Company of Heroes 3 - wybrani fani grają już od kilku lat

Company of Heroes 3 zapowiedziano wczoraj, ale okazuje się, że grupa oddanych fanów testuje tę grę już od kilku lat.

Adrian Werner

Company of Heroes 3 - wybrani fani grają już od kilku lat.
Company of Heroes 3 - wybrani fani grają już od kilku lat.

Wczoraj studio Relic Entertainment z pompą zapowiedziało Company of Heroes 3. Dla większości graczy była to miła niespodzianka, ale okazuje się, że niewielka grupa fanów już od trzech lat testuje COH3.

Deweloper jest własnością firmy Sega. Ten sam japoński koncern posiada również studio Amplitude, które od czasu pierwszego Endless Legends z powodzeniem korzysta z własnej inicjatywy Games2Gether, umożliwiającej włączenie graczy w proces produkcyjny na bardzo wczesnym etapie prac. Relic Entertainment postanowił również zrobić użytek z tych rozwiązań. Wpierw zwerbowano kilku fanów do testowania Company of Heroes 3, a ostatecznie grupa ta wzrosła do 70 wybranych osób.

Gracze pomagali w pracach niemalże od samego początku produkcji COH3. Gdy do programu dołączyła pierwsza dziesiątka fanów, odbyto z nimi dyskusję w celu ustalenia tematyki gry. Deweloperzy nie chcieli wracać do starć w zachodniej lub wschodniej Europie. Postanowiono trzymać się II wojny światowej, więc grupa testerów mogła sama wybrać, czy chce frontu pacyficznego, czy śródziemnomorskiego – cała dziesiątka zagłosowała za drugą z tych opcji.

W kolejnych latach fani biorący udział w programie testowali wiele różnych wczesnych wersji Company of Heroes 3, sprawdzali grywalne frakcje i nowe rozwiązania. Regularnie wypełniali również ankiety, które pomogły ukształtować kierunek projektu. Uczestników inicjatywy wybrano bardzo starannie spośród doświadczonych członków społeczności, więc deweloperzy taktują ich opinie bardzo poważnie.

Przypomnijmy, że wraz z oficjalną zapowiedzią gry ruszyły otwarte alfa-testy. Jeśli chcecie wziąć w nich udział, to musicie udać się na oficjalną stronę i dokonać rejestracji. Zabawa potrwa do 3 sierpnia. Pełna wersja gry ukaże się w przyszłym roku, wyłącznie na PC.

  1. Oficjalna strona Company of Heroes 3
  2. Company of Heroes 3 w serwisie Steam
Company of Heroes 3

Company of Heroes 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 23 lutego 2023

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.2

Gracze

5.9

Steam

7.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

26

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2021-07-14
12:38

zanonimizowany1361555 Konsul

Ale ten nierealistyczny gameplay to by mogli w końcu zmienić tym bardziej, że na rynku jest Blitzkrieg Mod czy też Men of War.

Komentarz: zanonimizowany1361555
2021-07-14
12:53

siera97 Senator

No właśnie, na rynku jest MON, więc po co go kopiować? Mają swój gameplay, konkurencja ma swój, każdy znajdzie coś dla siebie.

Komentarz: siera97
2021-07-14
15:55

pieterkov Senator

pieterkov

Jak na 3 lata testów gra jest w fatalnym stanie. Dobrze, że nazwali to alfa a nie beta, tylko jak chcą przejść z alfy do gold do końca tego roku?!
Gra na ustawieniach powyżej medium w ogóle nie wczytuje mapy, wykrzacza się, natomiast na medium/low muli, nawet na i7 9 generacji i 1070, a to wszystko w zaledwie 1080p. Kpina.

W dodatku "nowość" czyli aktywna pauza była w grze od dawna, wystarczyło wcisnąć pause i kolejkować ruchy z shiftem. Niestety ta pauza działa gorzej od poprzedniej bo jak tylko jakiś oddział ma wydany rozkaz, włączymy pauzę i wydamy inny, to ten drugi rozkaz zamiast zastąpić pierwszy jest kolejkowany. W dodatku rozkazy kolejkowane są cały czas jak tylko jesteśmy w pauzie, nie trzeba wciskać shifta, przez co jak klikniemy coś przypadkiem to trzeba anulować całą kolejkę. Przez to aktywna pauza staje się bezużyteczna.

Komentarz: pieterkov

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl