają się z modelami postaci. Te zresztą otrzymały całkowicie nowy szkielet i geometrię, jak również dodatkowe animacje (w tym niesławnej wspinaczki po drabinie oraz rozbrajania bomby), a przejścia pomiędzy nimi mają być, według słów twórców, lepiej zsynchronizowane. Wprowadzono też animację przeładowania broni z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu łatwiej ocenić postęp w zmianie amunicji u wrogów.
Wśród innych nowości warto wymienić jeszcze nowe komendy obsługiwane przez serwer. Pierwsza z nich, sv_showbullethits, pozwala na uzyskanie informacji o trafieniach. Natomiast druga - sv_show_voip_indicator_for_enemies – sprawi, że ikonka informująca o korzystaniu z komunikacji głosowej będzie pojawiać się zarówno nad sojusznikami, jak i członkami drużyny przeciwnej. Zmiany nie ominęły także niektórych bronii, przede wszystkim kultowego karabinu M4A1-S (zmniejszona cena, ale i zasięg oraz penetracja pancerza), Zeusa x27 (cena obniżona do 100 dolarów) i pistoletów Berretta (zwiększona penetracja pancerza i modyfikator zasięgu). Drobną, ale bez wątpienia cieszącą wiadomością jest również rozwiązanie problemu z przenikaniem niektórych modeli broni bądź postaci przez co cieńsze ściany, co w dość żenujący sposób zdradzało pozycję gracza. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnym blogu gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).