Cities: Skylines 2 znów ekscytuje graczy. Fani krytykowanego city buildera docenili nowość z wyczekiwanego dodatku
Studio Colossal Order kontynuuje cykl wpisów poświęconych dodatkowi Bridges & Ports do Cities: Skylines 2. W najnowszym dzienniku deweloperskim twórcy szczegółowo opisali system portów.

Po ogłoszeniu daty premiery wyczekiwanego dodatku Bridges & Ports do Cities: Skylines II studio Colossal Order rozpoczęło serię wpisów (poprzedni dotyczył mostów) przybliżających jego zawartość. Najnowszy z nich poświęcono portom, które mają stać się jednym z kluczowych elementów rozszerzenia.
Jak wyjaśnia zespół Colossal Order, system portów w Bridges & Ports będzie niezwykle elastyczny i pozwoli graczom tworzyć zarówno industrialne terminale przeładunkowe, jak i turystyczne przystanie.
Każdy port ma rozpoczynać się od wyboru bramy głównej – dostępnej w trzech rozmiarach (mała, średnia i duża). Jej skala wpłynie nie tylko na koszt i powierzchnię budynku, lecz także na przepustowość ruchu i dostępne ulepszenia. Co ważne, głównej bramy nie można później zmienić, więc decyzję należy dobrze przemyśleć. W miarę rozwoju infrastruktury gracze będą w stanie dodać więcej punktów wjazdu, które rozładują ruch i poprawią efektywność.
Nowe budynki i system ulepszeń
Umieszczenie portu na mapie zapewni dostęp do rozbudowanego menu ulepszeń, w którym znajdą się m.in. różne typy magazynów – od standardowych hal towarowych po takie bardziej specjalistyczne, przeznaczone do przechowywania ropy i chemikaliów. Rozszerzenie wprowadzi cztery główne typy magazynów (magazyny towarowe, place kontenerowe, bazy zbiornikowe i place składowe) w trzech rozmiarach, co pozwoli precyzyjnie dopasować funkcje portu do potrzeb miasta.

Z czasem możliwe będzie także rozbudowanie bramy głównej o rozszerzenia – np. urząd celny, który ograniczy przestępczość kosztem zysków, oraz garaż na wózki wysokiego składowania, przyspieszające przeładunek towarów. Wśród budynków pomocniczych znajdziemy natomiast m.in. stołówkę pracowniczą, ochronę portu, służby ratownicze, intermodalną stację kolejową i terminal pasażerski. Te ostatnie umożliwią połączenie portu z siecią kolejową lub przekształcenie go w przystań pasażerską dla turystów.
Porty cargo, suche porty i turystyczne przystanie
Twórcy podkreślają, że porty w nowym dodatku nie ograniczają się do przewozu ładunków. Dzięki elastycznemu systemowi modułów można będzie stworzyć suchy port połączony liniami kolejowymi z miastem lub portem morskim, a także port pasażerski, który stanie się centrum ruchu turystycznego.

Rozszerzenie rozwinie również gospodarkę wodną gry poprzez nowe gałęzie przemysłu – rybołówstwo i wydobycie ropy naftowej – z własnymi budynkami głównymi, infrastrukturą wydobywczą oraz siecią połączeń. Całość można będzie uzupełnić o nowe parki, latarnie morskie i biznesy nadbrzeżne, tworząc tętniące życiem nabrzeża.
Entuzjastyczne reakcje społeczności
Nowe informacje o portach spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony fanów. W komentarzach na forum Paradoxu gracze chwalą ogrom pracy i dbałość o szczegóły, jaką studio włożyło w rozwój dodatku. Nie brakuje też głosów, że fani nie mogą się już doczekać, by samodzielnie przetestować nowe mechaniki po premierze rozszerzenia.
Cities: Skylines II – Bridges & Ports ukaże się 29 października 2025 roku.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic